Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Ernstige hinder Schiphol met 50% toegenomen

 |
 Geplaatst door: webbeheer 
 |
 Bekeken: 681 
|
 Bewoners Omgeving Schiphol 
23-06-2018_001.JPG

Volgens de vandaag verschenen Monitor Infrastructuur en Ruimte 2018 van het PBL (Planbureau voor de Leefomgeving) is de ernstige geluidshinder door Schiphol sinds 2004 (toen de Polderbaan in gebruik werd genomen) met 50% toegenomen. Anders dan Schiphol steeds beweert is er dus helemaal geen sprake van afname van de hinder.

Ook indien volkomen ten onrechte de zogeheten ‘spookgehinderden‘ buiten beschouwing worden gelaten (mensen die wonen in na 2005 gebouwde huizen) is er nog altijd sprake van een toename van hinder met 30%.

Deze schokkende cijfers gaan een grote rol spelen bij de komende discussie over de groei(on)mogelijkheden van Schiphol na 2020.



Bron: PBL (MIR 2018, blz 53)

“De ernstige geluidshinder voor omwonenden van Schiphol die zijn blootgesteld aan een geluidbelasting van 48 dB(A) Lden of meer is sterk toegenomen sinds 2004 (het eerste volledige jaar met het 5-banenstelsel). Door de geluidbelasting van de luchtvaart is de ernstige hinder in 2016 ongeveer 30 procent hoger dan in 2004. Door de groei van het aantal inwoners door woningbouw binnen de 48 dB(A) Lden-contour van 2016 komt hier nog 20 procent bij en is de totale toename van de ernstige hinder bijna 50 procent.

De ernstige slaapverstoring neemt aanvankelijk minder sterk toe, maar groeide de laatste jaren sterker en ligt nu weer boven het niveau van 2004 (www.clo.nl/nl2161).”


Bekijk bericht op "Bewoners Omgeving Schiphol"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door sara

De hinder begint echt groteske vormen aan te nemen.
Op dit moment hoop ik dat er een neerstort. Liefst midden in Amsterdam, ben benieuwd of Cora het dan nog uit haar mond krijgt om te zeggen dat er geen enkel causaal verband is tussen de gezondheid en vliegverkeer en dat alles veilig is. Ben er klaar mee. Krijg geen letter op papier vandaag. Weer eens.

Als ik geld had dan zette ik een advertentie in de dagbladen met een hele pagina van de mooiste klachten op klacht. nl. Ze zijn soms echt schrijnend ( met name de onschuld waarmee mensen geloven dat er iets kan veranderen) daar trap ik zelf ook in...

Mijn Klacht vandaag.

Amstelveen. Het is te veel lawaai, slechte concentratie om thuis te werken. Weer eens. Heel Nederland wordt vervuild met lawaai en ultra-fijnstof. Zo rot dit. Oost west thuis verpest. In mijn cirkel zijn er drie werkende huishoudens ( dus onder mijn vrienden) die per week zeker 4 of 5 slaapverstoringen midden in de nacht ervaren. Als je pech hebt kun je pas na 23:30 in slaap vallen tgv van de avondpiek, daarboven op een een REM slaapverstoring (om 1:30) krijgen en om 5:30 verplicht wakker worden en dan fijn gewoon een week 40 uur werken. Overheid! Jullie maken ons land kapot. Werkelijk waar. Mensen doe iets! https:www.vlieghinder.nlnieuwsartikeluitnodiging-samen-de-luchtvaartgroei-stoppen

Gewenste Oplossing:

Wanneer onze overheid stopt met zijn burgers te negeren. Op deze manier valt ons democratische staat uit elkaar. Schiphol moet krimpen. Er moet geïnvesteerd worden in de kennis economie in plaats van mensen door middel van ultra-fijn stof en slaapverstoring de cognitie uithollen. Verdorie! Herstel het vertrouwen.

Geplaatst door Peter

Laatste peilingen van Maurice de Hond:

VVD verliest 1 zetels, ondanks alle grove schandalen en fraude etc.
VVD wil zsm van de max 500.000 vluchten af.

PVV en FvD winnen FORS, zij willen naar 750.000 vluchten en meer.

Let op en dit is alleen nog Schiphol.

Koop maar vast oordopjes, er gaat een extreem rechtse gure wind waaien in Nederland de komende jaren. Mede mogelijk gemaakt door de rechtse, laffe kiezer in Nederland.

Geplaatst door V.O.S.

Verloedering. Onder. Schipholbeleid.

4 miljard pompt de Schipholgroup wederom in de luchthaven om wederom op een smerige manier
te kunnen uitbreiden.
En het is niet de eerste keer dat er zoveel geld in rond wordt gepompt.
4 miljard waarvan een groot deel belastingsgeld is van alle Nederlanders, ook van de Nederlanders die dit helemaal niet willen, waaronder ikzelf.
Een van die smerige uitbreidingen was de Polderbaan (Kolderbaan in de IJmond genoemd).
Het was de toenmalige leugenaar Gerlach Cerfontaine die de grond van de Polderbaan kuste en verklaarde dat het een enorme winst voor het milieu zou zijn, de nieuwe Polderbaan.
Inderdaad, een enorme winst, winst voor de Schipholgroup en niet voor het milieu en de mensen in de dorpen.
De mensen die in de IJmond-dorpen woonden of nog wonen, werden van de ene dag op de andere dag geterroriseerd door vliegtuigen die op slechts 600 meter over de daken heen denderen.
Met geluidniveau's van 60 tot 90 dB(A) terwijl je monddood gemaakt bent door de al even leugenachtige Nederlandse regering.
Nu 15 jaar later, na de in gebruik genomen Polderbaan is de hel alleen maar groter / dieper geworden door toedoen van bovengenoemde.
Voor al die grote bedragen had de Schipholgroup al een luchthaven in de Noordzee kunnen laten aanleggen, maar nee, we blijven de burger terroriseren omdat het kan.
Het kan omdat de leugenachtige Nederlandse Staat groot-aandeelhouder is van de leugenachtige Schipholgroup.

De regering van Rutte 3 geeft liever belastingsgeld uit aan mensen die al zoveel hebben, zoals de Schipholgroup, de media (publieke omroep) en de grote bedrijven, u kent ze inmiddels wel.
Terwijl de gezondheidszorg, het onderwijs en diverse noodzakelijke sociale voorzieningen uitgehold zijn en worden, door de grootste Pinokkio van Nederland: Mark Rutte met zijn puppets.
De kloof tussen de 'onderlaag' en de 'bovenlaag' was nog nooit zo groot in Nederland, sinds de leugenachtige VVD de scepter zwaait.
Tijd voor verandering, tijd voor rust en sociale voorzieningen waaraan we met zijn allen wat aan hebben, Mark Rutte mag zijn tering herrie en vervuiling van mij houden!


Geplaatst door M uit U

Het zijn allemaal kleine jongetjes die met vliegtuigjes willen spelen en een wedstrijdje met andere landen/luchthavens doen wie het verste kan plassen. Want een logische reden om de luchtvaart zo te laten groeien, is er niet.

Geplaatst door Gekke Henkie

Ons zoontje van 9 maanden kan overdag niet meer slapen en krijst uren aaneen. Elke keer wanneer hij net in slaap lijkt te vallen, lijkt het weer alsof er een oorlog uitbreekt door dit oorverdovend lawaai. In het midden van Amsterdam! Ik ging wat rondzoeken op Google om te kijken wat er aan de hand is, want dit is pas de laatste tijd zo. Klinkt alsof ze 10 meter boven ons hoofd voorbij vliegen. Ik wist dat Schiphol lak heeft aan alles en iedereen, maar blijkbaar hebben ze inmiddels zelf het gore lef om Amsterdammers uit het centrum (bekend om hun grote bek) te durven terroriseren. Ik ben verbaasd dat ze hiermee weg kunnen komen.
Ik stel Schiphol aansprakelijk voor de geestelijke schade bij ons zoontje die niet voldoende slaapt als direct gevolg van Schiphol - wat logischerwijs grote schade teweegbrengt in de ontwikkeling van een kinderbrein. En voor alle andere kinderen! en bij mij en mijn vrouw. Dan hebben we het nog niet eens over de fijnstof die ze onze longen inpompen.

Geplaatst door Michiel

Artikel 21 is onder de kabinetten Kok, Balkellende en Rutte afgeschaft. Geld boven mens, dier en milieu.
Met de VVD als grootste neoliberale partij (bijna 2x groter als nr. 2) en de populisten in opmars zal Schiphol alleen maar een groter monster worden. Tot de finale financiële crisis, onvermijdelijk met die historisch lage rente en het gratis geld van de corrupte centrale banken, de zeepbellen en de luchtvaart decimeert. Tot dan is dit een mooie plaats om de frustraties en onmacht te lozen.

Geplaatst door sara

Gekke Henkie: Het ultra-fijnstof heeft zeer waarschijnlijk invloed op het ontwikkeling van het brein bij jonge kinderen en het ziet er naar uit dat bij jongens de effecten anders en groter zijn dan bij meisjes. Er zijn meerdere associatie studies die er op duiden dat het risico op autisme groter is als er dicht bij een snelweg gewoond wordt ( tgv van de ultra fijn en fijnstof deeltjes). Een zo'n studie vond een 6% meer kans dan de normale kans. Normaal is 2%. Dus van de 100 kinderen zou dat gaan om 4 kinderen. Het zou maar net je kind zijn toch?. Honderden ouders protesteren nu tegen vaccineren omdat dat autisme zou veroorzaken. Het wetenschappelijk bewijs hiervoor is zeer mager er berust met name op een oude associatie studie die naar mijn weten weerlegd is. Met betrekking tot de associatie van luchtvervuiling en autisme zijn er veel gedegen studies gedaan. Het is niet duidelijk of vliegtuig stof gelijk is aan verkeers stof.. maar de deeltjes zijn kleiner en hoe kleiner hoe meer schadelijk omdat er relatief meer oppervlak is en ze dieper in het systeme ( dus in de bloedstroom en het blein, door de placenta van de moeder) WAAR BLIJFT HET PROTEST hier. Er waren maar een paar mensen op de been bij de afgelopen demonstratie.

Volk, H. E., I. Hertz-Picciotto, L. Delwiche, F. Lurmann and R. McConnell (2011). "Residential proximity to freeways and autism in the CHARGE study." Environ Health Perspect 119(6): 873-877.
Volk, H. E., F. Lurmann, B. Penfold, I. Hertz-Picciotto and R. McConnell (2013). "Traffic-related air pollution, particulate matter, and autism." JAMA Psychiatry 70(1): 71-77.
Allen, J. L., X. Liu, S. Pelkowski, B. Palmer, K. Conrad, G. Oberdorster, D. Weston, M. Mayer-Proschel and D. A. Cory-Slechta (2014). "Early postnatal exposure to ultrafine particulate matter air pollution: persistent ventriculomegaly, neurochemical disruption, and glial activation preferentially in male mice." Environ Health Perspect 122(9): 939-945.
Allen, J. L., G. Oberdorster, K. Morris-Schaffer, C. Wong, C. Klocke, M. Sobolewski, K. Conrad, M. Mayer-Proschel and D. A. Cory-Slechta (2017). "Developmental neurotoxicity of inhaled ambient ultrafine particle air pollution: Parallels with neuropathological and behavioral features of autism and other neurodevelopmental disorders." Neurotoxicology 59: 140-154.
Flores-Pajot, M. C., M. Ofner, M. T. Do, E. Lavigne and P. J. Villeneuve (2016). "Childhood autism spectrum disorders and exposure to nitrogen dioxide, and particulate matter air pollution: A review and meta-analysis." Environ Res 151: 763-776.
Klocke, C., J. L. Allen, M. Sobolewski, M. Mayer-Proschel, J. L. Blum, D. Lauterstein, J. T. Zelikoff and D. A. Cory-Slechta (2017). "Neuropathological Consequences of Gestational Exposure to Concentrated Ambient Fine and Ultrafine Particles in the Mouse." Toxicol Sci 156(2): 492-50


Geplaatst door H.J. Meijer

Op het blog Vlieghinder, staat bij update Omgevingslawaai,

14 c)
Voortdurende blootstelling aan vliegtuiglawaai leidt tot:
• Stress
• Slaapverstoring en slapeloosheid
• Ziekenhuisopnames voor cardiovasculaire aandoeningen
• Hoge bloeddruk en orgaanbeschadigingen
• Hart- en vaatziekten
• Hartaandoeningen en beroertes
• Hartaanvallen
• Hormoonverstoringen
• Suikerziekte (diabetes type 2)
• Overgewicht
• Concentratie problemen
• Levenslang blijvende gezondheidsschade bij kinderen
• ADHD bij kinderen
• Aantasting van cognitieve vaardigheden bij kinderen
• Lees- en geheugenproblemen bij kinderen
• Slechtere leerprestaties door kinderen
• Depressie
• Psychische problemen
• Leukemie en borstkanker


Schrikbarend.

En geen wonder, dat het onderwijs een onmogelijke opgave is.

Voor het onderwijs zijn RUST, REINHEID EN REGELMAAT de onmisbare vereisten. De luchtvaartmaffia weet van geen ophouden, met dank aan de heer Rutte. Weinig kans dat de luchtvaart aan banden wordt gelegd, zoals het roken aan banden wordt/werd gelegd.
Ook een strijd tegen een maffia.

Is de oplossing 'Staken tot het stil wordt". ? Het is de moeite waard.

Er zal ècht iets moeten worden gedaan aan de overlast.
Het is merkwaardig dat politici kiezen voor nog meer vliegverkeer, terwijl dat zo slecht is.
Vermoedelijk zijn veel politici bezig met hun eigen carrièreplanning en willen ze graag de minister suggesties doen hoe het verder moet met de luchtvaart.


Ambtenaren en politici die carrière willen maken, doen voorstellen die niet tegen de heersende praktijk gericht zijn.

Wij vinden dat dom, maar voorlopig zijn we nog een minderheid.


Zie hoe de luchtvaart nog verder kan uitdijen. Maak een kaart aan de hand van het bestand dat je via Google kunt vinden: 'Transport à Grande Misère', * Luchtvaart in kaart* Teken zoveel luchthavens, vliegroutes, steden en recreatiegebieden in als je wilt; besteed ook aandacht aan de verslechterende luchtkwaliteit (door suggestieve inkleuring etc) .
Wereldwijd worden luchthavens uitgebreid, worden mensen verjaagd van hun landbouwgrond, uit hun woonbuurt, als de overheid toelaat dat er vliegtuigen overheen vliegen.
Daarom is het nodig dat de luchtvaartgroei stopt.


Geplaatst door Annelie

Ik vraag mij af of het ooit stopt; ik zie nederlanders er nog voor aan om trots te zijn op het feit dat ze hun handelsgeest en bijkomende geldverdiendrift boven hun gezondheid en welzijn verkiezen, dat ze zeggen ‘kijk, wij als overvol landje zijn erg voortvarend, wij doen net of we die vliegtuigen niet horen en luchtvervuiling daar doen wij al helemaal niet aan’.
Het Kankerfonds kan wel stoppen, het is dweilen met de kraan open; áls we al een kans hebben om de steeds vaker opduikende kanker de wereld uit te krijgen is dat door te zorgen dat het in eerste instantie snel gedecteerd kan worden en liever niet wordt gemotiveerd te ontstaan. Maar deze regering gaat eerst nog even 10 tot 20 jaar onderzoek doen ipv zich netjes aan het voorzorgsbeginsel te houden. Kijk op Youtube naar ‘De snijtafel’ waar het het betoog van Klaas Dijkhoff Vvd op vvd congres geveel worst gefileerd...wat een groteske politici dit land runnen, een heel eng zichzelf likkend bolwerk van eigengereide viezeriken zonder enig besef van de werkelijkheid. Doodeng

Geplaatst door Sam

Er is inderdaad last van hinder. Maar ik moet zeggen dat de nieuwe modellen (denk bijvoorbeeld aan de Dreamliner) erg weinig overlast veroorzaken. Ook zijn ze nog eens een stuk beter voor het milieu dan de oudere kisten.

Het versneld uitfaseren van oude kisten die veel geluidsoverlast veroorzaken is volgens mij een betere oplossing.