Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Extreme drukte breekt Schiphol op

 |
 Geplaatst door: webbeheer 
 |
 Bekeken: 2270 
|
 Parool 
Extreme drukte breekt Schiphol op Download het gehele artikel 'Extreme drukte breekt Schiphol op'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door V.O.S.

Verloedering. Onder. Schipholbeleid.

En de omgeving in een straal van zo'n 60 Km is volkomen verziekt.
Daar heeft Rupsje Nooit Genoeg schijt aan.

De Schiphol-group zet duizenden mensen, dag en nacht, in de klere herrie en vervuiling en onveiligheid en de Nederlandse regering is de lachende derde.
Ronduit asociaal.
Het heeft mijn inziens niet alles met een goede bedrijfsvoering te maken, maar vooral ook door de politiek die Schiphol een vrijstaat-predicaat heeft gegeven en de poen opstrijkt.
Pure belangenverstrengeling.
Want vergeet niet dat Schiphol echt dag en nacht open is en de kerosine belastingvrij is.
Daardoor willen de meeste luchtvaartmaatschappijen wel Schiphol aandoen, vanwege de
''gastvrijheid''.

Ik hoop dat Schiphol op slot gaat, er dient echt een plafond te komen.
Een limiet heeft uitersten, die is bij Schiphol eigenlijk al lang geleden bereikt.

Geplaatst door Wobbe uit Amsterdam

Het is niet moeilijk om te raden door wie dit bericht is ingestoken bij Het Parool.
“De groei van het vliegverkeer lijkt niet tot meer overlast rondom Schiphol te leiden” en “Schiphol staat nu in de top drie van Europese vliegvelden met het meeste oponthoud door capaciteitsgebrek.”

Omwonenden, wacht niet tot de grens van 50.000 vliegbewegingen is bereikt, want dan is het te laat! Het vliegveld gaat echt niet de laatste drie weken van het jaar dicht. Schiphol werkt op een volkomen schaamteloze wijze toe naar een fait accompli.

Geplaatst door Anoniem

De kop moet natuurlijk zijn: extreme drukte breekt bewoners op.

Asociaal bedrijf!

Geplaatst door Wobbe uit Amsterdam


Geplaatst door de Vries

En tegelijkertijd doen alsof Schiphol op slot zou gaan!

De politiek probeert flink te doen met het enige "paradepaardje" dat men nog niet kapot heeft gemaakt.

Het is logisch dat men Schiphol wil laten groeien, de rest in Nederland is al kapot gemaakt. Dat KLM wellicht hierdoor het onderspit zal delven is de zorg voor het volgende kabinet. Dit kabinet kijkt niet zo ver vooruit.

Geplaatst door Wim uit Castricum

Schiphol, het afvoerputje van de EU.
En dan te bedenken dat de BV NL aan al die overstappers geen drol verdiend.

Geplaatst door molletje met 5 poten uit castricum

Schiphol is een extreem neo-conservatief bureaucratisch bedrijf waar het levende soort niet meetelt behalve de gevulde zitstoel. Filosofen zoals Agamben, Zizeck, Ton Lemaire e.a. wetenschappers noemen ook een ander woord, een extreem neo- conservatief bureaucratisch fascistisch bedrijf. Schiphol met aanverwanten vormt een extreme ideologie met de MP als knievaller of vallenden kat.

Geplaatst door Anoniem

Uit het feit dat het aantal klachten afneemt mag je niet direct afleiden dat de overlast minder wordt.
Klagen wordt namelijk flink ontmoedigd en dat is vanuit de belangen van de luchthaven begrijpelijk. Maar dit gebeurt op zo'n manier dat men schone schijn kan spelen.

Allereerst wordt de meldprocedure arbeidsintensief gehouden. Als je vaak dezelfde klacht wilt melden zou het fijn zijn als je die in een profiel zou kunnen opslaan. Een meldapp die netjes op smartphones werkt zou heel gebruiksvriendelijk kunnen zijn.

Vervolgens heeft klagen geen enkel zichtbaar nut voor de klager. De terugkoppeling van een klacht is een (geautomatiseerde?) melding welke baan de overlast heeft veroorzaakt. Voor de meeste klagers is de oorzaak van de overlast al tijden duidelijk. Daar schiet je als klager niets mee op.

En als je ten slotte toch veel blijft klagen omdat je nu eenmaal moedeloos wordt van de overlast, wordt je klaarblijkelijk uit de resultaten gehouden. Zo krijg je niet de indruk dat je klachten serieus genomen worden.

Het klachtenplatform is er in mijn ogen niet voor de mensen die overalst ervaren van Schiphol. Het is er puur voor de belangen van de luchthaven. Als de klachten afnemen - en daar is de hele inrichting en behandeling van klachten op gericht - is dat een 'mooi' argument om verder te groeien. Een wolf in schaapskleren.

Geplaatst door molletje met de vijf poten uit castricum

De klagers of te wel de inwoners die ernstige tot zeer ernstige last hebben van de geluidshinder en het extreme vallende fijnstof worden niet gehoord , ja in zekere zin worden ze weggelakt, men bestaat niet voor dit conglomeraat van de uiterlijke schijn ofwel illusie. Inderdaad wat de inwoner doet is voor de desbetreffende bedrijven nutteloos. De ingestelde commissies rond deze complexe problematiek wordt vast door geïnteresseerde deskundige intelligente, met name mannen uitgevoerd. Maar wat is er nu door deze collectieven bereikt ? Heel veel kennis verzameld, radarplots, vliegbewegingen etc, informatie uit heel Nederland en het buitenland, contacten onderhouden. De informatie uit het buitenland laat zien welk land rekening houdt met zijn inwoners. Is het genoeg ? Wat zou de inwoner kunnen doen ?
samenwerken in dit land en geld verzamelen om misschien wel meer druk ? uit te oefenen met andere middelen zoals een gamespel ontwerpen, ironiserende boeken,pampflettische boekjes schrijven, you tube, documentaire met gesprekken etc.
Als laatste is het buitgewoon verontrustend dat onderzoeken naar de invloed van fijnstof op de mens worden weggelaten. Opzettelijk, net zoals de verslaglegging over MH-17
( Informatie verkeerd geïnterpreteerd, weggelaten, hoofdredacteuren in overleg met de overheid etc ). Graag andere vormen van verzet al was het maar om te laten zien dat de inwoners ( Jaques Ranciere ) vanuit eigen bronnen inzicht heeft in een wereld van illusionaire grootmachten, die de inwoners wel nodig hebben maar tegelijkertijd worden weggezet als lastig.