Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Geluidhinder luchthavens met M.E.R. ernstig onderschat.

 |
 Geplaatst door: 2eHans 
 |
 Bekeken: 844 
|
 Tijdschift Milieu 1-2019 
tb_leefomgeving_castricum_Rietkamp_Heemsterderweg.jpg

In m.e.r.-onderzoek naar de geluidhinder van luchthavens wordt geen rekening gehouden met meetgegevens en hinderbeleving. Een gemis met flinke gevolgen. De hinderoverlast en slaapverstoring blijken namelijk flink groter op ruime
afstand van start- en landingsbanen, ook buiten de wettelijke geluidbelastingcontouren.

Lees hier het artikel.


Reacties op dit bericht

Geplaatst door Marc

'Vliegtuigen spotten aan de Oostvaardersplassen Lelystad - Almere'

"De hinderoverlast en slaapverstoring blijken flink groter op ruime afstand van start- en landingsbanen, ook buiten de wettelijke geluidbelastingcontouren."

Eindelijk wordt hier nu aandacht aan besteed! Wij wonen in Almere buiten oost tegen de rand van de oostvaardersplassen, zo'n 50km van Schiphol en worden dagelijkse met gemak 200 keer ernstig gehinderd waarbij men op lage hoogtes van 1000 tot amper 2000m overvliegt. Bizar! Hoezo vallen wij buiten de geluidscontouren? Met gemak meet ik 65 a 70db geluidshinder!!! Dagen waarbij men af en aan overvliegt zonder periodes van stiltes tussendoor. Door grote drukte op de luchthaven moet men laag aanvliegen om onder het stijgende luchtverkeer door te vliegen. Hoezo is er nog ruimte voor groei? En in de nacht komen die grote jongens rond 4 en 5 uur over denderen. Wordt het niet eens tijd dat de geluidscontouren worden vergroot en er serieus wordt gehandhaafd?!? Een stok achter de deur voor de luchtvaartmaatschappijen zou ik zeggen.
Op mooie dagen ga ik graag naar de Oostvaardersplassen om vogels te spotten maar met regelmaat ben ik er snel weer vertrokken, want vogels spotten verandert ineens in vliegtuigen spotten. Dit laat duidelijk zien dat de luchtvaart als een stel pubers de grenzen opzoekt zonder de consequenties te overzien.

Geplaatst door Bob

Ze hebben de normen zo gesteld, dat er nog veel meer herrie kan worden toegelaten zoals in de omgeving van Schiphol. Het zijn namelijk heel slinkse lieden. Zie 'Lden for dummies' op https://liegenenbedriegen.webnode.be

Geplaatst door V.O.S.

Verloedering. Onder. Schipholbeleid.

Gelezen in een krant: de Efteling mag niet uitbreiden buiten het terrein.
De omwonenden hebben tot aan de Raad van State geprocedeerd.
Met succes, de Raad van State oordeelde dat er door een toename van fijn-stof en geluid, het ontoelaatbaar is dat de Efteling haar (negatieve) invloed op de directe omgeving uitbreidt.

Prachtig ! Omwonenden blij.
En wij dan? Schiphol is blijkbaar in staat om zelfs onder de Raad van State uit te komen?
Wij worden dag en nacht gebombardeerd met een enorme hoeveelheid aan fijn-stof (en andere chemische klerezooi) en exorbitant veel herrie, uitgestoten door vliegtuigmotoren!
En dat wordt, als het aan Schiphol ligt, alleen maar erger.
Dus: Raad van State, gelijke monniken, gelijke kappen !
Ook wij betalen belasting en niet om ons doodziek te laten worden door een criminele sector die er blijkbaar een Staat binnen de Staat der Nederlanden op na kan houden !

Geplaatst door Annelie

Onder de noemer ‘de economie’ is alles geoorloofd, niemand tegen wie ik mijn boosheid uit over de luchtvaart reageert echt, ze houden allemaal angtstvallig hun mond terwijl door hun hoofd spookt ‘ja maar ik wil wél nog op vakantie kunnen’.
Het kortstondige geluk is een hardnekkige verslaving. Men komt er niet zonder slag of stoot vanaf.

Geplaatst door Bas van den Born

De rapporten over de geluidscontouren zijn gebasseerd op de Boeing 737. Weer een gemiste kans. Het zijn de 747,757,767,777 die de meeste overlast bezorgen. Wordt niet genoemd,
Als je nu een onderzoek uitvoerd en graag onafhankelijk wil zijn dan moet je dit soort stomme fouten niet maken. Of je moet de opdracht niet accepteren.
Graag met spoed een revisie op de berekening. We hebben de MER hard nodig.