Platform Vlieghinder Kennemerland
 

KLM moet zichzelf opnieuw uitvinden en scherp kiezen: maak vluchten van minder dan 500 kilometer ove

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 808 
|
 businessinsider.nl - 20-07-2020 
hvs_klmoud_DSC_2522.jpg

ANALYSE door Diederik Heinink – En toen kwam corona. De pandemie heeft vele bedrijfstakken hard getroffen, maar de toerisme- en luchtvaartindustrie zijn zo’n beetje onthoofd. We beginnen weer te vliegen, maar met samengeknepen billen. Lees hier.

De Nederlandse regering legt miljarden op tafel (Lees hier) om te zorgen dat luchtvaartmaatschappij KLM overleeft, mede vanwege het strategische belang van Schiphol als internationaal knooppunt. Maar één ding is duidelijk: het wordt niet meer zoals vroeger.

De coronacrisis roept voor bedrijven als KLM fundamentele vragen op die verder gaan dan een tijdelijke dip in het luchtvaartverkeer.

Uitzonderingspositie van luchtvaart is op termijn onhoudbaar
Vliegen staat als één van de grootste vervuilers ter wereld al lange tijd onder druk, maar vanuit de luchtvaart is de wil om bij te dragen aan radicaal andere vervoerskeuzes tot nog toe beperkt gebleven.

KLM smeedde coalities met de NS en Thalys, maar zette nooit drastische stappen. Lees hier. Waarschijnlijk omdat ogenschijnlijk de echte noodzaak ontbrak.

Lees verder via onderstaande link................

Bekijk bericht op "businessinsider.nl - 20-07-2020"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door @kabinet_klm volg mij op twitter uit Badhoevedorp

KLM is technisch gewoon failliet. Vraag is alleen hoeveel geld van de burger wil men nog afpakken om dit private commerciële beursgenoteerde bedrijf kunstmatig in leven te houden.

Enige reële oplossing is doorstart met zeer sterk saneren en krimpen en schulden herstructureren.
Daarvoor moet men bij de banken, leveranciers, personeel en aandeelhouders zijn, zeker niet bij de belastingbetalende burger.