Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

KLM breidt vloot uit met extra Boeing 777’s

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 176 
|
 luchtvaartnieuws.nl - 22-08-2019 
tb-KLM-PH-BQC.jpg

SEATTLE - KLM heeft een aanvullende bestelling geplaatst voor twee Boeing 777-300ER’s. Daardoor groeit de vloot naar zestien exemplaren. De toestellen worden ingezet op verre vluchten, naast de kleinere Boeing 777-200ER, de Boeing 787-9 en 787-10, de Airbus A330-200 en A330-300, en de Boeing 747-400 die met pensioen gaat.

KLM vliegt al sinds 2008 met de Boeing 777-300ER, die 10 meter langer is dan de 777-200ER. In de jaren daarna kwamen ook de Airbus A330-300, de Boeing 787-9 en 787-10 Dreamliner de longhaul-vloot versterken. Van laatstgenoemde type ontvangt KLM er de komende jaren nog een flink aantal. De klassieke Boeing 747-400 wordt van de sterkte afgevoerd, waardoor op verre vluchten alleen nog tweemotorige passagiersvliegtuigen worden ingezet.

Formeel wil KLM de order overigens niet bevestigen, maar de orderboeken van Boeing laten over de maand juli een bestelling zien voor twee 777-300ER’s van een ‘onbekende klant’. Dat laatste gebeurt vaker, als luchtvaartmaatschappijen of leasebedrijven (nog) niet willen dat een bestelling bekend wordt. Interne bronnen bevestigen aan dit medium dat die voor KLM zijn bedoeld.

In het Nederlandse luchtvaartregister zijn de registraties PH-BVV en -BVW gereserveerd voor beide toestellen. De Boeings moeten eind 2020 worden geleverd.

Opmerkelijk
De extra bestelling is opmerkelijk, aangezien Boeing wil stoppen met de productie van de passagiersversie van de Boeing 777-200ER en -300ER, om zich te richten op de nieuwe 777X. De door KLM bestelde 777-300ER’s zouden tot de laatste toestellen behoren die van dit type worden geproduceerd. Eerder kocht KLM ook al enkele Boeing 737-800’s, waarvan de productie eveneens wordt beëindigd, in plaats van de omstreden 737 MAX.

Bekijk bericht op "luchtvaartnieuws.nl - 22-08-2019"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Wim

Zie het artikel, de tekst onder opmerkelijk."Opmerkelijk"
Dit roept bij mij vragen op omdat de heer Egbers van KLM het steeds heeft over nieuwe schonere, zuiniger toestellen die minder herrie maken.
Nu heb ik weinig kennis van de diverse vliegtuig merken en types, maar kan iemand hierop reageren of deze toestellen hieraan voldoen?
Kan KLM met de aanschaf van deze toestellen claimen dat ze nu recht hebben op groei?

Geplaatst door Arnold

Wim, deze toestellen voldoen hier niet aan. De technologie is verouderd. Van begin 2000. Tevens is boeing bezig met een nieuwe versie van de 777 welke wel stiller is. Dit is trouwens de 2e keer dat klm dit doet. Ze bestelden de embraer e170 2 jaar voor er een nieuw en stiller type kwam.

Met elbers is het in mijn ogen zoiezo dat hij a roept en b doet. Zie fly responsible en naar brussel en dusseldorf vliegen.

Geplaatst door wim

Ouwe zooi. Niks duurzaam aan.
KLM koopt ze volgens mij dan ook omdat ze waarschijnlijk goedkoper zijn.

Geplaatst door Kijk naar de toekomst

Nou, dat is ook wat? De overheid steekt een slordige driekwart miljard in AF/KLM en dan volgt deze miskoop. Uiteraard wast het kabinet de handen in onschuld: eveneens a roepen en b doen................

Geplaatst door Marc

Bizar! Weer laat de luchtvaart zijn ware aard zien. It’s all about the money! Leefomgeving en milieu zijn ondergeschikt aan al die belachelijke slecht onderbouwde argumenten voor de noodzaak van groei. Ik wordt hier kotsmisselijk van!!

Geplaatst door Marc

0 ja, net weer een 777-300ER op 1300m hoogte over mijn huis en wat een klere herrie! 70DB op mijn meter. Lokatie Almere buiten, aan de rand van de Oostvaardersplassen. Nog 60km naar de landingsbaan. Mooie Natuur, rustige woonwijken, het maakt ze allemaal geen reet meer uit. Het lijkt alsof de luchtvaart een dikke vinger opsteekt en alles signalen negeert. Goed bezig Pieter en Cora!!!

Geplaatst door Isabelle H. Appels

Boeings 747 met pensioen ?
Daar merken wij hier omgeving Maastricht-Luik helaas niets van !
Integendeel zelfs:
in toenemende mate bulderen deze zware transportbakken laag over onze
natuurgebieden !
Met name luchtvaartmaatschappijen de 'Rupsjes-nooit-genoeg' uit het Midden- en Verre Oosten hebben een voorkeur voor groot-groter-grootst !

Reageren?

Let op! Door het plaatsen van een reactie gaat u akkoord met onze huisregels.