Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Luchthaven start aanbesteding landingsbaan (Lelystad)

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 1872 
|
 omroepflevoland.nl 
me_vliegtuig_vliegveld_IMG_0475.jpg

Lelystad Airport is begonnen met de aanbesteding van de aanleg van een vernieuwde start- en landingsbaan. Bedrijven die daarvoor in aanmerking willen komen kunnen zich daarvoor inschrijven.
De werkzaamheden omvatten onder meer de aanleg van een 2.700 meter lange start- en landingsbaan, een nieuwe taxibaan, meerdere vliegtuigopstelplaatsen en verschillende nieuwe wegen op het vliegveld. De aanleg hiervan moet over een jaar beginnen en voor april 2018 klaar zijn. De komende maanden vindt eerst een voorselectie plaats. Zodra het Luchthavenbesluit definitief is genomen door het kabinet, wordt begonnen met de volgende fase van de aanbesteding.

Bekijk bericht op "omroepflevoland.nl"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Jaap uit Bussum

Schiphol wil ondanks Lelystad het Aldersakkoord openbreken om door te blijven groeien. Ook de regionale luchthavens bij Rotterdam en Eindhoven blijven maar groeien. Ultrafijnstof, herrie, toenemende kans op ongelukken, meer uitstoot van broeikasgassen, we leven nog steeds in een maatschappij waarin groei heilig is en waarin men de weg van de minste weerstand volgt. Is luchtvaart voor de ontwikkeling van een land nou echt zo belangrijk? Er zijn regio's in Europa die het zonder zoveel luchtvaart economisch voor de wind gaat. En is het wel zo verstandig dat de luchtvaart zo'n grote stempel op de economie van een klein land krijgt?

Geplaatst door V.O.S.

Verloedering. Onder. Schipholbeleid.


@ En is het wel zo verstandig dat de luchtvaart zo'n grote stempel op de economie van een klein land krijgt?

Dit kan enkel indien een sector (i.d.g. de luchtvaartsector (Schipholgroup)) zich de vrijheid geniet om zich ook in de politiek in een land te wringen.
Dat proces is al aan de gang van halverwege de jaren 60 van de vorige eeuw.
Hoge ´piefen´ die vanuit de regering bij de sector te werk gaan, tot in de Raad van State aan toe!
En andersom gebeurd natuurlijk ook.
De Haagse politiek heeft zeer nauwe banden met de Schipholgroup, vandaar dat Nederland bedolven kan worden en wordt, onder een deken van ultrafijn stof / herrie en onveiligheid!
Vandaar dat de economie bijna geheel afhankelijk wordt van de Schipholgroup!
Vandaar dat de beloofde HSL er nog steeds niet ligt!
Dat wordt vakkundig tegengehouden door de Schipholgroup.
Maffia - praktijken in Nederland?
Ja, op een heel gniepige manier, ook wel de Haagse finesse genoemd.
En geen politicus die er zijn of haar handen aan wil of durft te branden!
Zelfs partijen die in principe tegen de exorbitante aanwezigheid zijn van zo een uit de kluiten gegroeide luchthaven als Schiphol, durven geen enkele vuist te maken!
Ik spreek uit ervaring, want elke conversatie stopt indien je kenbaar maakt dat je de hoop hebt dat de politieke partij die je hebt aangeschreven, ook daadwerkelijk een maatschappelijk debat start of in ieder geval kamervragen zal stellen.............

Zo zinkt Nederland steeds verder weg in een poel van vervuiling (ultrafijn stof) / herrie en onveiligheid omwille van het geld dat aan de andere kant over de balk wordt gegooid!

Geplaatst door Jaap uit Bussum

@V.O.S. Aan uw opsomming zou ik nog het "too big to fail" - gevaar willen toevoegen. AF-KLM kan met moeite het hoofd boven water houden en het laat zich raden wat er gaat gebeuren als die maatschappij in financiële nood komt te verkeren.