Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Eindhoven Airport vertraagt de groei: Pas in 2020 maximale aantal vluchten

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 995 
|
 ad.nl - 05-10-2018 
TUI_DSC_3271.JPG

Eindhoven Airport heeft besloten om de groei van het aantal vluchten in 2019 te matigen. Het vliegveld mocht het aantal vliegbewegingen eigenlijk met zo'n 10 procent opvoeren, maar denkt nu volgend jaar slechts 5 procent te groeien.

,,Groei is geen doel op zich'', zegt algemeen directeur Joost Meijs. ,,Het is tijd om ons meer te gaan richten op kwaliteit, de balans met de omgeving en een hierbij passende gecontroleerde ontwikkeling.''

Volgens de luchthavenbaas gaat het om een 'duidelijk signaal'. ,,We realiseren ons ook dat hiervoor tijd nodig is en willen het proces niet onnodig onder spanning zetten door al in 2019 de grenzen van de maximaal toegestane capaciteit te bereiken. Dat gebeurt nu pas in 2020.'' De maximaal toegestane capaciteit voor Eindhoven Airport bedraag 43.000 vliegbewegingen.

Bekijk bericht op "ad.nl - 05-10-2018"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Wim uit Castricum

Eindhoven wil op termijn naar 100.000 slots
Met temporiseren lijkt 5% weinig, maar 20 jaar x 5% is nog altijd 100% erbij.
Net als Bensdorp (de zetbaas van Schiphol), we doen rustig aan.

Geplaatst door Sam uit Utrecht

Jammer. Eindhoven heeft wel de potentie om een grote NL speler te worden naast Schiphol.

Geplaatst door Annelie uit Amstelveen

Het is net als obesitas, iemand die zich volvreet is ook goed voor de economie en creëert daarmee weer werkgelegenheid. Maar gezond is het niet. Groei: Duidelijk verhaal, maar een domme strategie voor onze toekomst. Helaas worden mensen die dit economische ‘dieet-model’ onderschrijven afgedaan als milieufanaten en linkse optimisten. Dat vind ik ook begrijpelijk want op dieet gaan is moeilijk en geen plezier als je gewend bent je vol te vreten. Daar moet je sterk voor zijn met wilskracht. Een dieet loont op den duur, men wordt gezonder, meer flexibel en men maakt meer weloverwogen en betere keuzes. Men wordt creatiever. Een creatieve geest, dat schept ook werkgelegenheid. Jammer dus dat de economische obesitas in stand gehouden wordt. Maar gelukkig gaat dit wel veranderen, want het functioneert niet. Misschien moet ‘wie heeft de grootste’ een tijdje ‘wie heeft de mooiste’ worden. Klinkt prima!

Geplaatst door Elodie uit Wintelre

Laten we elkaar niet voor de gek houden! Ryanair gaat minder vliegen vanaf Eindhoven Airport en dat kan directeur Joost Meijs (waarschijnlijk) niet direct opvullen. Dus ook nu weer een slimme tactiek van Eindhoven Airport om een 'nadeel' om te buigen naar een 'voordeel'. Uiteindelijke blijft Eindhoven Airport groeien! Als we echt iets willen veranderen, dan stappen we (minder) in het vliegtuig en laten we die goedkope vliegreisjes naar bv. Ibiza 'links' liggen.

Geplaatst door Sam uit Utrecht

Minder vliegen zie ik niet snel gebeuren. De economie loopt weer als een trein en mensen willen dat geld uitgeven. Een lang weekend ibiza of naar een andere hotspot is tegenwoordig snel te boeken en erg betaalbaar voor de meeste mensen.
Kijk bijvoorbeeld op http://vliegtuigvolgen.nl hoeveel vliegtuigen er continu in de lucht hangen. Dit was 10 jaar geleden een stuk minder.

Geplaatst door anoniem1

Geplaatst door Elodie

Laten we elkaar niet voor de gek houden! Ryanair gaat minder vliegen vanaf Eindhoven Airport en dat kan directeur Joost Meijs (waarschijnlijk) niet direct opvullen

Deze gedachte was nog niet bij mij opgekomen maar de timing is wel opvallend. Ik denk dat je helemaal gelijk hebt hiermee. En het dan min of meer brengen als een bewuste keuze voor het milieu,Wat een grap.

Weekeinde Ibiza betaalbaar ja,maar hoeveel mensen doen dat nu eigenlijk? (en voor de minima of starter die een huis wil kopen is het ook niet echt betaalbaar Dag Ibiza kost per persoon al meer dan 100 euro en dan heb je nog vrijwel niks gedaan.)
Het is maar een klein aantal mensen dat buiten de reguliere vakantie om regelmatig dat soort trips maakt. Als dat het belangrijkste argument van de sector gaat worden (jan met de pet zijn vliegreis niet afnemen,een reis die de meeste jans met de pet niet eens maken) dan hoeven de tegenstanders zich daar geen zorgen over te maken.
In ogen van de (sommige) twee of meer verdiener vliegt elke nederlander wel een paar keer per jaar naar London,parijs of Ibiza maar dat is toch echt niet zo.