Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Iemand nog wat extra geld over voor KLM?

 |
 Geplaatst door: Redactie (Wim) 
 |
 Bekeken: 157 
|
 nrc.nl - 01-03-2021 
strooien_met_euros.jpg
Strooien met euro's niet zonder voorwaarden
Credit: pixabay

OPINIE van Menno Tamminga.

De eerste keer is het een waagstuk. De tweede reddingsactie is al routine. En de derde dreigt slaapverwekkend te worden. Maar hé, Nederland, wakker blijven! De finale reddingsactie voor Air France-KLM nadert. Vorig jaar staken de Franse en Nederlandse overheden al 10,4 miljard euro aan garanties en leningen in het concern. Vervolgens kregen Air France en KLM net als andere zwaar getroffen bedrijven loonkostensubsidies. Dat was nog eens ruim 2 miljard euro. Nu onderhandelen Air France-KLM, de regeringen en de Europese Commissie, de ‘staatssteunwaakhond’, over redding nummer drie.

Bekijk bericht op "nrc.nl - 01-03-2021"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door 12kwadraat uit Castricum


Geplaatst door 12kwadraat uit Castricum

In de video in mijn bovenstaande reactie worden de overheidslening van 1 miljard en de overheids garantstelling van 2,4 miljard, tezamen 3,4 miljard in de optelsom aan het uitstaande belastinggeld "gemakshalve" op 0 euro gezet, in de veronderstelling dat deze 3,4 miljard terugbetaald gaat worden . AF/KLM was voor de Corona crisis al een faillite boel en met de Corona crisis wordt het er niet beter op. Conclusie, die 3,4 miljard belastinggeld wordt nooit terug betaald (of omgebouwd in een eeuwig durende obligatie).
Het in de video genoemde totaalbedrag van 5 miljard moet "gemakshalve"verhoogd worden met deze 3,4 miljard, zijnde voorlopig totaal 8,4 miljard aan belastinggeld.
En dat voor een bedrijf met een uit de vorige eeuw stammend netwerk als verdienmodel. Wanneer stopt dit?