Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Iedereen mag meedenken over toekomst Schiphol

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 559 
|
 NHD - 13-09-2018 
Iedereen mag meedenken over toekomst Schiphol Download het gehele artikel 'Iedereen mag meedenken over toekomst Schiphol'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Wim

Mevrouw De Jong (Telegraaf), een soort spreekbuis van Schiphol/KLM, gaat nu ook meeschrijven in het NHD.

Geplaatst door Wobbe

Wat is het nou: ‘burgers in Nederland krijgen massaal inspraak’, of ‘omwonenden in de omtrek van Schiphol kunnen meebeslissen over de groei van de luchthaven’, of er komt ‘een vanuit Den Haag gecoördineerd, onderzoek onder verschillende doelgroepen op en rond Schiphol’?

Ik bedoel gaat iemand in Delfzijl gehoord worden over de vraag of de overlast hier al dan niet opweegt tegen het economisch belang van Schiphol en bluffen we de omwonenden vervolgens af met de te verwachten uitkomst: ‘Dan moet je daar niet gaan wonen’?

Geplaatst door Peter

Even wat propaganda tekstjes en hop naar 650k vluchten dus.

Geplaatst door anoniem1

Yteke de jong is de belangrijkste woordvoerder van de sector lobby geworden,toch wel knap ergens. Kranten,radio,tv shows,lezingen,symposia, We gaan nog veel van haar horen in de toekomst. Kunnen er maar beter aan wennen.

Geplaatst door Bob

Bij het in gebruik nemen van de polderbaan in 2003 werd ook beloofd dat er een evaluatie zou komen. Reacties van omwonenden (ook de mijne) werden na enige tijd keurig in een boek samengevat, met natuurlijk ook die van de nodige voorstanders (de belanghebbenden). Ieder kreeg een exemplaar thuisgestuurd en vervolgens ging de groei gewoon door. Ik vrees een herhaling van zetten. Inspraak voor de buhne dus.

Het is ook gemakkelijk om je neutraal op te stellen of zelfs een voorstander van groei te zijn als je er geen last van hebt. Met deze 'democratie' kan de leefomgeving van een aanzienlijke groep door anderen blijvend worden verziekt, wat toen gebeurd is en nu zal worden herhaald.

Geplaatst door Henk Bartels

Iedereen mag meepraten over de toekomst van Schiphol! Op deze manier zullen de omwonenden altijd de dupe zijn. Deze 'strategie' hanteert ook Eindhoven Airport. Eerst waren de direct omliggende gemeente, de 1e ring gemeenten, die 'zogenaamd' mee mochten praten over de toekomst van Eindhovens Airport en inmiddels zijn ook de 2e ring gemeenten die mogen meepraten. Ook bij Eindhovens Airport zijn de direct omwonenden gewoon de klos.
Het steeds weer zoeken naar argumenten om uitbreidingen van het vliegverkeer mogelijk te maken wordt steeds belachelijker. Hoe komt dat? Is het dat er stilaan steeds meer het besef komt dat de klimaatverandering ons nu direct raakt. Hittegolf en extreme regenoverlast dat voelen we aan ons 'lijf'! Onze overheid verlangt van ons dat de moeten bijdrage aan de vermindering uitstoot CO2 zoals bv. auto laten staan en pakt de bus / trein of fiets en zuinig doen met het drinkwater. Vervolgens wordt het treinkaartje duurder en het vliegverkeer en scheepvaart hoeven helemaal niets te doen volgens het Klimaatakkoord van Parijs. Volgens een artikel van Milieudefensie stoot één opstijgend vliegtuig net zoveel (ultra)fijn stof uit als één miljoen vrachtauto's. Helaas is mede door onze eigen overheid het vliegen zo goedkoop dat je een dief bent van je eigen beurs als je niet gaat vliegen. Je verdient je belastinggeld terug door te gaan vliegen.
Dus iedereen laten meepraten over de toekomst van Schiphol (en de overige vliegvelden in Nederland) zal voor de omwonenden rampzalige gevolgen hebben.