Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Limburg wacht niet langer met investering Maastricht-Aachen

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 943 
|
 nu.nl 
me_vliegtuig_IMG_0332.jpg

De provincie Limburg wil niet langer wachten met de redding van het vliegveld Maastricht-Aachen. Tot nu toe is er gewacht op toestemming vanuit Brussel.
Dat zegt gedeputeerde Twan Beurskens van de provincie Limburg woensdag tegen BNR.

Een voorstel voor een steunpakket van 45 miljoen euro ligt nog ter goedkeuring bij de Europese Commissie. Maar na negen maanden is nog niet duidelijk of de commissie het pakket als ongeoorloofde staatssteun ziet of niet.

"Wij gaan gewoon door met allerlei investeringen om de luchthaven toch weer uit het slop te krijgen", stelt de gedeputeerde. Met het pakket hoopt de provincie investeerders en een commerciële exploitant naar de luchthaven te kunnen trekken. Eerder is al contact geweest met potentieel geïnteresseerde exploitanten.

Vragen
"Er worden heel veel vragen gesteld, maar wij hebben de overtuiging dat het pakket dat we indienen vooral gaat over niet-commerciële diensten, over achterstalling onderhoud. Dat heeft niks met staatssteun te maken", aldus Beurskens.

De provincie zet de investering door met de kans dat Brussel de steun achteraf als ongeoorloofd beschouwt. "Onze inschatting is dat we geen risico nemen. Het was gewoon een melding van onze investeringen", zegt Beurskens.

"Mocht het zo zijn dat het wel staatssteun is, dan zullen wij meteen ook vragen om alle andere vierhonderd luchthavens onder de loep te nemen. Want wat dat betreft is Maastricht echt het braafste jongetje van de klas."

Bekijk bericht op "nu.nl"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Wim uit Castricum

Een steunpakket van 45 miljoen euro voor een failliete boel. Zal wel gemeenschapsgeld zijn.

Geplaatst door elodie uit Wintelre

Prima plan van de Provincie Limburg.

Bij Eindhoven Airport gebeurd momenteel wel e.e.a. met staatssteun. De aandeelhouders van Eindhoven airport, gemeente Eindhoven / provincie Noord Brabant / Schipholgroup (waarvan 70% van de regering) investeren momenteel bijna 100 miljoen aan wegen en gebouwen. Verder wordt deze voor de regio bedoeld zakelijk vliegveld, omgetoverd tot een vakantievliegveld van 18.000 vliegbewegingen in 2010 naar 43.000 vliegbewegingen in 2020. Dit allemaal voorbereid en uitgewerkt door dhr. Alders. Dus laat Maastricht Airport zijn project uitwerken en de prijsvechters van Eindhoven maar wegkapen naar Maastricht. Ben benieuwd hoe onze regering dit gaat tegenwerken.

Geplaatst door V.O.S.

Verloedering. Onder. Schipholbeleid.

Elke provincie in ´Nederland bedrijvenpark´ zijn eigen luchthaven...........
Heerlijk onleefbaar............
Ben benieuwd hoe de regering elke luchthaven staatssteun gaat geven.................
Vast door nog meer belasting te eisen van de burgers, zodat zij in de herrie / vervuiling en onveiligheid kunnen zitten en dat dan dag en nacht zoals dat al jaren bij Schiphol het geval is.

De regering van ´Nederland bedrijvenpark´ kan doorgaan met haar grote hobby, namelijk het dagelijks schenden van artikel 21 van de Nederlandse grondwet.