Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Hoezo hinder?

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 895 
|
 Jack Robert ... 
wp_luchtfoto_2892.jpg

Geachte redactie,

Amersfoort, wijk Schothorst.

Vanmorgen om 06.30 uur gaat de wekker.
Een mooie “stille” lenteochtend.
07.00 uur aanzwellende vliegtuigmotor.
Eerste toestel na de wekker. Geluid ebt weg terwijl het volgende toestel zich meldt.
Wij wonen in de oksel van het verkeersplein Hoevelaken.
Hemelsbreed ong. 500 m van de A1, 600 m van het verkeersplein en 800 m van de A28.
Met dit weer: luchtdruk en windrichting hoor je tussen de vliegtuigen door soms het verkeer op deze snelwegen.
Ben tot de ontdekking gekomen dat er aan de lopende band vliegtuigen over- en langs de stad vliegen.
Mijn app. Flightradar24 registreert je soms files in de lucht.
Het aantal toestellen dat zich momenteel boven ons land vliegen zijn ontelbaar.
Letterlijk en figuurlijk. Condensstrepen het bewijs.
Je hoort ze inkomend boven Baarn, wegebben boven Ede.
Het is mij gaan opvallen na vakantie op Texel. De stilte daar.
Oké, af en tot een F16 uit Leeuwarden.

Hier dagelijks om de 5 á 10 min een toestel.

En de milieumaffia leuteren over CO2 uitstoot en fijnstof in steden, dorpen, brommers, auto’s, dieselmotoren enz.
Bedrijven het leven (Tata Steel bv.) zuur maken.
Ik vraag mij af hoeveel ton troep wij over ons heen krijgen waar niemand wat aan doet.

Kijk is naar boven!


Met vriendelijke groet,
Jack Robert
Volledige naam is bekend bij de redactie van vlieghinder.nl


Reacties op dit bericht

Geplaatst door Wim uit Castricum

Nu al, maar straks Airport Lelystad erbij en vliegveld NL is compleet.
Lang leven de inwoners van vliegveld NL!

Geplaatst door Elodie uit Wintelre

Wie zijn degene die massaal gaan vliegen, waar gaan ze naar toe en met welke reden? Dat vraag ik me steeds meer af. We veroorzaken hiermee zelf de overlast. De vliegtuigmaatschappijen voldoen alleen in onze honger naar het ontdekken van de wereld. Op diverse sociale media wordt met enige trots meegedeeld dat hun hobby's zijn om bv (vlieg)stedentrips te doen. Effe naar Londen! Via Google Earth kun je inmiddels de gehele wereld 'bezoeken', dit vanaf je luie stoel. Er komt een moment dat je als vliegreiziger wordt aangekeken als vervuiler. Helaas is het dan te laat.

Geplaatst door Sara

De milleu maffia... heeft zich hard gemaakt tegen de ultrafijn stof uitstoot door vliegtuigen. Zie de zembla aflevering "geen vuiltje aan de lucht " Ze hebben een flinke strijd gevoerd. Uiteindelijk zijn ze afgehaakt omdat de "muur" om schiphol te dik was. Daarom is de focus gelegd op de lucht kwaliteit in de steden. Omdat hier wel een verandering kon worden bewerkstelligd. Dat is ook zo. Brommers scheiden enorm veel shit uit. Maar idd Schiphol bestaat niet. Het probleem is dat het gaat om de grote van de deeltjes. En schiphol en overheid komen er, lijkt het, op de volgende manier mee weg: Vliegtuigen scheiden weinig gewoon fijnstof uit(pm10 en pm2.5 micro meter). Deze component uit de luchtverontreiniging is het meest onderzocht. Toen rond 2014.. hee vliegtuigen scheiden wel veel uit...alleen het zijn hele kleine fijnstof deeltjes kleiner dan 0.1 micrometer. En je vind ze ook nog eens veel verder van de bron dan bij het weg verkeer. Hoe kleiner het fijnstof hoe groter het oppervlak, hoe dieper het kan doordringen en hoe gevaarlijker het is. Dat is de algemene wetenschappelijke consensus. Maar het UFP(ultra fine partikle s) is nog vrij nieuw (nou ja nieuw van af de eeuwwisseling wordt duidelijk dat het gevaarlijk kan zijn en er zijn heel veel wetenschappelelijke publicaties over te vinden) dus wat doen "ze" ? Ze gaan het onderzoeken en monitoren, maar ze zeggen er wel bij dat er nog heel weinig bekend is over UFP en dat er geen enkel causaal bewijs is dat blootstelling aan vliegverkeer schadelijk is(bijna letterlijke uitspraak van cora ). Het ene UFP is niet het andere UFP niet kennelijk. Dus" we" stellen mensen gerust met de maatregel dat we het onderzoeken en monitoren. Nou dat monitoren... uit buitenlands onderzoek blijkt dat UFP tot circa 10km verhoogd is. Er wordt nu niet gemeten op die afstanden. Er is wel in het verkennend onderzoek van het RIVM gerust gesteld.. dat " op zo'n vijftien kilometer van de luchthaven is de bijdrage van de luchtvaart nog circa 20 procent van de bijdrage direct naast het luchthaventerrein" 20% dat kan behoorlijk veel zijn, daar gaat het nou precies om. En er wordt niet gemeten langs de aanvliegroutes waar lager van 900 m wordt gevlogen en dat vind ik schandalig. Dat is dus niet het in kaart brengen van een bepaald risico op blootstelling. Nou ja sorry voor het vele reageren deze twee dagen. Ben weer onder schiphol terror door verstoorde nachtrust dat rakelt alles weer op.

Geplaatst door Wim uit Castricum

@Sara. Wat je schrijft is leerzaam. Vooral vaak blijven doen, zonder excuus.