Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

EU geeft internationale luchtvaart tot 2021 om iets aan CO2-uitstoot te doen

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 209 
|
 demorgen.be 
EU geeft internationale luchtvaart tot 2021 om iets aan CO2-uitstoot te doen

De internationale luchtvaart, met vluchten van en naar de Europese Unie, blijft tot december 2020 vrijgesteld van deelname aan het emissiehandelssysteem ETS. Dat heeft het Europees Parlement beslist, dat zo de onderhandelingen in de schoot van de VN over het verdere terugdringen van de CO2-uitstoot door de luchtvaart alle kansen wil geven.

Lees dit bericht verder via onderstaande link naar het originele DeMorgen artikel.

Nog een bron; Fluxenergie.nl. Lees hier.

Bekijk bericht op "demorgen.be"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door anoniem

De bedrijfstak met de grootste uitstoot en de kleinste economische opbrengst per uitgestote eenheid hoeft niet mee te doen met de co2 reductie.
Vliegen moet nog goedkoper,zodat de opbrengst per uitgestote eenheid nog kleiner word.

Het luchtvaart dossier is echt absurd,vanuit elk mogelijk perspectief. Ook economisch gezien is het absurd aan het worden,de negatieve gevolgen voor andere bedrijfstakken en de misallocatie van resources richting de luchtvaart als gevolg van alle subsidies en uitzonderingen zorgen voor een groot negatief effect op de economische ontwikkeling.
Die ontwikkeling vind dan namelijk niet meer plaats op basis van de werkelijke behoeftes in de markt en de kostprijs van geleverde diensten,de prijs is kunstmatig laag in verhouding met andere diensten die eigelijk een stuk efficienter.
Uiteindelijk maakt dit de economie minder efficient met een lagere opbrengst als gevolg.

Geplaatst door anoniem

Het hele hub model zelf bewijst eigelijk al dat het netwerk weinig meer toevoegt dan volume en directe werkgelegenheid (niet onbelangrijk overigens en de bijdrage daaraan moet zeker meegenomen worden in de besluitvorming!) .
Hele hordes reizigers stappen minstens een keer over tijdens hun reis,geen enkel probleem.
Met bijzonder goede verbindingen naar alle europese hubs is Nederland goed en snel te bereiken
De meneer uit Bangladesh (een bestemming die regelmatig in het nieuws is als potentiele nieuwe lijn voor Schiphol) die hier een brievenbus firma wil oprichten voor een of ander belasting idee die gaat hier ook nog komen als hij die ene keer per jaar dat hij hier heen moet komen niet rechtstreeks kan vliegen. Zoveel werkgelegenheid levert dit trouwens ook niet op. En om dit soort bedrijven gaat het als je Schiphol zou moeten geloven, een voorbeeld van een normaal bedrijf kan men niet geven. En zelfs voor dit soort bedrijven gaat het argument niet op.

Geplaatst door Michiel

Schiphol is onderdeel van de "verborgen staat". Ongeveer 200 partij- en bedrijfsbaronnen in dit land die bepalen wat in dit land gebeurt met name voor de 1% elite. Zo zijn Nijhuis en Rutte e.a. maar het topje van de ijsberg. Marionetten in dit spel. Zo bedingen de baronnen via hun "contacten" in de bovenwereld de btw vrije tarieven voor kerosine en tickets, kunnen ze CO2 uitstoot vrijstelling krijgen en de subsidie machine van de overheid voluit laten aanstaan. De burger betaalt de rekening in de vorm van belastingen, luchtvervuiling, lawaai en uiteindelijk een catastrofale klimaatsverandering. En laat zich ook nog eens graag in trombose veroorzakende vliegende buizen proppen voor de volgende € 29,= prijspakker naar een shopping mall in den vreemde. Zonder een stukje kiloknaller of glas Coke in de cabin service. Helaas de baronnen zijn niet te verslaan in hun machtshonger, zelfverrijking en instandhouden van de inner circle en old boys netwerk. Het Schiphol dossier zal gewoon verder gefaciliteerd worden onder een volgend kabinet met welke partijen dan ook. Tot de Ponzi economie onder zijn eigen gewicht ineenzakt en wij allemaal een blauw oog krijgen. En dat moment nadert met rasse schreden.