Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Luchthaven Schiphol bleef in 2018 binnen de geluidsnormen

 |
 Geplaatst door: 2eHans 
 |
 Bekeken: 265 
|
 Transport-online 
LVNL_auto_2_hvs.JPG

De luchthaven Schiphol blijft in het gebruiksjaar 2018 binnen de normen voor het totale volume geluid en het externe veiligheidsrisico. Ook is er geen overschrijding van de normen voor de uitstoot van stoffen die plaatselijk luchtverontreiniging veroorzaken. Wel overschrijdt de luchthaven de geluidsnormen in een aantal handhavingspunten.

Dit blijkt uit de Handhavingsrapportage Schiphol (1 november 2017 tot en met 31 oktober 2018) die woensdag naar de Tweede Kamer is gestuurd. Hierin meldt de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) of Schiphol, Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) en de luchtvaartmaatschappijen zich aan de milieu- en veiligheidsnormen houden die voor de luchthaven gelden.

De ILT analyseert de oorzaken van de overschrijdingen van de geluidsnormen in een aantal handhavingspunten. Als die het gevolg zijn van het vliegen volgens de regels van het nieuwe normen- en handhavingstelsel Schiphol (NNHS) dan legt de ILT geen maatregel op. Dit is het zogenoemde anticiperend handhaven.

Zes luchtvaartmaatschappijen wijken in het gebruiksjaar zonder geldige reden af van hun uitvliegroute. Vijf daarvan hebben een waarschuwingsbrief ontvangen en één krijgt een boete omdat meerdere keren van de uitvliegroute is afgeweken.

LVNL laat in de nacht een landing op de Kaagbaan vanuit noordoostelijke richting plaatsvinden, terwijl dat niet had gemogen.

Bekijk bericht op "Transport-online"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Marc

De luchthaven Schiphol blijft binnen de normen voor het totale volume geluid??? WTF!?! Hoe leg je dat die honderduizenden gehinderen uit??? Hoe, met wie en voor wie zijn deze normen vastgesteld? De normen gelden voor een gemiddelde mens ofzo? Alsof we allemaal uit hetzelfde hout zijn gesneden, exact hetzelfde zijn, met dezelfde dag- en nachtritmes, hobbies, leefstijl, emoties, karakter, gehoor, passies,.... Klopt, we zitten allemaal graag binnen, met ramen en deuren gesloten, een koptelefoon op ons hoofd en communiceren alleen nog met gebarentaal en in de nacht dragen we fijne oordopjes voor een heerlijke lange nachtrust. Tja...Schiphol voldoet aan de normen.

Geplaatst door anoniem

Als je normen opstelt die niets zeggen over de lokale hinderontwikkeling en die makkelijk gehaald kunnen worden, dan kan je ieder jaar zeggen dat je de normen hebt gehaald. Dat diverse handhavingspunten (die wel wat zeggen over de lokale hinderontwikkeling) inmiddels in het rood gaan, dat doet niet ter zake, want de handhavingspunten zijn de nek omgedraaid (want knellend voor de door de overheid gewenste groei).

Geplaatst door Ed

Gezien het enorm toegenomen aantal klachten bij BAS, het onderzoek van de GGDs en feedback binnen de ORS kan er maar een conclusie zijn: de geluidsnormen zijn veel en veel te ruim en bieden de burger dus onvoldoende bescherming.

Geplaatst door Sara

Het is onwerkelijk dit te lezen. Werkelijk Onwerkelijk. In 2018 had ik persoonlijk meer hinder dan ooit en ik denk dat 2019 goed op weg is hier overheen te gaan. Kwam gister bij toeval iemand tegen uit Amstelveen die er ook last van heeft en bezig is om een ander heen komen te vinden. Hij zei (alsof daar een schuld inzit "ik kan er niet aan wennen" "ben er niet geboren" . Ik ben er wel geboren en wen er ook niet aan. Het gros vind dat je er aan moet wennen. Ik vind dat niet. Omdat ik er niet aan wen. Het was een aardig mens. Ik vind mensen die er niet aan wennen sympathiek. Omdat ik ze herken. Meestal zeggen ze ook iets moois. Weet je zei hij. Je woont in een stad en als ze er niet zijn. Dan hoor je de natuur in Amstelveen. Een uil. Kikkers. Musjes. Ganzen. Kieviten. Ik besef me dat we een een mooie wereld kunnen leven. Het kan wel in harmonie zijn alleen dat groei model waarvan schiphol de mooiste metafoor is. De tumor welke alles kapot maakt. Je kunt in Amstelveen gewoon thuis op vakantie zijn. Het is er prachtig groen met haar polders.

Geplaatst door V.O.S.

Verloedering. Onder. Schipholbeleid.

Voor de inwoners is deze gang van zaken natuurlijk wrang, want de suffe politiek snapt er geen donder van, omdat zij struisvogelpolitiek beoefend, maar dat hoeft ook niet, want het levert geld op.
De inwoners weten niet hoe er wordt gemeten, hoe de grenzen liggen die de sector zelf stelt.
De sector stelt alles in het werk om het maar zo complex mogelijk te houden voor de buitenwereld.
De handhavingsdienst is een marionet van de sector, dus die likt de kont van Dick Anne Benschop.
Net als Bas, opgezet door de sector om het volk het idee te geven dat er iets positiefs uitkomt indien je een klacht indient.
We weten na zoveel jaren tirannie van de luchtvaartsector, dat o.a. Bas en de ILT volstrekt in het gelid lopen van Schiphol.
LVNL is een plaag op zich, heeft (te) veel macht om vrijwel overal onder uit te komen.
Zij wordt gedekt door de Schipholgroup, de politiek en natuurlijk de ILT.
Zo houdt het cirkeltje zich zelf in stand en zijn de inwoners, wiens privé leven dag en nacht wordt vergald door laag overvliegende vreselijke herrie makende toestellen, de klos.