Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Grenzeloos wanbeleid Schiphol

 |
 Geplaatst door: Redactie (Wim) 
 |
 Bekeken: 701 
|
 Kennisnetwerk IMPACT - J. de Jong, coördinator 
mannetje_zonder_kreet.jpg

Bijdrage Kennisnetwerk Impact aan Schipholdebat

Krimpscenario naar “Nuttige HUB” nu topprioriteit

“Duizenden burgers in de Australische stad Brisbane sturen een noodkreet aan de Tweede Kamer. Zij hopen dat het parlement hen wil helpen tegen wat zij noemen onethische handelspraktijken van de Schiphol Groep en doen daarbij een beroep op de geldende voorschriften voor staatsbedrijven.”

Reden is de invoering van hoogfrequente “Next-Gen” technologie door Schiphol op een nieuwe strip van de luchthaven Brisbane. De gevolgen hiervan zijn rampzalig, zoals op schipholwatch in een glashelder artikel staat te lezen.

Dat omwonenden van de banen van Schiphol en met name de Polder- en Kaagbaan een zelfde lot wacht, lijkt op merkwaardige wijze bij bestuur en politiek tot taboe verklaard. Rond de gemeente Uitgeest staan lokale media nog open voor een waarschuwing, maar de regionale en landelijke redacties bannen het aansnijden van dit onderwerp. De door Schipholwatch al eens beschreven psychotechnische methodieken (in feite: psychologische oorlogsvoering!) tegen onze burgerbevolking in combinatie met het beruchte “Schiphollen” zijn hier helaas debet aan.

In dezelfde gemeente Uitgeest viert de struisvogelpolitiek hoogtij: het Schipholdossier wordt daar niet meer vanuit de politiek, maar “collectief(!)” benaderd. Men voegt zich kritiekloos naar door de Omgevingsdienst, het Team luchtvaart Provincie NH en vertegenwoordigers van LVNL en I&W opgehangen sprookjes over hinderbeperking bij een mondiale HUB met duurzame groei. Geen woord over het rampscenario verbonden aan een straks hyper preferente Polderbaan voorzien van “Next-Gen” hoogfrequent vliegsysteem en vaste routes dat Uitgeest en regio boven het hoofd hangt. En dat als “exportproduct” zoveel wrevel opwekt bij duizenden bewoners rond Brisbane.

Zoals wij al eerder betoogden kan alleen een Krimpscenario naar een “Nuttige HUB” de problemen rond wonen, vliegen en leefomgeving oplossen. Zoals is beschreven op: toekomstluchtvaart.

Het is goed dat burgerinitiatief “Schipholwatch” consequent en nauwgezet dit wangedrag van de Schiphol Groep c.s. en collaborerende bestuurders, politici en opiniemakers aan de kaak stelt!

Kennisnetwerk IMPACT
J. de Jong, coördinator


Reacties op dit bericht

Geplaatst door B. van Marlen uit Uitgeest

Een heel terechte oproep. Wist u dat een voorgaande VNV-voorzitter mij heeft laten weten dat de berichtgeving op SchipholWatch volgens hem ‘tendentieus’ is? Ook vindt hij (ik zal zijn naam niet noemen), dat de klimaatwetenschap aanvechtbaar is en vele wetenschappelijke tegengeluiden de media niet halen of mogen halen. Onder klimaatwetenschappers is concensus volgens hem ‘dubieus’. Het argument dat ook opkwam is dat het klimaat in het verre verleden (miljoenen jaren) ook sterk wisselde, en dat het systeem te complex is om te concluderen dat de menselijke invloed doorslaggevend is.

Ik dacht dat we dit stadium nu wel gepasseerd zijn. Dit even om de mentaliteit te schetsen! Ik reken dit onder de begrippen ‘cognitive dissonance’ en ‘confirmation bias’.