Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Geef uw mening over de ontwikkeling van Schiphol

 |
 Geplaatst door: 2eHans 
 |
 Bekeken: 873 
|
 Omgevingsdienst IJmond 
logo_odij_hvs_(1).jpg

Heeft u een mening over de toekomst van Schiphol? Tot en met 20 november kunt u van u laten horen via een internetconsultatie. De internetconsultatie is een van de stappen in een breed consultatietraject dat de Omgevingsraad Schiphol (ORS) in september is gestart. Dit in antwoord op het verzoek van de Minister van Infrastructuur en Waterstaat Cora van Nieuwenhuizen om de bevolking breed te raadplegen over hoe zij denkt over de ontwikkeling van Schiphol.

Via tien onderwerpen met diverse vragen per onderwerp worden inwoners uitgenodigd om hun persoonlijke ervaringen te delen (als reiziger, omwonende, werkzaam op en om de luchthaven, etc.). De onderwerpen gaan onder meer in op de ontwikkeling van Schiphol, hinder, nachtvluchten, wonen nabij Schiphol en luchtkwaliteit (CO2-uitstoot en ultrafijnstof). De vragen zijn te vinden via www.omgevingsraadschiphol.nl

Breed inventariseren


De ORS heeft het consultatietraject zo ingericht dat een zo breed mogelijk publiek betrokken wordt. Zo wordt er kwalitatief en kwantitatief onderzoek gedaan naar hoe Nederland denkt over de ontwikkeling van Schiphol na 2020. Inmiddels heeft ook een eerste ‘huiskamergesprek’ plaats gevonden. Hierin wordt bij een bewoner thuis een gesprek gevoerd tussen omwonenden en regionale bestuurders, Schiphol-directeur Benschop en ORS-voorzitter Hans Alders. Deze huiskamergesprekken worden rond alle banen van Schiphol georganiseerd.

Resultaten


Medio december 2018 wordt de consultatie afgerond met een luchtvaartdag. Daarna worden de resultaten verwerkt in het advies van de ORS aan de Minister. Dit advies is bedoeld voor het kabinet om beleid en regelgeving in te vullen voor de ontwikkeling van Schiphol tot en met 2030.

Bekijk bericht op "Omgevingsdienst IJmond "

Reacties op dit bericht

Geplaatst door anoniem1

5.1 In hoeverre vindt u het nodig om bij de bescherming tegen hinder door activiteiten op de luchthaven Schiphol een onderscheid te maken tussen verschillende geografische gebieden?

Deze vraag is niet duidelijk,wat word hier precies bedoelt?
Het waarom van deze vraag kan ik ook niet goed zien.

Het voor de hand liggende antwoord lijkt te zijn "ja" Terwijl dat ook een fout antwoord kan zijn.
Ik wil dat overlast evenzwaar meetelt en geen onderscheid geeft als de overlast gelijk is.
100 overlast dicht bij de luchthaven is even erg als 100 overlast verder weg van de luchthaven en er moet geen onderscheid zijn in geografische gebieden bij de bescherming tegen deze overlast.

Lastige en verwarrende vraag.

Geplaatst door anoniem1

Wel beetje jammer dat luchtvaart sector lobby hier ook massaal op gaat reageren als bewoners zijnde. Heb dat eerder gezien bij enquetes waar dan ineens in heel korte tijd heel erg veel pro luchtvaart stemmen bijkomen. Toch iets om rekening mee te houden,mensen die mening geven zouden geregistreerd moeten worden om dat tegen te gaan.

Geplaatst door anoniem1

Schiphol houd zich niet aan de gemaakte afspraken en daar word niet tegen opgetreden. wat vind u daarvan.
Vind u dat Schiphol moet groeien ondanks dat men zich al meer dan 10 jaar niet aan de gemaakte afspraken houd.
Vind u deze enquette een scherts vertoning waarbij al bij voorbaat vast staat wat er na afloop gaat gebeuren,namelijk verder groeien van Schiphol.
Wat vind u er van dat vliegen belasting vrij is en dat vliegen meer gestimuleerd word dan het eten van een stuk fruit.
Vind u de 60% overstappers op Schiphol van toegevoegde waarde voor Schiphol (ja je kan de vragen zo stellen dat je elk gewenst antwoord kan krijgen)

Geplaatst door Annelie uit Amstelveen

Een wassen neus. Ik trap er niet meer in. Ik woon in Amstelplane onder de rook van Schiphel, dankzij de Vvd zit verhuizen er niet meer in, ze laten ons stikken in deze ultrafijnshit en lawaai en de zombies die het zogenaamd niet horen en pro groei zijn, dat zijn typische westerse verwende types, laat ze oprotten met hun ‘Rechtse hobby’s’

Geplaatst door anoniem1

Een wassen neus inderdaad,voorpogezet. Niet bedoeld voor inspraak,slechts als mogelijke legitimatie van toekomstig beleid waar men nu al zeker van is dat het er gaat komen.

Heel Nederland vragen met een stel oppervlakkige vragen zonder noemenswaardige achtergrond informatie. Het gaat nergens over en het is een aanfluiting,al is het idee zelf op zich wel goed.
Ook word er niet gevraagd of mensen zelf overlast hebben,klm piloot kan straks ook reageren dat luchtvaart moet groeien en komt allemaal op de grote hoop. Wat hoopt men hier nu mee te bereiken buiten misleiding bevolking?
Levert niks op,vliegtuig blijf je gewoon horen en je blijft er last van hebben.

Geplaatst door anoniem1

Is ongelijk speelveld ook deze consultatie. Propaganda sector staat elke dag in krant en media.
"Schiphol essentieel voor economie" Dat ga je dan ook terug zien in reactie van jan uit Nijmegen.
"ja lastig allemaal,ik weet het ook niet maar Schiphol is wel heel erg belangrijk voor de economie"
Jan weet niet eens of dat ook echt zo is,maar hij leest het elke dag in de krant.

Wat Nederland vind is al lang bekend. bewoners zijn het meer dan zat,heel Nederland vind het absurd dat vliegen onbelast is (minstens 90%) en buiten de omwonenden zelf is er niemand die echt bezig is met de overlast,kunnen zich ook niet echt goed een voorstelling maken van wat dat inhoud.

Denk dat bewoners er beter aan doen hier niet aan mee te doen.
Het gaat niks uitmaken voor beleid maar mogelijk wel gebruikt worden als legitimatie voor beleid.

Geplaatst door Bas van den Born uit Wijk aan Zee

Wat dacht je van de nacht: 23:00-06:00?

Geplaatst door anoniem1

Netwerk meerwaarde is ook volkomen onzin,maar het is een van de belangrijkste argumenten van de sector! Ook bewoners gaan hier soms in mee.

Schiphol is zelf economie,en dat heeft zeker waarde.
Netwerk en connectiviteit heeft een enorme meerwaarde voor de vakantie reizigers,die gaan voor het gemak,zeker bij een korte trip voor een weekeinde.
Netwerk heeft hoegenaamd geen toegevoegde waarde voor zakelijk Nederland. Er is een zeker minimum nodig,waar Schiphol heel erg ruim boven zit. Na dat minimum heeft netwerk zakelijk gezien niet heel veel meerwaarde,zeker niet procenten van de economie zoals Schiphol beweert. Dat kan helemaal niet en als je beetje inzicht hebt in economie en er over doordenkt dan is dat ook wel te zien. Als het gaat om geld verdienen laat men zich niet tegenhouden door 1 keer overstappen. in de 16e eeuw gingen we al naar indie,duurde maanden en was geen prettige reis maar er was geld te verdienen. Is nog steeds zo,als iemand uit xyz hier 1 miljoen kan verdienen dan gaat die dat doen,desnoods met 4x overstappen.
Gemak heeft het zeker,maar economisch gezien heeft het weinig meerwaarde. Zijn veel landen zonder netwerk die toch heel erg druk bezocht worden omdat het economisch aantrekkelijk is. zie bijvoorbeeld de belasting paradijsen maar ook een land als zwitserland.