Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Grote ambities Rotterdam The Hague Airport

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 1300 
|
 rijnmond.nl/ 
tb_vliegtuig_KLM2.jpg

Rotterdam The Hague Airport wil het aantal passagiers bijna verdubbelen in tien jaar tijd. Dat betekent: een extra terminal, meer bestemmingen en werkgelegenheid, maar ook meer geluidsoverlast en negatieve gevolgen voor het milieu.

Dat blijkt uit onderzoek van het Rotterdamse vliegveld. Dinsdagmorgen is het rapport over de gevolgen van een uitbreiding gepresenteerd.
Het bestuur heeft de ambitie in 2025 zo'n 2,9 miljoen passagiers te vervoeren. Het afgelopen jaar vlogen 1,7 miljoen reizigers vanaf Rotterdam.
De forse uitbreiding moet op termijn leiden tot ongeveer tien extra bestemmingen. Het is nog niet duidelijk hoeveel extra banen de expansie moet opleveren.
Het bestuur heeft de wens de huidige terminal te gebruiken als vertrekhal. Er moet een extra pand bijkomen voor alle aankomsten.

Geluidsoverlast
Voor omwonenden betekent de geplande uitbreiding meer overlast van laagvliegend luchtverkeer. De bewonersvereniging in Schiedam had eerder al opgeroepen tot nauw onderzoek naar de gevolgen van een eventuele expansie.

Ook voor de natuur zijn de nadelige gevolgen voor de natuur 'aanzienlijk' volgens het rapport. De forse toename van CO2-uitstoot speelt daarin een grote rol.

Bemiddeling
Om de bemiddeling met alle betrokken partijen zo soepel mogelijk te laten verlopen wil het vliegveld een informateur aanstellen. Deze moet in dialoog gaan met omwonenden de gemeente en milieuorganisaties.

Dezelfde ambities, maar net even ander uit het AD leest u hier .


Bekijk bericht op "rijnmond.nl/"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door V.O.S.

Verloedering. Onder. Schipholbeleid.

Bepaalde zaken verbaast me. Zo ook deze: Rotterdam Airport is van de Schiphol-group, evenals Eindhoven Airport en Lelystad Airport.
De Schiphol-group is eigenlijk weer een ´knecht´ van de Nederlandse Staat.
De Schiphol-group wil koste wat het kost de onleefbaarheid van Nederland bevorderen.
Dus meer, meer en meer vliegtuigen die dit kleine land moeten aandoen.
Daar is, begrijpelijkerwijs weerstand tegen van mensen die de leefbaarheid van Nederland juist willen bevorderen.
Dus loopt de Schiphol-group niet alleen tegen de weerstand van de mensen aan maar uiteindelijk ook tegen de milieu-grenzen op Schiphol zelf.

Eureka! denken ze bij Schiphol en de Nederlandse Staat, we zetten zogenaamde ´onderknechten´ als bedrijfsleiders in op de dependances.
Dan kunnen we toch blijven uitbreiden en zijn de mensen die terecht weerstand bieden tegen al die herrie en vervuiling wederom om de tuin geleidt.
Hoe is het mogelijk dat een constructie als deze (pure belangenverstrengeling) in een democratie kan?
Het zijn geen bedrijfs-ambities meer, maar pure ordinaire uitbreidingen van de Schiphol-group cq. Nederlandse Staat, die volstrekt aan artikel 21 van de Nederlandse grondwet voorbij gaat.
Een leefbaar Nederland is op de manier waarop de Nederlandse Staat regeert, volstrekt onmogelijk.