Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Landing voor het klimaat: Schiphol is een vrijhaven voor vervuiling

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 304 
|
 greenpeace.org/nl 
23-06-2018_001.JPG

Schiphol is een vrijhaven voor vervuiling. Dankzij zijn uitzonderingspositie kan het ongehinderd groeien – ten koste van Nederland en ons klimaat. Zulk grenzeloos gedrag vraagt om een radicaal andere aanpak: in juli brainstormden we daarom in het hele land om acties te bedenken. En vanaf 16 september kies jij welke actie we gaan uitvoeren. Samen pionieren we naar een baanbrekende actie die Schiphol voorgoed gaat terugfluiten.

Met meer dan 400 vrijwilligers hebben we 1600 actie ideeën verzameld in 20 brainstorms! Vanaf 16 september kan iedereen stemmen welke actie we gaan uitvoeren. Meld je hier aan als je actief wilt meehelpen om de actie die dan wordt gekozen voor te bereiden en uit te voeren. We houden je via e-mail op de hoogte.
Ik meld mij aan, dat kan hier.

Onze koers, de actieplanning, zie via de link onderaan dit artikel........

Schiphol moet koers radicaal wijzigen
Steeds meer mensen hebben helder voor ogen hoe de nieuwe wereld eruit moet zien. Schiphol Group past pas in dat plaatje (Lees hier) als het zijn koers radicaal wijzigt. Alle grote vervuilers (zie hier) moeten CO2 minderen. Ook Schiphol, dat notabene denkt haar uitstoot te kunnen vergroten in tijden van klimaatcrisis.

Bekijk bericht op "greenpeace.org/nl"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Wim

Ik heb mij aangemeld. Wie volgt?

Geplaatst door Frans

Ik ook, wie volgt,

Geplaatst door Marc

Me to!

Geplaatst door John Damen

Tuurlijk getekend. Schiphol groter en groter, er zijn nog nooit zoveel bomen gekapt sinds de hongerwinter in 1944-1945, stofexplosies rond de Hoogovens blijven doorgaan de grenzen staan wagenwijd open, elk jaar een stad erbij maat jan lul, wij dus,
mogen aan de dure warmtepomp. We worden verneukt...

Geplaatst door M. Baas

De vliegtuigen op Schiphol gebruiken in een jaar net zo veel brandstof als het hele Nederlandse wagenpark. Het elektrisch autorijden door de overheid gestimuleerd, wordt dus teniet gedaan.
Ik zou zeggen: “belast de kerosine net zo als de benzine”. Dan wordt er pas echt minder gevlogen.