Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

KLM dreigt zich te overschreeuwen

 |
 Geplaatst door: webbeheer 
 |
 Bekeken: 199 
|
 fd.nl 
tb_vliegtuig_KLM_ASIA_PH-BVB.jpg

KLM-baas Pieter Elbers is bezorgd. Schiphol dreigt de groeiende stroom Aziatische reizigers die het vliegtuig pakt naar Europa mis te lopen. Als de luchthaven niet kan groeien zullen reizigers uit China en India in de toekomst kiezen voor Parijs of Londen. KLM moet zich ervan bewust zijn dat omwonenden en overheden rond Schiphol niet nog meer vluchten boven hun achtertuin willen. Ook al zijn modernere vliegtuigen misschien stiller en schoner, burgers zitten aan hun taks. Ondanks dit maatschappelijke verzet blijft de Nederlandse luchtvaart, de KLM voorop, hameren op verdere groei. Dat getuigt van een zwakke maatschappelijke antenne.

Bekijk bericht op "fd.nl"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Michel

Gaan we weer ‘schonere vliegtuigen’ , weer iets kroms rechtbreien! Ook deze klimaatslopers verbruiken kerosine en stoten dus fijnstof en CO2 uit......niet een beetje maar tonnen! Beetje dom FD ! Zou een koniging zeggen.

Geplaatst door Peter

Dus volgens Elbers moeten wij bezorgd zijn dat er juist niet nog veel meer Aziatische toeristen naar ons toe komen vliegen over onze huizen en ook onze binnenstad verder vergallen.
Nee meneer Elbers daar ben ik niet bezorgd om, ik ben er wel bezorgd om dat dit pikzwarte scenario juist wel werkelijkheid zou kunnen worden en verder ben ik erg bezorgd dat asociale bestuurders als u het in de corrupte BV Nederland voor het zeggen hebben en dat de evenzo corrupte cda en vvd u met ons opgebrachte geld ook nog eens schaamteloos subsidieren.
Ga weg met die herrie 747,s en laat die K toeristen gewoon zelf hun vliegreis betalen ipv met ons geld gesubsidieerd hierheen vliegen of nog beter, kom gewoon helemaal niet.


Geplaatst door Ed

De CEO van KLM dient een duurzame toekomst visie voor KLM te ontwikkelen en uit te dragen. Daarbij kan en mag hij de maatschappelijke ontwikkelingen anno 2018 niet negeren. Dit zal op de lagere termijn immers dodelijk zijn voor zijn bedrijf. Hij zal moeten anticiperen op mondeale ontwikkelingen en heeft daarnaast ook een grote maatschappelijke verantwoordelijkheid. Ruim 200.000 ernstig gehinderden rond Schiphol is immers volstrekt onacceptabel. Er zijn grote veranderingen nodig in het bedrijfsmodel van KLM en het is pijnlijk om te zien dat dit besef kennelijk nog altijd niet is doorgedrongen. Dit is een CEO onwaardig.

Reageren?

Let op! Door het plaatsen van een reactie gaat u akkoord met onze huisregels.