Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Luchtvaart in hoger sferen - OPINIE

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 1129 
|
 ed.nl 
hv_vliegtuig_0296.jpeg

OPINIE - Dit opiniestuk is geschreven door Bernard Gerard. Hij is secretaris van het Platform De 10 Geboden voor Eindhoven Airport en het Beraad Vlieghinder Moet Minder.

Bijna (?) geen wethouder wist ervan, dat een passage over de groei van Eindhoven Airport in de Nationale Brainport Actieagenda zou staan. Het regionale bedrijfsleven had burgemeester John Jorritsma (VVD) op pad gestuurd met die actieagenda om zaken te doen te doen met het grote geld in Den Haag. Ook ten aanzien van het vliegveld, even vergetend dat er ook nog zoiets futiels bestaat als de lokale democratie.

Lees het gehele artikel via onderstaande link..................


Bekijk bericht op "ed.nl"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Jos

Aan het rijtje van regels die niet gelden voor de luchtvaart kan de veiligheid van omwonenden worden toegevoegd. Rapport van OVV concludeert onder andere

* Plaatsgebonden risico (neerstortgevaar woningen) mag een factor 10 hoger zijn dan het risico dat acceptabel wordt gevonden voor andere bedrijfstakken
* Groeprisico is niet adequaat ingevuld want zou teveel beperkingen aan groei Schiphol opleggen (afspraak was geen verslechtering t.ov. 1990)

Het continue beroep van de sector op veiligheid om niets aan hinderbeperking is daardoor wel erg navrant. Groei staat voor de sector voorop, niet veiligheid,

Geplaatst door Jan Griese uit Amstelveen

@ Jos, Helemaal gelijk De Luchtvaartwereld stijl Stuyvesant is nog beslist niet voorbij. Honds brutaal en super arroganr. We zullen zien ! NB Groepsrisico wordt ook wel Neerstortgevaar genoemd