Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Kan Schiphol blijven groeien? De grenzen van de Nederlandse luchtvaart

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 358 
|
 npofocus.nl - 01-03-2018 
Kan Schiphol blijven groeien? De grenzen van de Nederlandse luchtvaart

Samengesteld door Liona Debast en Rafaëla van der Meer

In 2017 heeft Koninklijke Luchthaven Schiphol een recordaantal van 68,4 miljoen passagiers verwerkt. Daarnaast is het aantal vliegbewegingen tot 496.747 starts en landingen per jaar gestegen. Daarmee komt de luchthaven heel dicht bij het gestelde plafond van 500.000 vliegbewegingen. Als een van de grootste luchthavens van de wereld, wil het blijven meeconcurreren met de allergrootsten. Maar in een klein en dichtbevolkt land als Nederland, is dit een hele uitdaging. Hoe heeft de groei van Schiphol zo’n vlucht kunnen nemen? En kan dit in de toekomst doorgaan of zijn de grenzen bijna bereikt?

Audiofragment
Podcast: Schiphol en de Polderbaan
NPO Focus, Andere Tijden – 1 maart 2018

Dit artikel staat vol met audio/videomomenten, zoveel dat u deze kunt horen en zien via onderstaande link naar het originele artikel.....

Bekijk bericht op "npofocus.nl - 01-03-2018"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door V.O.S.

Verloedering. Onder. Schipholbeleid.

Antwoord op de vraag: NEE !

De leefbaarheid wordt al jaren verpest door de luchtvaartsector.
Zogenaamd om een wereldspeler te zijn, worden de burgers in een houtgreep gehouden.
Wat we nu weer zien, is dat er stil aan steeds lager wordt aangevlogen.
Wettelijk is het zo´n 600 meter, daar kan in de praktijk wel eens van worden afgeweken, maar vaker zie je waarden als 581 meter en 588 meter en zo voort.
Het gaat juist om het vaker.............

En om de exorbitante salarissen in stand te houden van de luchtvaartbobo´s, wordt het volk wijs gemaakt dat luchtvaart zo nodig is om de economie in stand te houden.
De Schipholgroep werkt met semi-maffia praktijken, de meeste van de werkzame mensen werken op nul-uren contracten via uitzendburo´s.
Voorstanders zullen zeggen dat ze werk hebben, maar er zijn geen vaste baan garanties.
Je kunt zo worden weggestuurd.

Belangenverstrengeling met de Nederlandse Staat is eveneens onacceptabel, op deze manier bepaald de luchtvaartsector in Nederland een groot deel van de politiek.

Dus nogmaals: NEE !