Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Kabinet wil niet zien dat luchtvaart anders moet

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 878 
|
 ad.nl 
HvS_Groen_links.jpg


OPINIE - Het kabinet maakt verkeerde keuzes in de nieuwe luchtvaartnota, stelt Suzanne Kröger, Tweede Kamerlid voor GroenLinks. Schiphol groeit door en Lelystad Airport kan open. Dat staat haaks op andere doelen.

Schiphol mag met duizenden vluchten per jaar groeien, Lelystad Airport gaat open en bestaande, slappe klimaatregelen worden schaamteloos gepresenteerd als nieuw. Een grap? Nee, het is de luchtvaartnota van het kabinet.

Lees verder via onderstaande link.........

Bekijk bericht op "ad.nl "

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Kijk naar de toekomst uit Uitgeest

Alle lof voor Suzanne Kroger, woordvoerster voor Groen Links in de Tweede Kamer. Zij zet zich al jaren in voor een ander beleid.

Maar kijken we naar de Groen Links burgemeester van Groot Amsterdam, tevens voorzitster van de opgetuigde Metropool regio, dan ziet het er anders uit. Samen met haar wethouder Everhardt van D66 volhardt zij in het achterhaalde Mainport beleid. En dat steunt weer op de blauwdruk voor een immer groeiend Schiphol als epicentrum van de door Groen Links omarmde EU Deltametropool.

Een ongemakkelijke waarheid die wel wat meer aandacht bij volksvertegenwoordigers en media zou verdienen....................................

Geplaatst door Henk Meijer uit Elburg /// woonde 4 jaar onder aanvliegroute A'

HET VERVREEMDENDE EFFECT
VAN DE MAINPORT

WERELDHANDEL OP Z'N RETOUR

Het Mainportbeleid kan beter als achterhaald worden gezien. Als gevolg van de keuze voor schaalvergroting in de transport-sector en in veel maatschappelijke processen ontstaat een maatschappij, die mensen vervreemdt van de natuur en van elkaar.
Zie hoe het Nederlandse landschap is verworden tot een bouwplaats, waarin geen enkele relatie met de oorspronkelijke omgeving er nog toe doet.
Nederland als één bedrijfsterrein.

De economie zo organiseren dat de inwoners zich thuis kunnen voelen ?
Daarvoor is het wenseliijk om in kleinere eenheden te werken.

De opwarming van de aarde - de klimaatcrisis - zal het onvermijdelijk maken dat we wereldhandel zoveel mogelijk vermijden.
Hoe rampzalig luchtvaart uitpakt is aan de Noordpool te zien.
Het was al bekend dat vliegtuigen roet achterlaten bij de start, o.a. in de longen van de omwonenden van het vliegveld. Maar ook op de gletsjers van de Noordpool komt veel roet terecht.
Daar is te zien dat de prijs van het vliegen onaanvaardbaar hoog is.

Lees het artikel over 'Het einde van de gletsjer'
van Sanne Bloemink ' Een rouwdienst op de top '
De ernst daarvan laat ons niet koud.
Groene Amsterdammer, 20 mei 2020.

Als het mogelijk is om de economie per continent te organiseren, is het beter daar voor te kiezen.
Waarom niet op afstand van elkaar werken.
Ieder continent zelfstandig aan het werk.
Niet met de behoefte om een ander land als concurrent te zien, met de drang om de strijd te winnen, maar om ieder voor zich er het beste van te maken. Volwassen samen leven, en waar nodig overleggen om samen problemen te kunnen oplossen.