Platform Vlieghinder Kennemerland
 

GroenLinks Oldenzaal roept op tot verzet tegen luchthaven

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 1128 
|
 www.tubantia.nl 
tb_vliegtuig_KLM2.jpg

Door Frans Nikkels

OLDENZAAL - GroenLinks roept inwoners van Oldenzaal en Twente op om in verzet te komen tegen het toestaan van commerciële vluchten op luchthaven Twente.

Fractievoorzitter Sandor Löwik is strijdbaar. „Als we niet oppassen zitten we dadelijk toch met een volledig operationeel vliegveld”, waarschuwt fractievoorzitter Sandor Löwik.

Onaangenaam verrast
Het raadslid was onlangs onaangenaam verrast toen naar buiten kwam dat burgemeester Theo Schouten van Oldenzaal wel kansen ziet voor een ontwikkeling van de luchthaven. GroenLinks heeft op haar eigen site een link staan waar mensen een zienswijze op eenvoudige wijze kunnen invullen en aanvullen.

Bekijk bericht op "www.tubantia.nl"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door anoniem

Maar wel de klm en Schiphol in de 2e kamer steunen.
En geen tegen geluid in de kamer voor de overlast die het allemaal geeft.

sry groen links,er zijn genoeg kansen geweest om het voor het milieu op te nemen met betrekking tot de luchtvaart, Al die kansen gemist.
Met verkiezingen niet groen links stemmen! dan nog liever partij voor de dieren.
Groen links maakt niks waar.

Geplaatst door Jan Griese uit Amstelveen

@ beste Anoniem, Ik rol zo ongeveer van mijn stoel ,als ik uw bovenstaande onzin lees.. ! Waar haalt u dit toch vandaan ? Kennelijk door nu en dan op uw grote duim te zuigen? GroenLinks in de Tweede Kamer , evenals Gr Links in mijn hele regio is al JAREN tegen (gemanipuleerde) groei van Schiphol. Zelf ben ik meestal aanwezig bij de Tweede kamer Schipholdebatten (Algemeen Overleg ), of beluister ze thuis via video -internetverbinding. Vooral tijdens het Tweede Kameroverleg van 23 januari 2014 toen dat gemankeerde stelsel VVA of zoals het nu heet NNHS (Nieuw Normen en Handhavings Stelsel, nb Normen zijn er bijna niet meer,en de Inspectie handhaaft NIET ) weer op de agenda stond , beten Gr links en vooral d-66 het spits af met fikse kritiek . (Mevr Drs van Liesbeth Tongeren, Gr Links, -Ik ken haar goed, - en Mevr drs Stientje van Veldhoven en /of Mr. Wassila Hachchi, d-66 ) (Overigens samen met SP,en Ja de partij van de Dieren en Nu ook de PvdA , mevr drs A Kuiken en het CDA dhr Sander de Rouwe ! (Zie voor verslag A.O. http://www.stichtingswab.nl ) De VVD én PVV zijn unverfrören pro groei, met of zonder manipulaties. SGP zal ze mogelijk vergezellen, maar CU is ook al jaren onze medestander. Gelukkig is dame Mansveld van het toneel verdwenen, Ze liep als een geconditioneerd eentje achter Hans Alders aan... Hopelijk houdt de nieuwe Stas Mevr S DijksmaPvdA meer haar rug recht. Mijn verzoek : Verifieer uw bronnen/of uw duim beter, zodat deze site geen brei clubje wordt...Trouwens waarom toch onder pseudoniem Anoniem?

Geplaatst door anoniem

Groen links heeft bij het laatste debat in de kamer over de luchtvaart, het debat over de klm,geen tegen geluid laten horen voor de overlast van de bewoners terwijl daar wel de kans voor was.
Ook is groen links niet echt tegen uitbreiding van Schiphol, ze hebben geen enkel plan of visie voor Schiphol.
Ik heb ze namelijk opgebeld en gevraagd naar hun standpunt hierover.

Geplaatst door anoniem

Wat de christen unie betreft heeft u gelijk.
Dit is de enige partij die exliciet het standpunt heeft van geen verdere groei op Schiphol.
Groen links heeft dit standpunt,tot mijn verbazing overigens,niet.

Geplaatst door anoniem

Ook op opmerking betreffende het anonieme posten kan ik onderschrijven, Zelf ben ik ook niet gelukkig ermee maar het geeft mij een klein beetje veiliger gevoel. Ik bevind mijzelf in een kwetsbare situatie.
Ook post ik soms in mijn boosheid erg ongenuanceerde dingen en ik wil mijzelf geen reputatie aanmeten waardoor mensen de zinnige dingen,die ik ook zeg,niet meer serieus nemen.
Al moet ik toegeven dat dat waarschijnlijk niet echt werkt.

Nu ja, ik blijf posten. Er zijn hier mensen die beter in de samenleving staan dan ik en die kunnen misschien toch iets met mijn gedachten.
Wat groen links betreft ben ik echter van mening dat mijn oordeel helaas correct is, it had van juist deze partij een veel scherpere en principiele houding tegenover de uitbreiding van Schiphol verwacht. Het is zeker niet de slechtste partij om op te stemmen,maar ook niet de beste denk ik.

Geplaatst door Jan Griese uit Amstelveen

@Anoniem: U heeft het nu over het debat over de KLM, die zich in zwaar weer bevindt. Dan ga je NIET spreken over de groei van Schiphol. Dat hoort daar dan gewoon NIET in thuis.. Kunt u mij laten weten, of u met de Tweede Kamer fraktie van Gr Links sprak? En las u nu het A.O. verslag van 23 januari 2014 ? GroenLinks heeft WEL DEGELIJK een scherpe en principiële houding als het om groei van schiphol gaat ! Aanleiding voor het maken van al weer een nieuw stelsel. was het gegeven, dat de Kamer gesteld zou hebben, dat het stelsel failliet zou zijn. Dat was een volstrekt verkeerde formulering ! Niet het stelsel, maar de gehanteerde BEREKENINGS- formule deugde niet . In deze formule zoals pvdaer Paul Tang formuleerde: zijn er zgn Endogene en Exogene variabelen. Met de tweede soort kan de sector manipuleren ten eigen bate ! Een deel van de kamer heeft toen zitten pitten, en liet oud min. Eurlings in het gat duiken.... om met een nieuw stelsel te komen, om via een slinkse manier de normen mee op te rekken, en Hans Alders hielp hem vlijtig , door te beweren, dat het nieuwe stelsel gelijkwaardig was aan het oude. Niet dus: Als dit stelsel ongewijzigd zou worden aangenomen en het functioneert NU al in de praktijk, ( ! ! ! ) verdwijnt de lokale bescherming. Dat hebben we geweten ! Vooral bij de Buitenveldert en Aalsmeerbaan Norm oprekking dus. Objectief bezien,( Ere wie ere toekomt (! ) was het d-66 Mevr S van Veldhoven, die het voortouw nam, met forse kritiek ,met in haar kielzog GroenLinks Mevr van Tongeren. Ook de PvdA volgde.
Dan praat de oppositie dus over de TECHNIEK van dit voorgenomen stelsel, zoals de Rinnooij Kan zijwind normen. etc,etc . En: Het NIET optimaal Parallel vliegen via Polder en Zwanen-burgbaan. Bij de uitwerkingen slopen er steeds meer drogredenen in. De beweerde gelijkwaardige overgang bepleit door Hans Alders cum suis,was echter gebaseerd in 2008 en 2010 op optimaal parallel vliegen en degelijke Rinnooij Kan normen. .... Recente berekeningen lieten zien, dat de 510.000 vluchten op jaarbasis niet gehaald worden, als men het koninklijk speelt , komt men niet verder dan 475.000 Dus moet er weer gerommeld worden .. Enfin heer Anoniem , U heeft mij niet kunnen overtuigen. Overigens CU, met 5 kamerleden liet ons weten, We doen niet mee in het debat, maar bij de stemmingen behouden we onze uitgangspunten . Klasse dus. Maar Groen Links met 4 zetels deed voortreffelijk mee met de kritieken in de Kamer . met vr groet Jan Griese