Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Geef stilte een stem!

 |
 Geplaatst door: webbeheer 
 |
 Bekeken: 635 
|
 ikstemvoorstilte.nl 
Geef stilte een stem!

In overleg met inwoners, de luchtvaartsector en overheden is afgesproken dat er maximaal 500.000 vluchten per jaar van en naar Schiphol mogen vliegen. Deze afspraak geldt tot en met 2020. Naar verwachting wordt dit aantal in 2017 al bereikt en daarom wil Schiphol groeien. Groei betekent dat het definitief gedaan is met de rust in onze achtertuin en in onze mooie recreatie- en natuurgebieden.

Daarom roepen we de politiek op:

laat niet alleen economische groei een rol spelen, maar ook het woongenot en de rust in onze omgeving. Houd rekening met ons bij de besluitvorming over de uitbreiding van Schiphol. Geef stilte een stem!

Stem via onderstaande link

Bekijk bericht op "ikstemvoorstilte.nl"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door anoniem

Dit is een mooi initiatief,bedankt!
Goede uitgangs positie:niet TEGEN Schiphol maar VOOR stilte.
Het aantal stemmers voor stilte lijkt al een stuk groter te zijn dan het aantal mensen dat een klacht indient in mijn regio. De klachten zijn slechts het topje van de ijsberg.

Geplaatst door anoniem

In het eerste stiltegebied van Nederland, de Meije is het, zeker in onze buurt, voorgoed gedaan met de stilte!
Wij liggen precies in een van de start en landings routes van Schiphol. Het geluid van startende vliegtuigen duurt veel langer dan die van de landende. Het vliegtuiglawaai is er bijna constant.
Na de reparatie van de Zwanenburgbaan dachten we dat het lawaai zou verminderen. Kennelijk heeft Schiphol gekozen om daarna de vertrekkende vliegtuigen voor een groot deel over ons gebied te laten vliegen.
Juist in deze mooie natuur lukt het niet om de vliegtuigen met hun lawaai te negeren.
Een prima initiatief om de stem van de bewoners te laten horen!

Geplaatst door Kleverlaan

Den Haag ! Wakker worden het is hier geen harden meer door deze vliegherrie!
De burger heeft recht op een fatsoenlijke leefomgeving! Sharon Dijksma, wat ben hij een lachertje......"we hebben berekent dat" , kom even een weekje in de IJmond logeren dan kom je erachter dat die berekeningen niet deugen!

Dank voor dit platform,

Mvgr Een burger die overlast ervaart.

Geplaatst door V.O.S.

Verloedering. Onder. Schipholbeleid.

Het is eigenlijk verbazend te zien dat in de loop van de tijd dat een minister de luchtvaartportefeuille onder zijn of haar vleugels heeft, hij of zij zo pro luchtvaart wordt.
Zo ook de huidige demissionaire minister Sharon Dijksma, gaf in het begin van haar ´carrière´
nog enigszins tegengas, maar geeft nu de sector wederom alle ruimte ten koste van de leefbaarheid van wederom, een grote groep mensen.
Er zal achter de schermen flinke druk worden uitgeoefend door Josje Nijhuis en trawanten.
Want Josje Nijhuis en trawanten, hebben nooit genoeg aan het exorbitante inkomen dat zij al reeds hebben.
Dat de inwoners van Nederland daardoor in de herrie en toch zeker ook in een onveilige situatie zijn komen te zitten, laat dit soort ´witte boorden criminelen´ volledig koud.

Waar ik nog het meest bevreesd voor ben, is de beginsituatie.
Schiphol en Lelystad-airport beiden operationeel t.b.v. de burgerluchtvaart, zal veel van de LVLN eisen.
Een moment van ongelukkige samenloop van omstandigheden, en het doemscenario is een feit in het toch al zo overvolle Nederlandse luchtruim.
En als het gebeurd, wat zullen Josje Nijhuis en trawanten zeggen?
Dat hebben we niet geweten?
Dat hebben we niet zien aankomen?



Geplaatst door Jaap

Meteen getekend!

Geplaatst door Henk Meijer

Wat erg om zo'n 'afspraak' opgelegd te krijgen, dat je het lawaai en de uitstoot van vele duizenden vliegtuigen van ellende maar moet accepteren. Dit is je reinste dictatuur. Welk ministerie gaat dit wangedrag aanpakken?

Geplaatst door JeeWee

Ooit bij de gemeente een aanvraag gedaan, om middels de aanschaf van een stuk grond, mijn wat krappe jaren 50 woning te verbeteren. Kan hier best. Ruimte zat. Paste niet in het bestemmingsplan van de gemeente. Wanbeleid. Je hebt hier de herrie maar te slikken. Een goed bestemmingsplan zou zijn, als je een luchthaven de ruimte geeft om te groeien, dat je burgers ook de ruimte geeft zich hier tegen te beschermen als dat nodig is.

Geplaatst door Anoniem

Wakker worden (te vroeg 6.00u): ik hoor vliegtuigen
Ontbijten (7.15u): ik hoor vliegtuigen
Naar het werk: ik hoor vliegtuigen
Op het werk: he ik hoor ze even niet, lekker rustig
Naar huis: ik hoor weer wat vliegtuigen
Avond: vliegtuigen af en aan
Naar bed: Rotterdam heeft het druk, Martinair komt laag over
Tot 23.00u blijven ze vliegen, dan wordt het rustig

De luchtvaart bezit heeft genomen van het luchtruim en ...
van onze rust.

Stop deze uitbuiting.

Het luchtruim is van ons.

Tijd voor stilte.

Tijd voor een parlementaire enquete.

Geplaatst door anoniem

Zolang overheid/politiek de illusie hebben dat groei van Schiphol goed is voor de economie is ieder verzet zinloos.

Geplaatst door M. van Hout

Zojuist is bekend gemaakt dat er weer een nieuwe terminal gebouwd gaat worden voor 14 miljoen extra passagiers. Dit is toch niet te geloven? Waar wetgeving geldt voor een ieder geldt dit niet voor Schiphol?? Meneer Nijhuis schijnt verklaard te hebben dat "wat Den Haag ook zegt..hij doorgaat met uitbreiden" . Wat zijn dit voor praktijken?

Geplaatst door An Oniem

Het is te wensen dat Arjen Lubach dit thema binnenkort gaat uitdiepen en op de korrel neemt, zoals hem dat al lukte met Donald Trump en de Bio-industrie!

Geplaatst door Kees de Jong

Zelfs in Utrecht-Leidsche Rijn worden we gek van de herrie van de vertrekkende en aankomende vliegtuigen. Ook vanavond nauwelijks meer een moment van stilte. En wij wonen dan hemelsbreed nog een flink stuk van Schiphol weg.
Het wordt tijd voor een fundamentele afweging tussen de belangen van Stilte en die van Schiphol.
Komt er uit die discussie niet wat inmiddels de halve Randstad wil (en dat is: stilte), dan zullen we zelf in actie moeten komen tegen Schiphol. Terug naar de 70er jaren. De politiek luistert toch alleen maar naar zichzelf.

Geplaatst door Michiel

Ga eens op vakantie naar de Kempen of de Baronie. Geen stilte meer door O'Leary's herrie vliegtuigen. Ga dadelijk op vakantie naar Salland, De Wieden of delen van de Veluwe. Geen stilte meer door de Easyflys.
Ik heb al meer gezegd dat de groei van Schiphol komt natuurlijk ook door de consumenten ZELF is. Die verwende westerse consument kan de verleiding om voor € 29,= een dagje te gaan shoppen in Valencia niet weerstaan. Dag in dag worden we op de TV, via reclameborden op stations en in stad en land gebombardeerd met aantrekkelijke ticket aanbiedingen en goedkope all-in vliegvakanties. Het vlees is zwak, het kapitalistische neoliberale duvetje immens sterk. Dit is koren op de molen van "verborgen staat" marionetten als Nijhuis, Schultz en Rutte e.a.. Nijhuis als werknemer van een semi staatsbedrijf verdient dit jaar weer € 800.000, ver boven de Balkenende norm. Maar dat is niets vergeleken met de inkomsten van de "verborgen staat" baronnen die als zetbaas graag verwennen. Zijn pensioen is nabij, hij is snel binnen, wij kunnen niet meer naar buiten vanwege het lawaai.
De sleutel tot de oplossing is dus om sowieso zelf te beginnen met de luchtvaart, beter gezegd het hele fossiele vervoer, auto en vliegtuig, links te laten liggen. Mijd ook TGV's, die zuipen ook energie. Veel beter is om het rustig aan te doen. Neem de fiets, neem de gewone trein, onthaast en schud die doorgedraaide consumptiemaatschappij af. En geef in je eigen omgeving een goed voorbeeld en geef daar waar nodig tegengas. Bij je familie, vrienden, buren. Sneeuwbal effect. Afkicken met zijn allen.
En internationaal begint heel langzaam een tegenstroom te komen om de luchtvaart industrie aan banden te leggen. De vraag is en blijft zijn we op tijd om dit land en deze wereld leefbaar te houden. Want de "verborgen staat" zal onherroepelijk terugslaan als een Medusa die al haar tegenstanders tot monddode versteende artifacten laat veranderen.

Geplaatst door Jaap

@Michiel. Voor veel mensen is dit een "ongemakkelijke waarheid." Het oude spreekwoord "Verbeter de wereld en begin bij jezelf" is nog steeds van kracht; geen vraag, dan ook geen aanbod. Zo simpel is dat. Zelf heb ik in 2002 voor het laatst een "pretvlucht" gemaakt en die keer ervoor was in 1988. Dus een veelvlieger ben ik nooit geweest en ik ben ook niet meer van plan om nog een keer te gaan vliegen als dat niet heel erg noodzakelijk is. Ik heb overigens niet het gevoel dat ik iets mis. Integendeel.

Reageren?

Let op! Door het plaatsen van een reactie gaat u akkoord met onze huisregels.