Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Hans Alders over Schiphol op NPO radio 1

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 265 
|
 nporadio1.nl 
logo_ORS.jpg

Vrijdag 01-02-2019 van 11:30 - 12:00 uur
Presentator: Sven Kockelman
Hans Alders over Schiphol op NPO radio 1, te beluisteren via onderstaande link

Bekijk bericht op "nporadio1.nl"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door V.O.S.

Verloedering. Onder. Schipholbeleid.

Na dit radio-fragment geheel beluisterd te hebben, kan ik stellen dat de zoveelste (volstrekt onnodige) uitbreiding van Schiphol in de handen van de Nederlandse Staat ligt.
Dat het dan wederom wordt doorgedrukt, staat voor mij vast, zie het regeer-akkoord.
De Nederlandse Staat heeft al decennia lang laten zien dat zij zich het lot van haar inwoners nauwelijks aantrekt.
Dat zij daarmee ook artikel 21 van de Nederlandse Staat schendt is ronduit schandalig.
Misdadig zelfs, maar daar lijkt niemand zich druk over te maken binnen de politiek.
Dit is geen democratie, dit is pure staatsterreur.

Krimp van de luchtvaartsector in Nederland is hard nodig om Nederland leefbaar te houden.
Een groot deel van bijvoorbeeld Noord-Holland is volledig, vrijwel continue, onder een deken van herrie en vervuiling komen te liggen.
Op een krappe 600 meter (!) om de 2 (!) minuten een herriebak over je huis, dat wenst niemand.
Toch gebeurd dit al vele jaren en als het aan de sector ligt, vliegen ze zelfs die 2 (!) minuten nog vol.
Stillere vliegtuigen zijn nog steeds herriebakken, te meer daar er geen moment van rust meer is, indien je de luchtvaartsector (en de Nederlandse Staat als groot-aandeelhouder (!)) hun zin zou blijven geven.

Nee, Schiphol dient in het belang van Nederland te opereren en niet andersom.
Genoeg is genoeg!

Geplaatst door Henk Visser

Wonend in Krommenie Noord, op 625m pal onder de Zwanenburg- en Polderbaan, onderschrijf ik de mening van auteur V.O.S. volkomen. De ongebreidelde groei van Schiphol is ondertussen meer dan een misdaad tegen de mensheid. Het is economische staatsterreur. In het meest lucht vervuilde land op het W-Europese continent. In het dichts bevolkte land van W-Europa. We kunnen de KLM ook de 21ste eeuw versie van de VOC (verenigde oost-Indische compagnie) noemen. De VOC was een staat gesteunde internationale handels onderneming in concurrentie met vele andere zeevarende machten als de UK, Spanje en Portugal om de winsten uit koloniën. Daarbij was de inzet van scheepsgeschut en musket eerder regel dan uitzondering. Schiphol is in oorlog met andere internationale luchthavens om de gunst van de Airliners en consumenten. En zoals in elke oorlog wordt van de burger een offer verwacht. Onder het mom van economisch belang. Maar niemand heeft het over het economisch belang van de burger. Dat zwaar te lijden heeft onder de luchtvaart terreur. Ziekte (zie statistieken GGD Kennemerland en Zaanstreek),
daling woningwaarde, etc.

Ik heb de radiouitzending met Hans ‘Gollum’ Alders niet eens willen horen. Dan liever 3 films LOTR met de koptelefoon op. Wat toch al mijn dagelijkse lot bij zuidenwind is.

Het is nu van levensbelang verzet te bieden en actiegroepen te steunen. 10 Maart: Amsterdam.
Bijeenkomsten als de GL / MNH avond in Castricum, in Limmen, in pakhuis de Zwijger. Waar ten lande dan ook.
Het neoliberale kapitalisme moet gestopt worden. Kijk wat ongereguleerd kapitaal in de USA heeft aangericht. Het dividendschandaaltje rond Unilever liet de VVD van haar slechtste kant zien. Ook de partij die lijdt aan scheurbuik door de integriteit schandalen. Dat u maar weet waar u de komende verkiezing NIET op moet stemmen.
Tijd voor een progressieve stem: Luchtvaart KRIMP.
Tijd om dit irrationeel beleid van een afgestopte rioolbuis vol stinkende ratten op te schonen.