Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

KLM verwacht na invoering vliegbelasting ook groei Schiphol

 |
 Geplaatst door: 2eHans 
 |
 Bekeken: 410 
|
 Up in the sky 
tb_vliegtuig_KLMcityhopper-PH-EZE.jpg

KLM verwacht na het doorzetten van de invoering van de vliegbelasting, ook dat Schiphol na 2020 door kan groeien. Dat laat KLM weten in een reactie op het wetsvoorstel voor de invoering van die vliegbelasting.

Groei


Zowel de invoering van de vliegbelasting als een gematigde groei van luchthaven Schiphol voor de periode na 2020 zijn opgenomen in het regeerakkoord van het kabinet Rutte.

Regeerakkoord


“Nu we zien dat dit kabinet het regeerakkoord onverkort uitvoert voor wat betreft de vliegbelasting verwachten we ook dat dit kabinet zich aan haar eigen regeerakkoord houdt wat betreft de gematigde groei op Schiphol”, zo laat KLM desgevraagd weten.

Wetsvoorstel


KLM zegt ook te hopen dat de beoogde 200 miljoen euro aan opbrengsten van de vliegtaks, wordt aangewend voor verduurzaming van de luchtvaartsector. Op dinsdag 14 mei diende staatssecretaris van Financiën, Menno Snel, het wetsvoorstel voor een Nederlandse vliegtaks in. Behalve KLM hebben ook andere spelers in de luchtvaartsector hier een mening over.

Lees verder op Up in the sky


Reacties op dit bericht

Geplaatst door Bob

Begin nu eerst eens met het isoleren van veel meer woningen van die 200 miljoen!

Natuurlijk kunnen we blijven doorgroeien, maar niet zonder de leefomgeving nog verder te verpesten en het klimaat nog harder te laten opwarmen. Over enkele decennia zal men dit schoorvoetend moeten erkennen. De verantwoordelijken hebben hun zakkken dan allang gevuld en zullen uit het zicht zijn verdwenen!

De beste verduurzaming is KRIMP!

Geplaatst door M.

Verduurzaming? Met biokerosine waarvoor nog meer natuur wordt gesloopt?
Om te beginnen moet er eerst een gelijkspeelveld zijn voor kerosine en elektrische vliegtuigen. Zo mag een kerosine nu een startgewicht hebben waarmee ze niet kunnen landen, waardoor ze kerosine mogen lozen bij een mankement. Dat is oneerlijk, de duurzame elektrische vliegtuigen mogen toch ook niet hun batterijen lozen.

Met een startgewicht waarmee ze ook kunnen landen zal zorgen dat kerosine vliegtuigen geen giftige kerosine lozen en dat die duurder worden in gebruik en zal elektrische vliegen weer een stukje dichterbij brengen.

Geplaatst door Hans Buurma

Een tickettax van 7 euro is peanuts. Daarvoor een zeer schadelijke zgn matige groei eisen is typisch voor een dubbeltje op de 1e rang willen zitten. Dit soort handjeklap is schadelijk voor de reputatie van de KLM. Wat een afgang!

Geplaatst door Wobbe

GroenLinks in de Amsterdamse raad wil dat de gemeente de mogelijkheden in kaart brengt om de groei van Schiphol via een gang naar de rechter tegen te houden. De partij wil voorkomen dat de luchthaven meer dan 500 duizend vluchten, het huidige plafond, gaat verwerken.

Volgens het raadslid Imane Nadif is zijn verzoek aan minister Cora van Nieuwenhuizen (Luchtvaart) te wijten. Zij speculeerde in interviews over de groei van Schiphol vanaf 2020. Voor GroenLinks aanleiding om te inventariseren wat Amsterdam daartegen zou kunnen doen.

Wethouder Udo Kock (D66 en luchthaven) was not amused. Maar hij moest morrend ambtelijke capaciteit toezeggen, om het plan uit te werken.

Lees het volledige bericht bij het Parool

Geplaatst door Arnold

Interessant artikel in het Parool Wobbe. Lijkt het er toch op dat Groenlinks echt tegen verdere groei is. Wel frappant dat D66 die groen pretenderen te zijn dan weer tegen is.

Hoop dat het Amsterdam lukt om verdere groei tegen te houden.

Geplaatst door Wobbe

Ik hoop dat anderen zich hierbij aansluiten.

Geplaatst door Wobbe

Ze zouden ook moeten eisen dat de namen van de luchtvaartmaatschappijen die schijt hebben aan de regeltjes openbaar worden gemaakt. Weet iedereen wie de grootste asocialen zijn en kan men daar rekening mee houden, als ze boeken.

Lullig voor de KLM, die nu de Inspectie voor de Leefomgeving en Transport strenger gaat toezien, geen bochtjes meer kan afsnijden en over dichtbevolkte woonbuurten vliegen, om kerosine te besparen. (Hoop ik althans, want hey, handen af van onze nationale trots hè?) Maar het is welletjes geweest.

Geplaatst door Arnold

Laten we hopen dat KLM inderdaad eens aangepakt wordt.
Ik word persoonlijk altijd erg moe van dat gezeur van die Elbers. Krijg met die vent het idee alsof alles wat goed is door hem komt en alles wat slecht is vooral aan anderen ligt.

Volgens mij liggen een hoop problemen bij KLM. Onder andere vlootvernieuwing en de verkeerde vliegtuigen selecteren. Embrears maken meer herrie dan die oude fokker 70s. Inderdaad gewoon een pad volgen met minder hinder zal ook al een goed idee zijn.

Ik hoop dat Ben Smith Airfrance wat voorrang geeft. Is ook meteen een goeie reality check voor alle KLM fanboys in dit land.

Geplaatst door Peter

D666 is gewoon een VVD light met een schijnheilige smoeltje.
Die Elbers is idd om te kotsen. Hopen dat dit soort gespuis incl onze VVD leiders zich nog een keer voor de rechter mag verantwoorden.
Verder hoop ik idd ook dat Ben Smith die arrogante Nederlandse KLM fanboys hard uit hun droom haalt. Aandeel is in paar maanden gehalveerd, dus zegt genoeg over de noodzaak van saneren.