Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Eindelijk: advies luchtvaart stil te leggen

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 277 
|
 schipholwatch.nl - 21-10-2020 
covid-19-4931496_960_7201.jpg
Covid-19 pandemie
Credit: FrankundFrei

Een onafhankelijk team van adviseurs, verenigd in het zogenoemde Red Team, stelt dat de regering de grenzen onmiddellijk moet sluiten en het luchtverkeer moet stilleggen om een einde te maken aan deze tweede golf van corona-besmettingen.




De website van het Red Team dat adviseert het vliegverkeer plat te leggen.
Dit stelde teamlid Ginny Mooy vandaag tegenover het programma 1 op 1 van NPO Radio 1..

Mooy wijst op het grote aantal besmettingen, zelfs zo hoog dat bron- en contactonderzoek niet meer mogelijk is. Maar juist dat onderzoek is volgens de antropologe van groot belang om veilig uit een lockdown te komen.

Alleen met een strenge lockdown is het mogelijk het virus weer onder controle te krijgen, zo betoogt het Red Team. “Nu blijft het besmettingsniveau schommelen tussen ernstig en zeer ernstig.”

Halfzacht beleid veroorzaakt veel schade
Antropologe Mooy hekelt het huidige halfzachte beleid van de regering. Dat veroorzaakt volgens haar heel veel schade. Mensen krijgen zo geen perspectief en dat verkleint het draagvlak voor maatregelen.

Het Red Team is een multidisciplinaire groep experts die zich bezighouden met de preventie en bestrijding van de Covid19-pandemie in ons land. Het team werd eind juli opgericht om het kabinet het het Outbreak Management Team scherp te houden.

Zegsvrouw Mooy van het Red Team is antropologe en was vanaf 2014 actief als consultant voor de bestrijding van de virusziekte ebola in Sierra Leone. Zij is gespecialiseerd in gedragsverandering en publieke betrokkenheid bij een virusuitbraak.



Bekijk bericht op "schipholwatch.nl - 21-10-2020"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door anoniem1 uit nederland

Het red team heeft goede ideeen. De huidige aanpak maakt het land kapot.
Ook de corona aanpak word beinvloed door de spreekwoordelijke olifant waar men over sprak in de uitstekende video onder het kopje "hoeveel luchtvaart heeft nederland nodig"

Men zal verlies moeten nemen in de luchtvaart en olie sector,het is dat of het hele land gaat kapot aan de huidige aanpak.
Doorgaan op de huidige voet geeft niet alleen maatschappelijke,medische en voor een groot deel van de bevolking ook economisch ellende,het gaat als dit nog lang door gaat ook een politieke omwenteling geven en die omwenteling zal dan niet rechtsom zijn waar men misschien op hoopt maar linksom.

Geplaatst door anoniem1 uit nederland

Het is maar een observatie.
Er zijn twee standpunten vertegenwoordigd in de huidige politiek mbt de epidemie. Helemaal niks doen door fvd (die in eerste instantie wel voorstander was van proberen het virus buiten te houden,maar men is daar al in een heel vroeg stadium vanaf gestapt en naar het extreem aan de andere kant gegaan)en in mindere mate de pvv.
En het andere standpunt is het huidige beleid (van zo min mogelijk doen) wat door vrijwel alle overige partijen gesteund word. De optie van een rigoreuze aanpak en het virus buitenhouden is in de politiek niet vertegenwoordigd,ook niet bij de linkse partijen. Misschien bij kleinere partijen of individuen zoals van kooten arissen al zou ik dat niet zeker weten want die komen nooit in het nieuws.
Ik denk dat er in de samenleving een groot draagvlak is voor een meer rigoreuze aanpak van de epidemie maar die aanpak is zoals gezegt in de politiek vrijwel niet vertegenwoordigd hetgeen toch wel opmerkelijk is. Bij het gebrek aan een echt duidelijk alternatief zal naar mijn verwachting de kiezer dan toch naar links bewegen aangezien het standpunt van de partijen aan de rechterkant van het huidige beleid voorstander zijn van nog minder doen tegen de epidemie,een standpunt waarvoor vrijwel geen draagvlak is in de samenleving.

Geplaatst door ir. B. van Marlen uit Uitgeest

Ik heb u er al vaker op gewezen, dat de luchtvaart corona wereldwijd in een razend tempo heeft verspreid. Dat was zo met de eerste golf, maar ook met de tweede. Men moest zo nodig op vakantie naar oranje gebieden. De ‘economie’ moest worden gesteund, want Schiphol en KLM zijn zo belangrijk. De teststraat op Schiphol functioneerde slecht of nauwelijks. Men kon zo besmet het land binnenkomen, als men geen zin had in de test en eventuele quarantaine. Zoals u ziet wordt de rekening weer aan anderen gepresenteerd.

De coronacrisis laat duidelijk zien hoe het straks gaat verlopen met de klimaatellende, die een nog veel groter effect zal hebben. De politiek zal ook wat dit betreft te slap en te laat reageren.

Al met al genoeg reden om eens heel kritisch naar de luchtvaart te kijken. Het lijkt me wel iets voor een parlementair onderzoek. Zou er geen sprake zijn van aansprakelijkheid?