Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

KLM 100 jaar. Voor veel Nederlanders geen reden voor een feestje.

 |
 Geplaatst door: webbeheer 
 |
 Bekeken: 560 
|
 vlieghinder.nl 
KLM 100 jaar. Voor veel Nederlanders geen reden voor een feestje.

KLM wordt vandaag 100 jaar. KLM ziet de toekomst nog wel zitten. Dat in tegenstelling tot veel bewoners. De overlast loopt inmiddels de spuigaten uit. Mooie 'stille' toekomstpraatjes helpen niet. Dat bleken steeds leugens. Tijd voor echte verandering!

Download het gehele artikel 'KLM 100 jaar. Voor veel Nederlanders geen reden voor een feestje.'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Mieke Versteeg

Gefeliciteerd hoor. Ben reuze blij met de tractatie dat ik sinds een week al om 5 uur de eerste vliegtuigen over me heen krijg ! Toppie !

Geplaatst door wim

Het lijkt wel een monster met allerlei tentakels. Best wel eng.

Geplaatst door anoniem1

Als klm nog een 100 jaar wil bestaan dan zal er echt wat moeten veranderen in het bedrijf. Of men blijft tot in lengte van dagen afhankelijk van steeds hogere subsidies van de overheid.
Elbers is hiervoor niet de juiste man,dat is wel duidelijk.

Als je bij easy jet niet alleen voor de helft van de prijs vliegt,maar vervolgens voor die helft ook nog eens beter vliegt! dan is er echt iets goed mis.
Klm gebruikt veel boeings (onbegrijpelijk dat ze niet verplicht met het europese airbus vliegen waaraan ook nederlandse bedrijven werk hebben) en nergens zijn de stoelen zo krap en staan ze zo dicht op elkaar als in de boeings van de klm.
Dit is sjoemelen met de regels overigens want ze krijgen deze toestellen met geen mogelijkheid leeg binnen de evacuatie tijd die daarvoor staat, al zullen de toestellen ongetwijfeld wel door de tests zijn gekomen in ideale omstandigheden. (en met het keuren van boeings zit iets niet goed,dat is nu ook wel duidelijk naar alles wat er naar buiten is gekomen omtrent de 737 max)
Bij klm zit je dus krapper dan bij easy jet,niet alleen voor je gevoel maar waarschijnlijk ook objectief meetbaar.
Dan kan je bij easy jet heel goedkoop aantrekkelijke extras kopen bij je ticket,extra beenruimte,fast boarden en wat al niet meer. Zelfs als je al die extras neemt dan ben je nog steeds een stuk goedkoper uit dan met een normale klm vlucht,waar dergelijke extras enorm veel geld kosten.
Bij klm krijg je dan een bakje water,een slappe koffie en een klef hapje. Daar betaal je dan omgerekend 100 euro of meer voor.
Het is werkelijk onmogelijk dat de klm gaat groeien met dit model,het sluit totaal niet op de vraag in de markt aan.
Het doet pijn om te zien hoe slecht de klm presteert en hoe slecht het de concurentie aan kan. Je zou denken,dat kan en moet beter.
Maar niet in Nederland,vliegen en de klm zijn een hobby en dat mag wat kosten. Niet alleen financieel,ook voor de leefomgeving.

Het bovenstaande nog afgezien van de werkelijk enorme overlast en vervuiling die dit bedrijf veroorzaakt. Zelfs al zou je je daar niet druk om maken,dan nog steeds zou je je druk moeten maken om hoe er in Nederland word omgegaan met klm,zeker de mensen met een liberale visie.
En hoewel de overlast inderdaad enorm is,intresseert het de klm helemaal niks. Men doet geen enkele moeite om de overlast te berperken terwijl daar wel veel mogelijkheden voor zijn. Ook Schiphol doet dit niet,men rommelt maar wat aan want men is toch beschermd door een krachtige lobby.
Het is een schande en een land als Nederland onwaardig.

Straks is klm weg,zou mij verbazen als ze het nog 10 jaar volhouden op deze manier. Dat is dan onder andere de schuld van elbers en de nederlandse overheid,die het mogelijk maakten om vast te blijven zitten in een zwaar verouderd en niet winstgevend business model.
Groot deel bevolking zal er niet om rouwen,en al helemaal niet de mensen die elke dag,vaak onnodig,geterroriseerd worden door de enorme overlast en vervuiling.

Het is nu ook duidelijk waar de groei van de economie in Nederland de afgelopen jaren vandaan kwam. Dat kwam van het massaal ontduiken van deels europese milieu regels.
Nu moet dat weer worden teruggedraaid en zit men met de ellende.
Kortzichtig beleid voert de boventoon en dat heeft Nederland en de nederlandse economie meer kwaad dan goed gedaan.
Ook op maatschappelijk gebied en welzijn is de schade groot. Geen leraren,onbereikbare woningen,sterke polarisering samenleving,grote milieu en gezondsheidsschade,problemen in de zorg. Men kon nog pronken met de economische groei,maar die blijkt nu ook op drijfzand gebaseerd.

Geplaatst door Bob

De prijsvechters hebben een businessmodel dat misschien beter is dan KLM, maar ze zorgen voor een race naar de bodem in ticketprijzen en een enorme groei in vliegtuigbewegingen. Het is (net als bij KLM overigens) gebaseerd op het ontbreken van mechanismen, die de externe kosten in termen van vervuiling en gezondheidsschade in de prijsvorming meenemen. Misschien krijg je meer waar voor je geld, maar de omgeving en het klimaat worden er niet beter op. Integendeel.

Kortom: het huidige marktmechanisme heeft onvoldoende corrigerende werking.