Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Ja, natuurlijk verdienen KLM en Schiphol nu onze ruimhartige steun

 |
 Geplaatst door: webbeheer 
 |
 Bekeken: 534 
|
 wattisduurzaam.nl 
WP-_luchtvervuiling-1721.jpg

Door Thijs ten Brinck
Vanwege de coronapandemie ligt de luchtvaart op zijn gat. KLM schrapt 1500 tot 2000 arbeidsplaatsen en vraagt voor de resterende 33.000 werknemers werktijdverkorting aan. Ook de uitbetaling van bonussen voor de top is uitgesteld.

“De besluiteloosheid leidt tot nog meer baanonzekerheid bij onze mensen en bedreigt onze toekomst”, dat zei de ondernemingsraad van KLM in Het Parool. Vrij recent, op 4 februari 2020. Maar niet naar aanleiding van corona.

Dringend nieuwe spelregels nodig

Op 11 maart kroont de Wereldgezondheidsorganisatie corona officieel tot pandemie. Op 12 maart kondigt Trump aan het Amerikaanse luchtruim tot medio april te sluiten voor reizigers vanuit Europa. Op 13 maart zit de top van Schiphol en KLM bij ministers Van Nieuwenhuizen (Infra) en Wiebes (EZK) aan tafel om noodmaatregelen te bespreken.

Ondanks topjaren onverantwoord kleine buffers

Ook op 13 maart kondigt KLM aan zeker 1.500 arbeidsplaatsen te schrappen en voor de rest van het personeel werktijdverkorting aan te vragen. Toch wel erg snel. Natuurlijk. Deze pandemie hakt flink in de wereldeconomie.

Vijf suggesties.
Bekijk de suggesties via onderstaande link

Bekijk bericht op "wattisduurzaam.nl"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door B. van Marlen uit Uitgeest

Dat is nog maar de vraag, want wellicht heeft men (ook andere maatschappijen) te lang doorgevlogen naar onveilige bestemmingen. De rekening wordt nu bij anderen gelegd, terwijl de vliegsector bij de overhedi (en belastingbetalers) aanklopt. Dit lijkt op wat in 2008 met de banken is gebeurd. Wie zijn straks de klos? De mkb-ers, zzp-ers, gepensioneerden, en langdurig zieken.

Ik vind het een echte kans om nu eens af te komen van teveel vluchten, vervuiling en lawaai. Het is bij ons al een stuk beter zo! Vergeet niet dat we ook eens van de mijnbouwindustrie zijn afgestapt met 70000 werknemers. Het is niet fijn voor wie er werkt, dat geef ik toe, maar op de lange duur voor het klimaat en voor de leefbaarheid in dit land veel beter!

Want een heleboel vluchten zijn eigenblijk overbodige luxe (bv. weekeindje naar New York) en de vraag is of we hiermee wel door kunnen gaan. Ik denk van niet.

En zeg nu eerlijk, waren we dan zo arm twintig jaar geleden, toen we met veel minder vluchten ook goed konden leven?

Geplaatst door Michel uit Wijk aan zee

Van mij kunnen deze 2 firma,s de beroemde middelvinger krijgen!
Jarenlang geprofiteerd en de belangen van bewoners verkracht!
Nee, totaal geen medelijden met deze empathieloze bedrijven voor wie alleen ‘big money’ telt!

Geplaatst door Uden uit Veghel

Het is toch ook ondernemersrisico voor de luchtvaart industrie? Na deze crisis de ticket prijs omhoog gooien en krimpen. Het is ronduit belachelijk wat minister Wiebes zegt over de zzp’ers en ondertussen wel de luchtvaart gaan helpen. Vooral omdat het grote cynische hypocriete bende is.
Het is verder niet vitaal, laat het kapitalisme werken en laat bedrijven failliet gaan. Survive of the fittest

Geplaatst door Peter uit Badhoevedorp

Laten we nooit vergeten dat Elbers, VVD en Benschop het tot 1 a 2 weken geleden nog alleen over groei hadden.
De wereld kan snel veranderen en ook dit heeft mij overrompelt ondanks dat ik al maanden ‘predik’ dat de sector feitelijk bankroet is. En nu volledig, er zijn geen reserves, de sector is failliet.
De belastingbetaler gaat flink betalen, maar hopelijk leidt dit tot een andere economie op termijn. Voor nu be safe, dit is het begin niet het einde.

Geplaatst door baard uit heiloo

Ik vrees dat de Luchtvaartsector sneller dan iedereen verwacht hersteld !. Door overheidssteun zullen de maatschappijen er eerder beter dan slechter uitkomen. Overigens merk ik zelf nog weinig van een ,, crisis ,,. Het vliegtuigverkeer gaat nu ook gewoon de hele dag door. Ze hebben nu ook nog de hele kop van Noord Holland nodig om de herrie te verdelen.



Geplaatst door webbeheer

# Baard: Wij noteerden vandaag meer dan 400 KLM vluchten, meer dan 60 transavia vluchten en easyjet vluchten.

Geplaatst door Ruud uit Schiphol

Als je daar gewerkt hebt weet je dat bjj het kantoorpersoneel 80% de hele dag zich vermaakt op internet, de managers een ons kent ons mentaliteit heeft en alleen maar bezig is de boel te belazeren zodat targets zogenaamd gehaald worden en klm eeen specialist is in zielig doen om steun te jrjngen zodat ze daarna weer op dezelfe voet doorgaan. Compleet idioot als die dus steun krijgen. Faillisement zou beter zjnn, dan xet ik de champagne koud

Geplaatst door Michel uit Wijk aan zee

Als Schiphol financiële steun krijgt dan is dat de wereld op zijn kop!
Enige dagen geleden koopt Schiphol 850.000 m2 grond van Chipshol!
Schiphol verkoopt die grond maar weer zou ik zeggen

Geplaatst door Gerrit uit IJlst

Hoe gaat het met de opening van Lelystad ?Zijn ze misschien tot het inzicht gekomen dat hier alle toestellen van KLM kunnen worden geparkeerd !!!! Op 29-1 2020 heb ik dit al zien aankomen maar toen kreeg ik alleen maar negatieve reacties !!! Een geluk bij een ongeluk !!!

Geplaatst door Marc uit Almere

P Elbers met zijn Bakkus op tv ‘trots’ op de 1e mondkapjes uit China. Wil hij ons hiermee waarschuwen dat we deze nodig hebben als de maatschappijen straks op Schiphol weer volle bak gaan vliegen en wij met z’n allen weer gevaarlijk veel fijnstof gaan happen?

Geplaatst door Peter uit Badhoevedorp

De groei is van de baan, dat weet zelf Elbers. Na een paar weken crisis zijn alle maatschappijen bankroet. Steun zal er komen maar FORSE krimp en sanering is noodzakelijk want dit mag nooit meer gebeuren.
De VVD en types als Elbers en Benschop hebben zich volstrekt belachelijk gemaakt, met hun groeiscenario's tot een week(!) geleden en er blijkt na 10 vette jaren geen enkel plakje vlees aan de botten.

We gaan heel veel langdurige economische ellende tegemoet en in onze nieuwe economie die op den duur gaat ontstaan is geen plaats voor gesubsidieerde luchtvaart meer. Het heeft onze levenswijze op het gebied van reizen gevoelsmatig en via landenrestricties en verboden wezenlijk veranderd.

We zagen het goed en zij waren Oost-Indisch doof. Onthoud dat. Jammer dat het zo moest eindigen ipv goedschiks.


Geplaatst door Baard uit Heiloo

@Peter. Ik heb respect voor je overtuiging maar ik deel hem niet! Natuurlijk wensen alle mensen die last hebben van de overlast van Schiphol krimp. Maar de luchtvaart heeft zich altijd snel hersteld. Het zou beter zijn als de LVNL nu zijn tijd gaat investeren in vliegbewegingen met zo weinig mogelijk overlast. Zodat straks iedereen weet wat hem te wachten staat. Dan is één keer verhuizen misschien genoeg! En de overlast wordt hier ook minder als Lelystad opengaat! Alle beetjes helpen nietwaar!

Geplaatst door Peter uit Badhoevedorp

@baard, met alle respect voor uw mening.
U redeneert vanuit overlast, ik vanuit de economie.
De luchtvaart heeft zich na wat inzinkingen inderdaad steeds herstelt. Met gesubsidieerde groei. Die is optie is weg. Een crisis als deze treft de sector veel zwaarder dan internetcrisis, 9/11 of zelfs financiële crisis.
De krimp is een feit en groei komt niet meer. Lelystad gaat open ja, als opslagplaats voor vliegtuigen aan de ketting.

Geplaatst door B. van Marlen uit Uitgeest

“Het zou beter zijn als de LVNL nu zijn tijd gaat investeren in vliegbewegingen met zo weinig mogelijk overlast. Zodat straks iedereen weet wat hem te wachten staat. Dan is één keer verhuizen misschien genoeg!”

Op minderhinderschiphol.nl wordt dit voorgesteld voor de Polderbaan en de Kaagbaan.

Omwonenden hiervan worden extra gepakt ten gunste van anderen met urenlang om de 70 s zo’n janker over je heen op ca. 600 m. Dit zal een enorme sociale onrust geven, want wie gaat dit nog pikken?

Na enige tijd groeit de overlast weer over de andere banen en voor alle omwonenden door de verdere groei, net als vanaf 2003 bij invoering van de Polderbaan. Dit model van liegen en bedriegen moet nu maar eens definitief de prullenbak in.

Gebruik de ervaring van de corona-crisis om een betere en echt duurzame luchtvaart te creëren, die gebaseerd is op noodzakelijke krimp, hogere ticketprijzen, en waarbij de externe kosten niet langer op anderen en op de toekomstige generaties worden verhaald.

Stop nu eens met al die overbodige luxe reizen en richt je op het essentiële! Met verdubbeling van het aantal vluchten, zoals verwacht maken we het systeem nog kwetsbaarder!

Reageren?

Let op! Door het plaatsen van een reactie gaat u akkoord met onze huisregels.