Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Luchtvaart: EU en Qatar ondertekenen baanbrekende luchtvaartovereenkomst

 |
 Geplaatst door: Redactie (Wim) 
 |
 Bekeken: 162 
|
 netherlands.representation.ec.europa.eu - 18-10-2021 
HvS_logo-eu.jpg

De Europese Unie en de staat Qatar hebben vandaag een brede luchtvervoersovereenkomst ondertekend, die leidt tot een verbetering van de regels en normen voor vluchten tussen Qatar en de EU.

Autumn landscapes
Met de overeenkomst komt er een nieuwe mondiale standaard, doordat beide partijen zich erin verbinden tot eerlijke concurrentie en door de toevoeging van sociale en milieubescherming. De overeenkomst leidt bovendien tot nieuwe mogelijkheden voor consumenten, luchtvaartmaatschappijen en luchthavens in Qatar en de EU zoals Schiphol.

Vanaf alle luchthavens in de EU zullen vluchten van Europese luchtvaartmaatschappijen rechtstreeks kunnen vertrekken naar Qatar en vice versa voor Qatarese luchtvaartmaatschappijen.

Op EU-luchthavens zoals in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Italië en België zal tot 2024 de capaciteit geleidelijk worden uitgebreid.

Meer weten? Lees verder.


Toevoeging redactie vlieghinder.nl
De overeenkomst gaat ook over milieubescherming, maar ook over een groei van 14 naar naar liefst 42 per week, voornamelijk op Schiphol. Snapt u het nog?
Bron: Up in the Sky

Bekijk bericht op "netherlands.representation.ec.europa.eu - 18-10-2021"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door B. van Marlen uit Uitgeest

Ik zet dit onder het kopje “Liegen en bedriegen”. Groei van de luchtvaart kan niet samengaan met milieubescherming. Dat beweerde de sector met de overheid al in 2000 met de Polderbaan (Milieubaan, weet u nog?)

De belanghebbenden blijven in deze leugen volharden, en ze blijven ermee wegkomen. Dit moet veranderen.

COP26 zal straks weer veel mooie woorden gaan opleveren, maar aan daden om de klimaatramp af te wenden zal het nog steeds ontbreken. Politici eigen.

Geplaatst door Hans Buurma uit Hilversum

Een jaarlijks afbouwend CO2 plafond op alle EU-luchthavens is keihard nodig om o.a. grote delen van NL tegen onderlopen te beschermen. En Quatar tegen onleefbare temperaturen.

Zodanig dat de sector in NL en die in de EU in 2030 nog maar de helft uitstoot van die in 2019. En in 2040 bijna nul.