Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Kabinet, pak eindelijk geluidshinder luchtvaart aan!

 |
 Geplaatst door: webbeheer 
 |
 Bekeken: 732 
|
 Bob van Marlen - De Ingenieur 
Kabinet, pak eindelijk geluidshinder luchtvaart aan! Download het gehele artikel 'Kabinet, pak eindelijk geluidshinder luchtvaart aan!'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Robert van Waning uit Amstelveen

De maat waarmee de hoeveelheid vliegtuiglawaai wordt aangegeven, wordt steeds ingewikkelder en onbegrijpelijker. Ik kan hem hier zelfs niet opschrijven. Dat is óók een manier om protest te smoren en bezwaarmakers buiten spel te zetten.

Ik stel voor om waarden van 0 (stilte) tot 10+(oorverdovende herrie) te gaan gebruiken. Natuur- en wiskundig zal dat misschien niet helemaal kloppen, maar gewone mensen (het merendeel van de omwonenden) zullen tenminste weten waar het over gaat.



Geplaatst door B. van Marlen uit Uitgeest

Dit is niet helemaal waar, sinds ca. 2000 is er niets veranderd in de maten Lden en Lnight. De wiskunde is ook niet erg ingewikkeld, meer dan machtsverheffen en de logaritmische functie hoef je niet te weten.

Mij stelling is wel, dat men door in het begin een grote hoeveelheid vliegtuiglawaai min of meer arbitrair weg te laten (bij Ke alles onder de 65 dB(A)), de ruimte heeft geschapen om grote delen van dit land in een continu aanwezige vliegtuigdreun en vliegtuiggejank te zetten, omdat de hierop aangepaste grenzen voor Lden en Lnight veel te ruim zijn gekozen. Om deze reden zitten miljoenen landgenoten in een ongezond hoge lawaaibelasting, ver boven de aanbevelingen van de WHO.

Ook is het zo, dat de rekenmodellen, die de overheid gebruikt, voor een normale burger niet te verifiëren zijn. Enerzijds beschikt die niet over de software, en anderzijds niet over de benodigde data. Het is m.i. niet ondenkbaar, dat de uitkomsten zo gunstig mogelijk voor de sector zijn gemaakt, mede ingegeven door een sterke lobby en door mogelijke belangen-verstrengeling en financiële afhankelijkheid van de betreffende instellingen.

En afgezien van alle problemen met geluid vereist het klimaatbeleid alleen al een sterke teruggang in het volume van de luchtvaart. Elk jaar wordt dit duidelijker en is de resterende tijd voor actie afgenomen.

Geplaatst door Kijk naar de toekomst uit Uitgeest

Helaas blijft dit kabinet een uitzonderingspositie voor de luchtvaart in stand houden.
Maar ook binnen de Provincie NH en vele gemeenten viert dit foute streven hoogtij:

WISSELING VAN DE WACHT, MAAR STRUISVOGEL POLITIEK ALOM

In de 56 BRS gemeenten traden overal nieuwe wethouders aan. Deze Bestuurlijke Regie Schiphol ontbeert een onafhankelijk voorzitter: PvdA gedeputeerde Olthof - berucht vanwege het TATA dossier! - manipuleert als niet onafhankelijk (!) voorzitter van 4 Provincies en 56 gemeenten er duchtig op los. Waarom accepteren bewonersorganisaties deze misstand, zo lijkt de vraag?

Daardoor kan het Provinciebestuur namelijk - samen met de Metropoolregio MRA 2.0 en I&W - het streven van Schiphol naar de "Holland Metropool", gebaseerd op een groeiende HUB, eenvoudig doordrukken. Dit dan weer parallel aan de "Grote verbouwing van Nederland" o.l.v. CDA minister RO Hugo de Jonge. In een recent NRC artikel wordt dit duidelijk uit de doeken gedaan.

Alle aangesloten 32 MRA-gemeenten rond Schiphol droegen al macht en middelen over naar het Metropoolbureau op de Zuid As. Waar de drie topbestuurders Halsema - GL burgemeester van Amsterdam - alsmede de Commissarissen van de Koning Van Dijk (VVD) in NH en Verbeek (PvdA) van Flevoland de lakens uitdelen. Democratische controle ontbreekt bij dit bestuurlijke gedrocht, waarbij het organisatiemodel is afgekenen van het Rotterdamse Havenbedrijf...............................

Een staaltje "Netwerkstrategie" (of: "Netwerk-corruptie", net wat men wil) waarbij de struisvogelpolitiek alom hoogtij viert. Afgedwongen geheimhouding rond de plannen voor een hyperpreferente Polderbaan 2.0-voorzien van de gevreesde "Next-Gen" technologie voor hoogfrequente operatie - via het Project luchtruimherziening doet de rest.

Onze BUCH gemeenten zwijgen in alle talen over dit naderende rampscenario in het verlengde van de Polderbaan. College en Raad van Uitgeest roemen zelfs de samenwerking die tot het rampscenario gaat leiden en collaboreren daarbij zodanig dat de woon- en leefomgeving gewoonweg wordt opgeofferd voor een dubieus, zo niet pervers verdienmodel, dat aan de internationale HUB Schiphol is verbonden.

Daarom is het een goede zaak dat Bob van Marlen via deze website aandacht blijft vragen voor alle misstanden.

Geplaatst door Eelco Schipperus uit LIMMEN

Het is inderdaad allemaal moeilijk te begrijpen, "den" norm etc. Wonend in Limmen en met zuiden wind is het niet fijn om overdag in de tuin te zitten wanneer er vliegtuigen op ca. 600 m hoogte overvliegen. En ook veel nachtelijke onrust.

Voor het geluids en milieu probleem van Schiphol, is er mijn inziens, alleen een lange termijn Masterplan, de enige oplossing. Ik ben bang dat de huidige commercie (financieel gewin van Schiphol en de luchtvaart industrie), het lobby circuit etc. te sterk zijn, om echt tot wezenlijke veranderingen te komen.
Maak een Masterplan voor de verplaatsing van het vliegveld Schiphol naar de Noordzee, wel meer dan 50 km van de kust. Maak er een Europees project van. Leg een dijk aan tussen Noorwegen en het verenigd koninkrijk en een dijk in het kanaal. Combineer de aanleg van een nieuw vliegveld met de aanleg van kerncentrales en schone productie van waterstof etc. Leg hyperloop verbindingen aan (Elon Musk) naar Amsterdam, Brussel, Londen, kopenhagen, Parijs, Berlijn en je helpt daarme vele miljoenen mensen van de herrie af. Wat het kost? 1000 miljard Euro? Verdeeld over 30 jaar, zo lang duurt het wel om dit plan te realiseren, is het voor de Europese unie een peule schil. Ook voor de boeren krijgen we extra land, als ook voor de industrie (TaTa?). Daarnaast een enorme economische impuls voor de economie van Europa.
Besteden we het europees geld ook nog eens op een goede manier en komt het nu eens ten goede aan Noord Europa.

Geplaatst door Stein uit Amsterdam

Goed plan van de heer Eelco Schippers.Ook lijkt mij om te beginnen een vliegveld op zee voor de overstappers,de zgnd Hubpassagiers een zeer haalbare kaart.En het dan ook zo aanleggen dat er werkelijk niemand last van heeft ,zodat er ook toekomst inzit... .Het logistieke probleem van miljoenen passagiers naar het vasteland en terug te brengen vervalt dan., Werknemersl kunnen heen en weer gevlogen worden, zoals nu ook met booreilanden het geval is..Dan blijft schiphol gewoon een vliegveld voor toeristen ,zakenlieden en de Nederlanders die van een vliegvakantie willen genieten.Dat scheelt zo'n 37% minder vliegbewegingen op en rond schiphol,wat neer komt op bijna 185.000 vluchten per jaar ,gerekend op basis van de 500.000 uit 2019..Dan heeft Schiphol er nog altijd 325.000, wat nog steeds aan de hoge kant is om de omgeving leefbar te houden,maar altijd beter dan de herrie en gifhel op aarde die we voor de corona hadden.waar zo'n beetje half Nederland onder gebukt ging..Een eiland met wat banen , een toren en een terminal met wat accomodatie..,dat moet toch te doen zijn voor de heren van Boskalis, Ballast Nedam.etc.....