Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Goedkoop op vakantie of minder overlast?

 |
 Geplaatst door: 2eHans 
 |
 Bekeken: 300 
|
 Omroep Brabant 
tb-EI-DEO.jpg

Wat is belangrijker? Dat omwonenden van Eindhoven Airport minder overlast hebben van vliegtuigen? Of dat mensen goedkoop op vakantie kunnen? Provinciale Staten discussieerde vrijdag voor het eerst over het advies van oud-staatssecretaris Pieter van Geel. Daarin is niet langer het aantal vliegtuigen uitgangspunt, maar het beperken van hinder. En als die voldoende afneemt, is een beperkte groei mogelijk.

Opvallend was dat zelfs coalitiepartijen CDA, VVD, GroenLinks, PvdA en D66 vraagtekens zetten bij een maximale groei van 2.5 procent. "Want", zeiden ze, "stel dat de luchtvaart muisstil en brandschoon wordt, dan moet er toch een grotere groei mogelijk zijn." Volgens gedeputeerde Christophe van der Maat van Mobiliteit moet die 2,5 procent vooral worden gezien als een richtsnoer.

De meeste partijen kwamen vooral op voor de mensen die last hebben van Eindhoven Airport. PVV en Forum voor Democratie sprongen vooral in de bres voor de Brabanders die goedkoop op vakantie willen.

'Reizigers te weinig gehoord'


Forum voor Democratie vindt dat reizigers te weinig zijn gehoord. “De voorwaarden om te kunnen groeien zijn volgens ons alleen maar bedoeld om de luchtvaartsector te dwingen tot milieumaatregelen. De belangrijkste graadmeter is voor ons wat de Brabanders willen die op vakantie willen”, zei Stijn Roeles van Forum.

PVV’er Harry van de Berg ging het verst. “Als je in de buurt van een vliegveld gaat wonen dan weet je dat er overlast is. Dat is een keuze”, zei hij. die mensen hadden volgens hem kunnen zien aankomen dat het aantal vluchten in de loop van de tijd zou toenemen.

'Hardwerkende Brabanders'


Volgens Van de Berg is er rond Eindhoven Airport nauwelijks overlast door stikstof. “Het is toch fantastisch dat hardwerkende Brabanders voor weinig geld op vakantie kunnen. Hoe meer, hoe liever. Als je dan toch het aantal vluchten wil beperken stop dan met vluchten uit het voormalig Oostblok waarmee de arbeidsmigranten naar ons land komen”, aldus Van den Berg.

Hij vindt dat er beter iets gedaan kan worden aan de files die er dagelijks op weg naar Eindhoven Airport staan. “Mijn vriendin werkt in de buurt van de luchthaven. Als de verkeersproblemen worden opgelost dan kan mijn liefje een half uur later van huis”, stelde de PVV'er. Frans-Jan Brouwers van 50Plus reageerde gevat: “U kunt toch ook in de buurt van de luchthaven gaan wonen?"

Bekijk bericht op "Omroep Brabant"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door anoniem1

Weer zon nep tegenstelling gemaakt door de sector.
Als er groei stop komt dan hoeft het vliegen en de vakantie echt niet duurder te worden. En zelfs al zou de vakantie als geheel 10 euro duurder worden dan is dat nog steeds irrelevant op de totale kosten van de vakantie.

Met dit soort volkomen onzinnige nep discussies worden de mensen bezig gehouden. Alsof minder vliegen ALTIJD met heel erg veel nadelen gepaart moet gaan. Zo word het gebracht,ook als het aantoonbaar aperte onzin is zoals in dit artikel.

De leugen regeert.

Geplaatst door Bob

"PVV’er Harry van de Berg ging het verst. “Als je in de buurt van een vliegveld gaat wonen dan weet je dat er overlast is. Dat is een keuze”, zei hij. die mensen hadden volgens hem kunnen zien aankomen dat het aantal vluchten in de loop van de tijd zou toenemen."

Maar wat als je ergens fijn woont wen het vliegveld komt naar jou toe? Denk aan Lelystad. Had je dat dan ook kunnen weten?

Kul natuurlijk, afvoeren die PVV, en ook FvD en VVD!!

Geplaatst door Alex

Bob, in de jaren '70 en '80 werd er gesproken over een Tweede Nationale Luchthaven. Veschillende locaties waren in beeld, maar vooral de Markerwaard. In 1986 werd besloten de Markerwaard voorlopig niet aan te leggen, en dus ook de Tweede Nationale Luchthaven voorlopig niet. In 1993 werd besloten de Markerwaard definitief niet aan te leggen. Niet geheel toevallig kocht in datzelfde jaar Schiphol Lelystad Airport. Sindsdien wordt gesproken over de groei van Lelystad Airport. Dus ja, de mensen in en rond Lelystad kunnen het ook al lang weten, al meer dan 25 jaar. Net zo lang als dat de mensen in Noord-Holland wisten dat de Polderbaan er zou komen (ook een besluit uit 1993). Alleen werden de inwoners van Noord-Holland al wel al heel snel na dat besluit ook daadwerkelijk met de herrie geconfronteerd.

Geplaatst door Bob

Men weet gewoon niet wat je boven het hoofd hangt. Zelfs al wordt dat aangekondigd, dan kun je het nog niet goed inschatten. Dat merk je pas echt als ze over je heen gaan vliegen en dan is het te laat.

En de verantwoordelijken ervaren ZELF nooit langdurig wat geluidshinder betekent en hebben er later ook nooit last van.

Geplaatst door w

En werd aan de inwoners van de gemeente Castricum, maar overal elders wel, de informatie die onder andere via de gemeentehuizen werd verspreid, over de gevolgen van de Polderbaan onthouden. Manipulatie door de overheid van essentiële informatie heet dat. Komt overeen mat maffia.

Geplaatst door Michel