Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Lelystad Airport hard nodig als extra polderbaan

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 1092 
|
 www.omroepflevoland.nl 
gh_vliegtuig_overvliegend_vliegtuig.jpg

"Lelystad Airport hard nodig als extra polderbaan" Lelystad Airport is in 2018 hard nodig als extra polderbaan. Dat zegt een woordvoerder van Schiphol in De Telegraaf woensdag, naar aanleiding van een uitspraak van topman Jos Nijhuis.

Nijhuis verwacht dat Schiphol volgend jaar de grens van 60 miljoen passagiers veruit doorbreekt. Volgens de Omgevingsraad zou de luchthaven dan afkoersen op 470.00 starts en landingen. Wettelijk kan Schiphol nog doorgroeien tot maximaal 500.000 vliegbewegingen.

Onder meer Lelystad Airport moet de groei van Schiphol opvangen. Dat gebeurt in fasen. In de eerste fase, vanaf 2018, verwerkt het vliegveld 2.000 tot 10.000 vliegbewegingen. De luchthaven wil op 1 april 2018 open gaan voor groot luchtverkeer.

Bekijk bericht op "www.omroepflevoland.nl"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door V.O.S.

Verloedering. Onder. Schipholbeleid.

De Polderbaan (eigenlijk de Kolderbaan) is onder valse beloften door de toenmalige bestuurders de Noord-Hollanders door de strot geduwd. Hetzelfde liedje wordt wederom door de huidige bestuurders gespeeld. Lelystad Airport is HELEMAAL NIET nodig om als extra Kolderbaan te dienen. Het is de zoveelste valse noot die de Schipholgroup speelt om zijn zin door te drukken.
Lely keert zich in zijn graf om als hij zou weten dat er een geldzuchtige organisatie als de Schipholgroup een zeer vervuilende en herrie makende aanslag zou plegen op de relatieve rust die de polder (nog) heeft. De Oostvaardersplassen zullen door de Schipholgroup volledig naar de knoppen gaan. Denk maar aan alle andere natuur die al verloren is gegaan door de luchtvaartsector! Nijhuis i.d.g. kan wat mij betreft op een stoel vastgeplakt worden en op een landingsbaan worden vastgeplakt!

Geplaatst door polderbewoner

Bonus van schiphol directie is gebaseerd op het vergroten van luchthaven capaciteit: http://www.jaarverslagschiphol.nl/governance/remuneratie/remuneratie-van-de-directie-over-2014

Dat verklaart mede waarom ze zo dwangmatig een onrendabele luchthaven in de flevopolder uit de grond willen stampen.

Dit project heeft werkelijk niets te maken met Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Een paar zonnecellen en wat minder vrachtwagenkilomers kunnen niet op tegen mega-CO2 uitstoot van extra vliegtuigen.

De flevopolder wordt hierdoor straks ook verziekt door herrie, stank en overlast. Stoppen nu het nog kan!

Geplaatst door anoniem

LS, ik stel inderdaad voor, verplaats de hele handel naar Lelystad en geef ons - Noord Holland - onze rust en veiligheid terug.

Geplaatst door anoniem

Misschien zou deze site nieuwsberichten van de telegraaf niet meer moeten plaatsen, En ook geen uitspraken meer plaatsen van medewerkers van de telegraaf.
Deze krant heeft een extreem eenzijdige berichtgeving over de luchtvaart en Schiphol waarbij de waarheid in werkelijk elk artikel geweld wordt aangedaan.

Het is goed om al het nieuws te verzamelen maar wat de telegraaf meldt dat is geen nieuws meer. Het is de stem van de lychtvaart lobby. Die volstrekte onzin die de telegraaf keer op keer weet te melden over Schiphol daar hebben we helemaal niks aan.
Negeren die krant en alles wat van die kant komt zou ik zeggen, Er zijn genoeg andere kranten met luchtvaart nieuws, We horen zelden iets vanuit deze andere kranten maar wel keer op keer van de telegraaf. Dit is op zich erg vreemd natuurlijk.