Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Gedachte ’Schiphol moet groeien’ is waanzin

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 397 
|
 telegraaf.nl 
KLM_only_2018.tekst2.JPG

Column door Jaap van Duijn

"Eigenlijk is stoppen met groeien niet genoeg. Schiphol moet krimpen"


Het verstand komt met de jaren. De onverstoorbare Groningse tuinderszoon Johan Remkes (VVD) verbiedt de vreugdevuren in Den Haag en maakt het kabinet duidelijk dat het nu heel snel serieuze milieumaatregelen moet gaan nemen. Neelie Kroes (VVD) is voor 100 km/u en voor een totaal vuurwerkverbod.
Beiden zijn met hun denken hun partij ver voor. Een halve eeuw geleden zag Sicco Mansholt (PvdA) op zijn oude dag welke schade het door hem ontworpen Europese landbouwbeleid had aangericht. Hij bekeerde zich tot de Groenen. Beter laat dan nooit.

Het Schipholdenken
Nu heeft Remkes Schiphol op de korrel genomen. Het Schipholdenken – en dat van Cora van Nieuwenhuizen (VVD) – gaat als volgt: Schiphol moet altijd groeien. Als er 500.000 vluchten zijn, moet dat naar 520.000. Als die straks gehaald zijn, moet Schiphol nog steeds groeien. Dus naar 540.000. Als dat doel bereikt is, geldt nog steeds: Schiphol moet groeien. Op naar de 600.000. Zelfs een brugklasser met een rekenachterstand kan begrijpen dat dit waanzin is.

U kunt dit Telegraaf artikel verder lezen via onderstaande link..................

Bekijk bericht op "telegraaf.nl"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Wim uit Castricum

Zo zo en dat in de Telegraaf.

Geplaatst door sara uit amstelveen

Is dit het begin van de kanteling?

Geplaatst door anoniem uit Aalsmeer

Zolang de VVD in de regering zit, komt er geen kanteling in het luchtvaartdossier. De VVD regeert niet op basis van visie en feiten, maar op basis van 'de diepste vezels'. Dat de groei van de luchtvaart niet goed is voor de economie en niet goed voor het milieu is al zo vaak (en niet door de minsten) gezegd. Daarom wordt een Maatschappelijke Kosten Baten Analyse keer op keer door de VVD geweigerd, omdat ze weten dat ze de strijd dan verliezen.