Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Ik ben letterlijk doodziek van vliegtuiglawaai

 |
 Geplaatst door: Redactie (Wim) 
 |
 Bekeken: 504 
|
 schipholwatch.nl - 08-01-2021 
PVRC_-_mannetje_kaal-2.jpg

Gepubliceerd door Ellen Woudenberg

Op 18 december jongstleden ben ik getroffen door een herseninfarct. Mijn spraak/taalgebied is gelukkig niet aangetast, maar mijn mobiliteit, coördinatie en energie wel.

Ik verhuisde op 16 januari 2017 vanuit Haarlem naar het landelijk gelegen Limmen om te gaan genieten van een zorgeloos bestaan in een mooie omgeving, vlakbij een stiltegebied in de duinen bij Castricum.

Al vanaf de eerste nacht klopt er iets niet. Ik veronderstel aanvankelijk een naderend zwaar onweer. Maar al snel blijkt de enorme herrie afkomstig te zijn van tientallen laag overkomende vliegtuigen, die volgens een vaste nachtroute exact boven ons huis dalend in een bocht richting Polderbaan vlogen. Niet af en toe, maar tot wel zestig keer per nacht.

Maandenlang vliegterreur
Pas op 5 april van dat jaar was het een nacht stil en bij navraag bleek de reden de noordenwind te zijn. Die maakte het landen op de Polderbaan onmogelijk. Helaas waait de wind niet zo vaak uit die richting, maar in dat enkele geval ervaren de bewoners in het buitengebied van de Kaagbaan onze overlast.

Verkeerslawaai went. Je hoort het op een gegeven moment niet meer, maar de op duizend meter overvliegende toestellen hebben mijn lichaam in een alarmstand gezet: vecht of vlucht voor de dreigende donder van bovenaf, het snerpende geluid van de gierende daling en na een korte rust de aankondiging in de verte van een nieuwe invasie.

Hoge bloeddruk
De vlieghinder is in mijn hele systeem gaan zitten, woekert rond en doet mijn bloeddruk stijgen.

In de afgelopen vier jaar ben ik mij noodgedwongen gaan verdiepen in het reilen en zeilen van de luchtvaart en ben tot vele onthutsende inzichten gekomen.

Er is geen enkele instantie die op welke wijze dan ook betrokken is bij de luchtvaart en overlast van de luchtvaart, die ik niet heb benaderd en op de hoogte gesteld van het feit dat 24 uur per dag en 7 dagen per week de bovenwettelijke geluidshinder door vliegtuigen onevenredig de regio teistert.

Geen gehoor bij politiek
Begin december heb ik nog alle fractievoorzitters van de Tweede Kamer, de gedeputeerde van Noord-Holland en zelfs de subsidioloog van KLM – Wopke
Hoekstra – aangeschreven.

Het luchtvaartdossier heeft voor mij dezelfde kenmerken als de gaswinning in Groningen en het opvangtoeslag-schandaal: negeren, ontkennen, sjoemelen
en leugens, heel veel leugens.

Hoeveel slachtoffers?
Hoeveel slachtoffers zijn er nodig voordat er echt daadkracht ontstaat in plaats van jarenlang onderzoeken, praten en polderen? Wanneer stoppen de nachtvluchten die zoveel gezondheidsschade veroorzaken en alleen maar gestoeld zijn op het achterhaalde business-model van KLM?

Mijn herseninfarct is veroorzaakt door chronische stress en slapeloosheid


150.000 vliegtuigen per jaar
Gemiddeld 14.000 nachtelijke landingen op de Polderbaan per jaar. Het is in feite een wonder dat ik nog leef, want overdag vlogen er in 2019 ook nog eens 145.000 toestellen over mijn dak in de avonduren en overdag.

Als ik het op 18 december niet had overleefd, dan was er wel één ernstig gehinderde minder in de statistieken van BAS in 2021 voorgekomen, maar dat terzijde.

Ik houd alle bestuurders en uitvoerders in de luchtvaartsector, en met name de overheid in de persoon van Minister Cora van Nieuwenhuizen, verantwoordelijk voor wat mij is overkomen.

SchipholWatch dankt Ellen voor het delen van haar aangrijpende en schrijnende verhaal met ons en onze lezers. Respect. Mail ons als u ook uw verhaal wilt vertellen.

Bekijk bericht op "schipholwatch.nl - 08-01-2021"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door ir. B. van Marlen uit Uitgeest

Dit laat heel duidelijk zien welk een crimineel gespuis in de politiek en bij de luchtvaartsector zit. Er is 20 jaar geleden al voor gewaarschuwd. De overheid doet niets en laat mensen gewoon verrekken, er wordt zelfs geen huis extra geïsoleerd, terwijl er bakken met geld naar toegaan waar we allemaal aan mee mogen betalen. Men heeft geen weet en vooral geen boodschap met het leed dat ‘achter de cijfers’ steekt.

Het wordt ook nog eens veel erger in de nabije toekomst. Dit betekent dus de groei ‘in balans met de omgeving’ en het credo ‘we moeten de groei gaan verdienen’.

Schiphol is een sluipmoordenaar en heeft de wet achter de hand om hiermee gewoon door te gaan. Met stemmen op de VVD, CDA, PvdA, PVV, FvD, e.a. wordt dit straks nog beloond ook.

Vergeet ook niet dat de luchtvaart al twee keer corona over de wereld heeft verspreid en dat de Engelse en Zuid-Afrikaanse variant ook niet met de ‘paardentram van dhr. Elbers’ hierheen zijn gebracht. Ook hiervan komt de rekening bij ons!

Geplaatst door Michel uit Wijk aan zee

Diep treurig dat die asociale vliegmaffia dit allemaal op zijn geweten mag hebben.
Het is allang al vastgesteld dat herrie idd hoge bloeddruk veroorzaakt en daarmee op de lange duur lichamelijke schade veroorzaakt.

De luchtvaart gaat over lijken!!

Het is hier inmiddels al de hele ochtend weer zo druk met die herriebakken dat ik maar weer ben gaan melden bij dat verrotte en nietszeggende bas met als hoogtepunt net een Martinair 747 net boven de 600 mtr!
Te asociaal voor woorden dat dit allemaal maar kan en mag......

Geplaatst door anoniem1 uit nederland

Dit is echt zo erg,ik hoop dat het beter word ellen!
Het leed dat de sector de mensen aandoed is onbeschrijfelijk.