Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

‘Economische groei Schiphol niet afhankelijk van uitbreiding’

 |
 Geplaatst door: webbeheer 
 |
 Bekeken: 332 
|
 eenvandaag 
‘Economische groei Schiphol niet afhankelijk van uitbreiding’

Schiphol wil uitbreiden. Deze ambitie leidt al jaren tot gegoochel met cijfers en verhitte discussies. Bewonersorganisatie Werkgroep Toekomst Luchtvaart (WTL) concludeert in een nieuw rapport: voor een sterk Schiphol is geen uitbreiding nodig.
Hieronder de ingesloten video van eenvandaag. (De bijgesloten reclame is niet van ons!)


Download het gehele artikel '‘Economische groei Schiphol niet afhankelijk van uitbreiding’'
Bekijk bericht op "eenvandaag"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Annelie

Het klimaat? Ik hoor niemand erover...dat het levensgevaarlijk is om in Rijsenhout te wonen (kost je iig 1,5 jaar van je kostbare mensenleven en eventueel 10 jaar een zogenaamd onverklaarbare hersenziekte), of dat we eerlijkheidshalve helemaal de luxe positie niet meer hebben om vrachtrommel naar elkaars landen te vervoeren. GEEN ALIBABA-LOODSEN in ons prachtige Limburg! KRIMP STINKHOL AIRPORT!!! Ook niet ineens een giga-veld in LELYSTAD zodat onze VELUWE ook verzuurt onder lawaai en uitstoot!!! Redden wat er te redden valt!!!
Laat ons gaan nadenken, als regering die zich als leider van een volk opwerpt heb je de plicht om mensen te beschermen en de consumptieverslaving als ontwrichtende ziekte te detecteren en te genezen ipv te blijven faciliteren. Anders ben je geen leider en gaat je volk tenonder. Stomme achterlijke en debiele RUTTE III open your eyes!!!

Geplaatst door Henk Bartels

Als inwoners van Nederland MET kinderen gebruik maken van het vliegtuig om vakantie te gaan, zal er weinig veranderen. Hoogstwaarschijnlijk zullen de kleinkinderen de echte gevolgen ondervinden. Hopelijk ziet men op tijd in. In ieder geval zal Moedertje Aarde uiteindelijk ingrijpen. Zou een lesje in klimaatverandering op de basisscholen een idee zijn, in plaats van het Wilhelmus te gaan leren? Van de VVD hoeven we niets te verwachten, mogelijk dat het CDA het besef tijdig inziet, samen met de CU en D66. Beter ten halve gekeerd dan den hele gedwaald.

Geplaatst door drs Jan Griese

@ beste Annelie ! Ik deel je mening voor 100% . Zo wordt Rutte 3 een debacle !

@Dag Henk Bartels, Heerlijk Je opmerking over het Wilhelmus van Dwaallicht Buma.. Ik hoop ook op dat scenario , Maar het CDA van Buma lijkt van het verleden NIETS geleerd te hebben .

Terwijl de regionale CDAers alleen sterk pleitte tegen verdere groei en ook fulmineerden tegen de manipulaties van de Lelystad MER , oreert Buma in de Balie Amsterdam: Schiphol moet groeien, dat is goed voor de internationale verbindingen … Maar hij gaat voorbij aan zijn bovennatuurlijke lijntje met zijn GOD .. en doet mee onze Planeet voor goed aan te tasten . NB Het gaat hier niet om moeder Maria, Maar om ONZE MOEDER AARDE !

Geplaatst door Bob

Laatste versie van mijn cursus Liegen en Bedriegen uit met 2 nieuwe trucs en uitleg hoe geluidmaten werken in Lden for dummies onder 'Meer pagina's'.

Veel leesgenoegen, zie: https://liegenenbedriegen.webnode.be

Beloof me wel dat u niet voor de sector gaat werken met de nieuwe kennis, u zou er geschikt voor zijn na het volgen van mijn cursus!

Geplaatst door Frans S.

De meneer van de vrachtsector zegt dat er veel nieuwere toestellen worden gebruikt als vrachttoestel,op de achtergrond zie je een aantal vracht 747's staan , als je dat nieuwere toestellen noemt.

Geplaatst door Jaap

@Annelies. Ik begrijp je reactie. Het al dan niet vermeende enorme belang van de luchtvaart voor onze economie en welvaart is tot op heden als rechtvaardiging voor de overlast aangevoerd. Ik denk dat het belangrijk is om dat te ontzenuwen, want anders komen we nooit van de mantra af dat we deze overlast (understatement voor gezondheids- en klimaatschade) op de koop toe moeten nemen.
Inmiddels is het ook wel duidelijk geworden dat luchtvaart niet op afzienbare termijn kan verduurzamen. Met een groeistop wordt in ieder geval bereikt dat de verbeteringen die er zijn, niet meteen door groei worden teniet gedaan.
Dat we er hiermee nog lang niet zijn, ben ik helemaal met je eens. Maar, zoals een oud Chinees spreekwoord zegt, een reis van 1.000 mijl begint bij de eerste stap.