Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Jesse Klaver over luchtvaartrapport Remkes: ‘Vliegveld Lelystad gaat er dus nooit komen’

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 308 
|
 eenvandaag.avrotros.nl - 15-01-2020 
Lelystad_stationsgebouw_hvs.jpg

In politiek Den Haag leidt het luchtvaartrapport van Remkes tot spanning in de coalitie over het vliegveld Lelystad. VVD, D66 en CU schuiven de kwestie door naar de minister. Jesse Klaver (GroenLinks) ziet het rapport als de nekslag voor Lelystad Airport.

Zie via de onderstaande link de video-opname van interviews met de politiek in Den Haag................

Bekijk bericht op "eenvandaag.avrotros.nl - 15-01-2020"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Kijk naar de toekomst uit Uitgeest

IS DE TIJD DAT GROEN LINKS ZO GRAAG EEN METROPOOL BESTUUR WILDE VOORBIJ?

Laten we hopen dat Jesse Klaver gelijk krijgt: dan wordt de realisatie van de door de bestuurlijke elite zo gewenste "Airport Metropool & Regio's" doorbroken!

Toch interessant om hem tegenover Johan Remkes te zetten, de man die aldus positie innam:

SLIM GEMANIPULEER VAN DE BESTUURLIJK ELITE KLEURT DE MEDIA

Met de nadruk op de "slechts 1 procent" aandeel van de luchtvaart (dat is al factor 10 meer dan het RIVM eerder aangaf en alles rond Schiphol e.a. geconcentreerd!) wordt door Remkes de illusie gewekt dat ook deze sector een bijdrage zou moeten leveren.

Zonder erbij te vertellen dat een wettelijke basis voor handhaving volledig ontbreekt, noemt hij wat lastig te controleren maatregelen zoals: "glijvluchten" / bio brandstoffen / extern salderen. Daar zal ook onze BUCH regio helaas weinig mee opschieten.

Frappant dat Remkes in Nieuwsuur de combinatie Schiphol en Lelystad Airport als een onlosmakelijk geheel presenteert: dat is geheel in lijn met de gevolgde tactiek om sluipenderwijs tot een "Airport Metropool & Regio's" te komen. Een constructie waarbij bewust een schaduwbestuur - zonder democratische controle - op louter neoliberaal economische basis - aan de touwtjes kan trekken. (Bestuursbureau Metropool Regio Amsterdam op de Zuid As, alle BUCH gemeenten sinds kort hierbij ondergebracht, elk huishouden betaalt mee............)

Blijkbaar is de invloed op de media al zo groot dat er een taboe rust op het aan de kaak stellen van deze strategie. Van het jeugdjournaal "Vliegen is leuk!" tot het NHD met grote kleurenfoto: "KLM toestel tankt biobrandstof (NB: 2 %!), vliegtuigen worden door nieuwe technologie steeds schoner". De P.R. machine draait op volle toeren.

Hoe dit gaat aflopen?