Platform Vlieghinder Kennemerland
 

KLM topman Pieter Elbers: Lelystad moet open

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 1813 
|
 luchtvaartnieuws.nl 
hs.png

Door: Klaas-Jan van Woerkom

PARIJS - “De opening van Lelystad Airport uitstellen en tegelijk geen ruimte bieden om te groeien op Schiphol is voor KLM en partners het slechtst denkbare scenario voor de toekomst van de luchtvaartsector.” Dat vindt KLM-topman Pieter Elbers. “De groei moet ergens vandaan komen."

KLM en Air France staan aan de vooravond van klinkende jaarcijfers, die vrijdagochtend bekend worden gemaakt. Om de stijgende lijn vast te houden is het voor KLM belangrijk dat het kan blijven groeien, met nieuwe routes en extra vluchten. “KLM en Schiphol dragen miljarden bij aan de economie en de werkgelegenheid.”

Schiphol zit aan het plafond qua vliegbewegingen en de opening van Lelystad Airport als overloopluchthaven is omstreden. Door vakantievluchten te verleiden naar Lelystad Airport uit te wijken moet op Schiphol ruimte komen voor hoofdgebruiker KLM en gelieerde maatschappijen. “Het moet ergens vandaan gaan komen”, stelt Elbers.

In de ogen van Elbers kan het niet zo zijn dat Lelystad Airport vanwege vrees voor geluidsoverlast in regio’s die daar nu nog geen last van hebben niet wordt geopend, terwijl er eveneens geen vlucht op Schiphol meer bij komt.

“De luchtvaart is ongekend belangrijk voor de Nederlandse economie. In het Midden-Oosten en Turkije zit men bepaald niet rustig af te wachten tot er in Den Haag besluiten worden genomen over de luchtvaartsector in Nederland. Het is essentieel dat er een volwassen discussie wordt gevoerd over hoe het nu verder moet. KLM en andere maatschappijen op Schiphol investeren in stille vliegtuigen die minder schadelijke stoffen uitstoten en er worden honderden miljoen gestoken in het isoleren van woningen. Tot nu toe staan de politici bij mij echter nog niet in de rij om in gesprek te gaan…”

Bekijk bericht op "luchtvaartnieuws.nl"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Wim uit Castricum

"KLM en andere maatschappijen op Schiphol investeren in stille vliegtuigen die minder schadelijke stoffen uitstoten en er worden honderden miljoen gestoken in het isoleren van woningen."
Heeft hij niet zelf bedacht, komt uit de fabeltjeskrant.

Geplaatst door V.O.S.

Verloedering. Onder. Schipholbeleid.

Elbers denkt zoals de meeste kapitalistische narcissen, alleen aan zich zelf en geld.
En triest dat er nog geen politici in de rij staan om Elbers zijn gedram aan te horen.

Woningen isoleren?
Is er geen buitenleven meer, Elbers?
Wat de sector doet, en of dat nu in de persoon van Elbers is, of een andere narcist, dat er wordt gesteld dat de omwonenden zich maar dienen in te graven zoals woningisolatie en praktisch geen buitenleven meer terwijl de sector de problemen veroorzaakt.
Vliegtuigen zijn gigantische vervuilers, maken ondanks dat het mogelijk een nieuw toestel is, nog steeds veel te veel herrie.
65 tot 70 dBa is nog steeds te veel om er geen hinder van te ondervinden, bij landende toestellen.
Startende toestellen produceren uiteraard vele dBa's meer.

Ga bij Greenpeace werken, Elbers.
Misschien komt u tot inkeer, en stopt u met het slopen van deze planeet die van ons allemaal is.

Geplaatst door thijs uit Heiloo

Die man hoort achter tralies te zitten.

Als er één maatschappij is die voor veel overlast zorgt dan is het KLM wel. op de een of andere manier mogen die blauwe klote dingen altijd nog meer afwijken van routes en hoogtes met nog meer kabaal als gevolg.

Geplaatst door Frans S. uit Heemstede

Vliegtuigmaatschappijen investeren natuurlijk niet in stille vliegtuigen ,ze investeren alleen maar in zuinigere toestellen want dat levert geld op ,en daar draait alles om bij ze . Dat die toestellen iets minder herrie maken is geen beleid maar gewoon toeval. Je hoort de topman trouwens ook niet over het nieuwe toestel van ze dat meer herrie maakt dan het toestel dat vervangen wordt.

Geplaatst door Anoniem

KLM kan een stuk creatiever zijn, groeien kan ook in het buitenland.

Stop groei ten koste van gezondheid!