Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Eerste ‘gokvlucht’ van KLM groot nieuws in Las Vegas

 |
 Geplaatst door: 2eHans 
 |
 Bekeken: 305 
|
 NH nieuws 
tb_vliegtuig_KLMPHBFG.jpg

De eerste KLM-lijnvlucht van Schiphol naar Las Vegas in de Verenigde Staten is groot nieuws in de gokstad. Gisteren landde de eerste Boeing 787 Dreamliner van KLM op McCarran International Airport en die werd opgewacht door lokale journalisten en cameraploegen. Ook bij KLM in Amstelveen en Schiphol werd er lang uitgekeken naar een vaste verbinding tussen de twee steden.

Het is niet vaak dat een nieuwe KLM-route zoveel aandacht kreeg, maar de verbinding tussen Schiphol en Las Vegas was een vurige wens van zowel KLM, Schiphol en Las Vegas. In Las Vegas werd de vlucht opgewacht door de lokale media op het platform en showgirls in de terminal. In Amsterdam werd in de weken voorafgaand het eerste vertrek een aantal feestjes door Las Vegas en KLM georganiseerd.

KLM vliegt tweemaal per week tussen de twee steden, vanaf juli komt er een derde vlucht bij. KLM verwacht niet alleen toeristen te vervoeren van en naar Las Vegas, de stad heeft ook een reusachtig congrescentrum met jaarlijks meer dan 6.5 miljoen bezoekers. In 2018 bezochten in totaal 42 miljoen mensen de stad Las Vegas.

Bekijk bericht op "NH nieuws"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Hans Buurma

De KLM claimt groei van aantal bestemmingen in het netwerk zgn ter wille van 'de economie'. Zoals Las Vegas? Een typisch economische bestemming en een schoolvoorbeeld van nuttig economisch gebruik van intercontinentale slots. Toch? Of niet soms? Ga zo door en ten slotte gelooft niemand die blauwe club meer. Toeristen besteden daar grote sommen geld die ze niet meer in NL kunnen besteden. Goed voor de KLM, slecht voor onze economie. En dat uitgerekend nu er slot-schaarste op Schiphol is.

Geplaatst door M. uit Heemskerk

Wat een arrogante houding van KLM en Schiphol, ze weten donders goed dat 300.000 mensen last hebben van de herrie, en wat gaan ze doen een feest vieren dat ze goed bezig zijn door feest vierende mensen te vervoeren over onze huizen en gezinnen met hun kankerverwekkende uitlaatgassen. Wat een middel vinger van hun, de economisch toegevoegde waarde kunnen ze wel op hun buik schrijven. Ik zal het de directeur persoonlijk duidelijk maken dinsdag in Castricum.

Geplaatst door M. uit Heemskerk


Geplaatst door Jaap

De Zilvervloot, maar het zilver gaat nu de andere kant op.....

Geplaatst door Sara

Even je vrijgezellen feest in las Vegas vieren... heel normaal.

Geplaatst door anoniem1

Las vegas is wel een mooie bestemming. Je kon al naar las vegas gaan maar dan moest je overstappen,nu kan het rechtstreek. Weet niet hoe groot die meerwaarde is voor onze economie maar in de miljarden zal dat niet lopen.

Keer op keer maakt men fout bij berekenen waarde netwerk. Men rekent waarde Schiphol en dat is dan gelijk de waarde van het netwerk. Maar Schiphol zonder uitgebreid netwerk heeft ook veel waarde. De waarde van het netwerk is het verschil tussen de waarde van Schiphol zonder netwerk en de waarde van Schiphol met netwerk,niet de waarde van Schiphol totaal.

Geplaatst door anoniem1

Stel dat netwerk veel kleiner zou zijn. Dan is las vegas toch een bestemming die je daar dan bij wilt hebben denk ik. 43 miljoen bezoekers per jaar,dat is gigantisch.

Dat las vegas nog niet in het netwerk van klm zat is wel verassend voor mij. Ik vraag me af of er uberhaubt ooit is nagedacht welke bestemmingen nu het beste zijn om in een netwerk te hebben of dat het netwerk min of meer van nature en gebruik makend van de mogelijkheden die er zijn ontstaan is.
Ik zou wel een paar suggesties hebben voor het netwerk (zelfs als het niet krimpt). Want dat las vegas zo lang ontbroken heeft dat is echt een enorme inschattingsfout naar mijn mening. Er zijn een aantal niet direct voor de hand liggende bestemmingen die wel enorm belangrijk zijn en een grote synergy kunnen hebben.

Geplaatst door Rob

"Ik vraag me af of er uberhaubt ooit is nagedacht welke bestemmingen nu het beste zijn om in een netwerk te hebben of dat het netwerk min of meer van nature en gebruik makend van de mogelijkheden die er zijn ontstaan is."

KLM en de andere maatschappijen bekijken ongetwijfeld regelmatig welke bestemmingen het meest lucratief zijn, en passen vervolgens het netwerk daarop aan. En dat Las Vegas daar pas sinds kort bij zit lijkt mij niet zo vreemd. Die 43 miljoen bezoekers per jaar zijn veel Amerikanen. Op deze bestemming zal afgezien van congresbezoek (zakelijk toerisme) weinig zakelijk verkeer zitten met dure tickets waar het meest aan verdiend wordt. Voor populaire congressen waren er in het verleden wel speciale vluchten door de KLM, blijkbaar is er nu voldoende toerisme gedurende het jaar om een permanente verbinding te onderhouden. Sowieso zie je de laatste tijd veel nieuwe toeristische bestemmingen door KLM zoals strandbestemmingen in Braziliƫ en ski-bestemmingen in Canada. Zal ook te maken hebben met de gunstige economie waardoor consumenten eerder dit soort reizen maken. En de goedkope tickets. KLM//Elbers verzet zich daarom ook met hand en tand tegen een ticket tax. Bij een eerlijke prijs voor de Tickets waarin de schade aan de omgeving opgenomen is zal de vraag naar dit soort bestemmingen snel afnemen.

Geplaatst door Hans Buurma

@Rob
Bovendien zijn zulke bestemmingen gericht op 100% uitgaande vakantiegangers, wat volstrekt niet past in het kabinetsbeleid om "het netwerk met verbindingen te versterken tussen economische sectoren in Nederland en belangrijke economische regio's in de wereld". Dit is een uitspraak van mw Van Nieuwenhuizen naar de Tweede Kamer in 2018, die ik geneigd ben voor waar aan te nemen. Want jokken naar het parlement is een doodzonde.

De KLM doet alsof zij dit kabinetsbeleid uitvoert, maar vaart in feite een geheel eigen koers. Namelijk voor de KLM lucratieve verbindingen tussen markten (veelal particulieren) in Europa en voor deze klanten aantrekkelijke (veelal toeristische) regio's in de wereld. En omgekeerd: zoveel mogelijk toeristen uit China en India naar Nederland halen. Dit verdienmodel vraagt grote volumes, want de marges op tickets zijn gering vanwege de prijsoorlog.

De vraag is hoe we met succes de overheid er van kunnen overtuigen dat dit verdienmodel niet met het aan de Tweede Kamer voorgestelde economische netwerkbeleid overeenkomt en het op Schiphol aanwezige netwerk dus niet versterkt (uitgebreid) moet worden.

Als de minister haar netwerkbeleid succesvol wil maken, zal zij intensief moeten aansturen op de optimalisering van het huidige netwerk. Dat zegt ook de Rli. De capaciteit van Schiphol kan economisch gezien veel beter benut worden en hoeft jarenlang niet uitgebreid te worden.

Reageren?

Let op! Door het plaatsen van een reactie gaat u akkoord met onze huisregels.