Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Groei Schiphol

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 226 
|
 Noordhollandsdagblad 02-10-2018 
Groei Schiphol



Groei Schiphol

Het zoveelste artikel in de krant over Schiphol en groei. Alle politici van links tot rechts in Den Haag en de provincie NH verkopen ons knollen voor citroenen.

Sterker nog 'ze' hebben het uitgevonden. Het is een en al list en bedrog, creatief omgaan met de waarheid en halve waarheden formuleren en/of verzwijgen.

Het verhaal van Schiphol aan de burgers van NH is net zo misleidend als het verhaal van de gaswinning van de NAM en de overheid aan de burgers van Groningen en duurt ook al 50 jaar.

Kotsmisselijk word je van al die CEO's en politici die denken dat de gewone burger een dombo is, 'we mogen vliegen tot in de randen van de nacht'.

Voor mij staat CEO voor Chef Economische Ondergang. Wil je als overheid investeren in economie, gezondheid en milieu, als het gaat over Schiphol, dan is er op lange termijn, 50 - 100 jaar, maar een oplossing: We moeten met z'n allen naar minder meer en meer duurzaamheid.
Maak een kustmatig eiland zo groot als Texel voor de kust en transporteer al het vliegverkeer daar naar toe. Minder geluidsoverlast voor de burgers in ons land. Schonere werkomstandigheden voor de burger, op zee waait het altijd. Uitbreidingsmogelijkheden naar de toekomst. Hef btw en kerosine-accijns op elk kaartje, oormerk die inkomsten en daar kan je in de toekomst het hele project van betalen en onderhouden, als mensen zo nodig willen blijven vliegen.

Voor de goede orde Willem heeft een keer gevlogen, 52 jaar geleden en daarna nooit meer. Het is pure waanzin dat je voor 35 euro naar Barcelona kunt vliegen.

Willem Beemsterboer
Bergen


Reacties op dit bericht

Geplaatst door Jan Griese

Geachte Dames en heren ,

2 oktober een verzuchting van een GEWONE BURGER Dhr Willem Beemsterboer uit Noord Holland !

Onderwerp: artikelen 2 oktober 2018

In 1 ding heeft hij geen gelijk Groen Links, SP, 50 Plus delen WEL degelijk onze kritieken, en de Pvda keerde met Asscher weer op haar schreden terug. Nadat Samsom onze kritieken verkwanselden, in het kabinet met VVD, hetgeen onze kringen de PvdA zeer kwalijk werd genomen !!

Het is toch van de zotte, wat al die CEOs uitkramen, Nu weer via een zgn Actieplan Zie vooral : https://www.bewonersomgevingschiphol.nl/standpunt/actieplan-groene-luchtvaart-onhaalbaar/
en https://www.bewonersomgevingschiphol.nl/nieuws/groenere-luchtvaart-dweilen-met-kraan-open/ VK journalist Peter van Ammelrooy

en lees wat Jan Salden , Een vandaag schrijft: https://twitter.com/jan_salden/status/1048259726851690496

Dan komen we nog bij d-66 uit: Als Paternotte naar echte waarheidsvinding op zoek is, dan vind ik persoonlijk , dat hij meer kritiek zou mogen ventileren op het huidige recente optreden van de 2 Luchtvaart bobos, die als katten in het nauw het nu nu nodig vinden om grote niet op waarheid beruste standpunten en claims te ventileren, middels demagogisch gezwets.

Tot slot: Ik voeg nog eens toe 2 artikelen door Prof Dr Guus Berkhout, Iedereen , die het goed meent met waarheidsvinding zou zijn 2e boek goed dienen te lezen . Vooral onze 3 CVA leden ! ! ! Hij heeft een zeer indrukwekkend CV , en staat van dienst ,en is tientalle malen onderscheiden (Ik kan zijn CV even niet vinden, dat houdt u aan mij tegoed. Tevens beveel ik aan te lezen van Vz Hans Buurma, Werkgroep Toekomst Luchtvaart : GROEI VAN SCHIPHOL IS NIET LANGER HEILIG (Vrij naar Dick Benschop….. ) vr gr Jan Griese tel 0297-582336

Geplaatst door anoniem1

Paternotte vind ik een goede politicus en ik hoop dat hij de nieuwe partijleider word bij d66. Hij heeft zich ook meermaals kritisch uitgelaten over de luchtvaart sector,kan me nog een aflevering van jinek deze zomer herinneren. Ben bang dat hij misschien te kritisch is om het te worden.
De persoon is belangrijk,vooral electoraal. Maar uiteindelijk beslist de persoon,ook de partijleider,het niet alleen. Nog belangrijker dan de persoon echter zijn de acties van de partij zelf,dat is waar het om gaat.

Ik hoop dat d66 er weer bovenop komt,als het politieke midden weg valt dan is dat geen goede zaak.

Geplaatst door gerard

Twee artikelen van Berkhout toegevoegd? Ik zie niks.

Geplaatst door drs Jan Griese

@Anoniem 1 . Geheel met je eens. Paternotte reageerde nu en dan ook erg goed , is waar . Dat cda omlaag ging , deert me minder . die partij leerde NIETS van het verleden . Ondanks veel CDA kritiek uit de regio riep Buma in de Balie: SCHIPHOL MOET GROEIEN.


@Gerard , Klopt , ik copieerde dit stuk uit een eerdere mail van mij, die ik jou ook stuurde . Mocht je die niet vinden, laat even weten, dan stuur ik je deze alsnog + Berkhout artikelen , gr Jan

Geplaatst door gerard

Oh. Ik denk dat het beter is tekst op deze website e plaatsen die bij algemene bezoekers van deze website geen vragen oproept. Dus beter geen één op één kopieën van mails. Dat verwart alleen maar. En ik krijg in mijn persoonlijke mailbox geen mails van jou hoor. Wil dat ook niet krijgen in die mailbox.

Geplaatst door Elodie

Waar zijn onze gekozen politici bang voor, dat ze blijven roepen dat Schiphol moet groeien. Groei van Schiphol betekent ook dat de andere vliegvelden van de Schipholgroep moeten groeien, zoals bij Rotterdam/DenHaag - Eindhoven - Lelystad. Groei van Schiphol betreft hierdoor groei vliegvelden in het gehele land. We kiezen onze politici op hetgeen men vóór de verkiezingen beloven! Als men uiteindelijk een plaatsje heeft verovert in de Kamer, dan hebben de gemaakte beloftes nog maar weinig waarde, en dit gebeurt over 3 jaar opnieuw. Wij, burgers van Nederland kunnen de groei van het vliegverkeer in Nederland voor een groot gedeelte bepalen. Door niet te gaan vliegen. Het blijft een kwestie van keuzes maken. Helaas blijven we een makkelijke prooi voor de goedkope pret vliegreizen, die mede mogelijk worden gemaakt door onze eigen gekozen politici. Uiteindelijk zal Moedertje Aarde de definitieve keuze maken.

Geplaatst door Michiel

Wederom verliest de Staat een rechtszaak van Urganda om haast te maken met de CO2 uitstoot reductie. Uiteraard is neoliberaal Rutte III niet van plan sneller door te pakken, want andere landen dan dat ook niet. Nu moet het echt!
Laten we beginnen met Schiphol eens aan te pakken. Geen groei maar krimp. Deze smerige fijnstof, CO2, herrie uitstoter moet nog vandaag binnen de wet gaan opereren.
En uiteraard betekent dat voor veel onze welvaartsgenieters in dit land dat de zomaar een pretvluchtje voor €29,= naar de andere kant van ons continent verleden tijd is.
Want een schonere toekomst begint bij het aan banden leggen van de ongekatalyseerde luchtvaart.

Reageren?

Let op! Door het plaatsen van een reactie gaat u akkoord met onze huisregels.