Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Lisse en Warmond hebben meetpost voor vliegtuiglawaai, Sassenheim volgt later dit jaar

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 2232 
|
 omroepwest.nl 
gh_vliegtuig_030504_1902GNDSC02129.jpg

LISSE/WARMOND - Schiphol heeft 2 geluidmeetposten voor vliegtuiggeluid geplaatst in Lisse en in Warmond. De 2 nieuwe meetposten zijn een paar weken geleden geplaatst en werken goed, laat de Omgevingsdienst West-Holland weten.
Deze 2 posten maken deel uit van een netwerk van ongeveer 35 meetposten rond Schiphol. De post in Lisse staat langs de Ringvaart op de dijk. In Warmond is deze op het dak van het Cultureel Centrum aan de Herenweg geplaatst.

In Sassenheim wordt later dit jaar ook een meetpost geplaatst. Wanneer dit precies is, kan de Omgevingsdienst West-Holland nog niet zeggen.

NOMOS
Via de website van Noise Monitoring Systeem (NOMOS) kun je zelf volgen hoeveel geluid de vliegtuigen maken die overvliegen.


Bekijk bericht op "omroepwest.nl"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Erwin von der Meer uit Castricum

Ja, en wat dan? Dan weten wij hoeveel vliegtuiggeluid wordt geproduceerd door de overvliegende vliegtuigen. Ja, en wat dan? Dan weten wij dat en meer dat dan is het niet. Waarom niet? Omdat er bij het nieuwe normen en handhavingsstelsel Vliegen volgens afspraak (VVA) de bestaande 35 handhavingspunten zijn komen te vervallen. Per handhavingspunt was een maximale hoeveelheid vliegtuiggeluid per jaar gedefinieerd die niet overschreden mocht worden. Dat gaf een lokale rechtsbescherming/zekerheid voor de bewoners. Nog altijd veel lawaai maar wel gemaximaliseerd. Bij dreigende overschrijdingen mocht daar niet meer gevlogen worden en moest LVNL een andere route richting Schiphol nemen en dat beviel de sector niet. Nee er moest gewoon efficiënt gevlogen worden en dat betekent de kortste route van en naar Schiphol. Vervelend voor de bewoners die daar wonen maar dat even terzijde. Het plaatsen van deze 2 geluidmeetpunten is een symbolische zet van de Gemeenten en Schiphol maar heeft voor de bewoners geen enkel nut behalve dat men kan zeggen dat er zoveel vliegtuiggeluid is geweest en dat zal blijken dat men voor het overige het nakijken heeft.

Geplaatst door Jan Griese uit Amstelveen

Tja Erwin, En dan te bedenken, dat NOMOS als Meetsysteem de slechtere prestatie geeft ! Volgens RIVM en TNO . RIVM in haar geluidmonitor 2006 Stelde RIVM al dat Meten nu bij de handhaving betrokken kon worden.. Maar ben je gek , ondanks dat de regering in 2003 al beloofde:
Er moet een Meetsysteem komen. Maar ben je gek, Meten is veel te link, dan worden we te veel ingeperkt ... Prof Berkhout schreef al: Een systeem zonder echt Meten is Bedrog . Er is weer 7 jaar verloren... En zo modderen we maar aan. De tijd is turbulent, maar de Eerste Kamer dacht al eens aan een parlementaire enqûete . Dat gaat zeker een keer gebeuren is mijn voorspelling. De Kwestie Aardbevingen te Groningen en de misstanden in het Schipholdossier komen sterk overeen. Je kunt mensen niet continu belazeren. De huidige arrogantie van b.v. LVNL is schrijnend. Een voorbeeld: Een verhoging van de zgn Transitionlayer wordt door Ierland,Engeland en Noorwegen als zeer noodzakelijk geacht wordt. Dwz de hoogte waarop gevlogen wordt kan omhoog . Dat zou duizende mensen te Kennemerland en Oegstgeest/Leiden qua hinder een enorme verlichting geven. Maar Lvnl geeft niet thuis . Over de rariteiten in dit NNHS die onze SWAB achterban registreert geeft de LVNL de meest dubieuze antwoorden ! Wordt vervolgd