Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Geen vuiltje aan de lucht (Schiphol-Zembla)

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 1195 
|
 zembla.vara.nl 
hvs_schiphol_DSC_2513.JPG

Uitzending Zembla van woensdag 6 april 2016 over ultrafijnstof, Schiphol en de risico's.

De uitzending vindt u (volledig beeld) hier .





Bekijk bericht op "zembla.vara.nl"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door anoniem

Het wordt steeds duidelijker; Den Haag weigert weer te reageren op de conclusies van een prima documentaire. Ondanks bewezen aanwezigheid van veel schadelijke ultrafijnstof door de luchtvaart vooral in de naaste omgeving van Schiphol zal de groei van het luchtverkeer niet worden gestopt. Laat de verantwoordelijke politici die dit mogelijk maken alvast aantekeningen
maken voor een toekomstige parlementaire enquete anders zijn ze details later weer vergeten...
Dit, voor als over enkele decennia zal blijken veel gezondheidsschade te hebben veroorzaakt aan de omwonenden en de mensen die dagelijks op de luchthaven aan het werk zijn.
Snel verder medisch onderzoek is volgens de RIVM niet direct nodig, we weten het immers pas een jaar of 20, met dank aan de politiek. Voorlopig dus geen vuiltje aan lucht.

Geplaatst door anoniem

Klm mag nog even verder groeien,met overheids steun uiteraard want zonder gaat niet.
Over x jaar,waneer de klm het uiteindelijk toch niet red,dan gaan ze ineens kijken naar de fijnstof. Om het dan als excuus te gebruiken voor minder vliegen,om zo het commerciele falen te verdoezelen.
Men wacht gewoon op een opportuun moment, eventjes geduld nog.

Nu ja, dat hopen we dan maar.

Geplaatst door Anoniem

Het is heel makkelijk om een goed onderzoek te doen,en het hoeft helemaal niet veel tijd te kosten.
Om te beginnen moet men de totale uitstoot berekenen bij verschillende vermogens.
Dit is erg eenvoudig te doen door middel van metingen aan de uitlaat,net zoals dat bij autos gebeurt. Alle uitstoot opvangen en vervolgens meten. De fabricant heeft dit waarschijnlijk al gedaan en dan kan je die gegevens opvragen, En anders moet je het zelf doen. Het lijkt lastig maar dit valt wel mee. Je kan dan heel eenvoudig de totale uitstoot boven Nederland berekenen.
Vervolgens moet je gaan uitzoeken hoe die uitstoot zich verspreid en hoeveel ervan in de onderste luchtlaag terecht komt. Dit kan met wiskundige modellen en door middel van het goed meten van de concentraties op de grond op verschillende locaties en verschillende momenten in tijd bij wisselend gebruik van het luchtruim.
Voor minder dan 5 miljoen kan je zon onderzoek doen. Het onderzoek naar de uitstoot alleen en vervolgens berekenen kost nog veel minder.
Het is geen kwestie van niet kunnen,men wil gewoon niet. Met als gevolg half bakken onderzoek dat precies de uitkomsten geeft die men wil.
Voor mensen met een wetenschappelijke achtergrond is dit onbegrijpelijk.

Geplaatst door Marianne

Wordt het niet eens tijd om de contributie met 200 procent te verhogen om een soort tegenbeweging te organiseren. Geen demonstraties maar advertenties in internationale kranten en samenwerking met de meest actieven tegen fijnstof en vlieghinder. Verhoog de contributie. Zoek samenwerking met de bv Londen of New York. Doe iets meer dan meer dan het consensus model. Werkt niet meer. Actieven worden gevraagd.