Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

#Eindjevliegen: nieuwe merkcampagne Eindhoven Airport

 |
 Geplaatst door: 2eHans 
 |
 Bekeken: 388 
|
 Luchtvaartnieuws 
Zelf_vliegen_hvs.jpg

Met de bekendheid van Eindhoven Airport in Nederland is het goed gesteld, maar het beeld dat mensen hebben van de luchthaven strookt niet met de realiteit. Dat blijkt uit onderzoek dat de luchthaven heeft laten uitvoeren. De luchthaven start daarom een nieuwe merkcampagne met de hashtag #eindjevliegen.

De campagne is bedoeld om het grote aantal van tachtig bestemmingen dat vanaf de luchthaven bereikbaar is onder de aandacht te brengen. “Eindhoven Airport is completer en heeft een rijker bestemmingenaanbod dan men verwacht”, zo meldt de luchthaven.

De tone of voice van de campagne moet volgens Eindhoven Airport ‘gemak’ uitstralen. “Bovendien heeft de hashtag een dubbele betekenis: de bestemmingen zijn slechts een eindje vliegen, daarnaast is ‘Eindje’ een koosnaam voor de stad Eindhoven.”

Met de campagne introduceert de luchthaven zogeheten content thema’s die potentiële reizigers moeten inspireren, zoals ‘strand en zonnebrand’, ‘ontsnappen en ontspannen’, ‘pintje op de piste’ en ‘business in het buitenland’. Naast sociale kanalen, communiceert Eindhoven Airport de nieuwe campagne via zogeheten ‘on the go’ out of home media (stations en tankstations) en in de terminal zelf.

Eindhoven Airport is met inmiddels zes miljoen passagiers de tweede luchthaven van Nederland, maar benadrukt de voordelen van een compacte luchthaven. De luchthaven staat intussen niet stil en opende in de afgelopen een nieuwe departure lounge, met onder meer een tweede Starbucks-vestiging en een speciale Bavaria-bar.

Bekijk bericht op "Luchtvaartnieuws"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Anoniem1

Ik kan mij nog een advertentie op tv herinneren uit het einde van de jaren 70,begin jaren 80
"De schoudertjes gaan een stukje rijden". Hierin werden mensen aangespoord om niet voor hun plezier zomaar een stukje met de auto te gaan rijden. Oh how times have changed.

Geplaatst door Anoniem1

Kan wel begrijpen dat vliegveld eindhoven en mogelijk andere vliegvelden af en toe een promotie campagne voeren maar een campagne als deze die het publiek toch min of meer aanspoort om meer te gaan vliegen vind ik in het kader van de bewustwording van co2 uitstoot geen heel goed idee voor een overheids bedrijd. Het vliegveld zelf verdient er ook niet zo heel veel aan al zullen de maatschappijen die op eindhoven vliegen wel blij zijn met deze gratis promotie.

Geplaatst door M uit U

Als het maar 'een eindje' vliegen is, kun je ook de trein nemen.

Geplaatst door Jaap

Daar zullen ze in de buurt van Eindhoven niet blij mee zijn.

Geplaatst door anoniem

Eindje met de trein klinkt een stuk fijner.

Geplaatst door anoniem

#EindjeTreinen

Geplaatst door Jaap