Ja, Gerard,
Die vraag heb ik ook al een tijdje. Vrijwel overal trekt de economie aan, behalve bij het bedrijf dat altijd "banenmotor" wordt genoemd, heel veel gebakken lucht dus. Als je in aanmerking neemt dat er wel een forse groei in de luchtvaartsector is, dan is ook dat veelzeggend.
Wel heel wrang om te zien hoe de belangen en de gezondheid van de omwonenden (al tientallen jaren, de laatste jaren via beroepsmanipulator Alders) stelselmatig worden genegeerd/verkwanseld, met name om deze zgn "banenmotor" ruim baan te geven. Gelukkig doet "de Markt" (de afgod van dit kabinet) eindelijk zijn werk.
Ik las in een ander stuk op deze site dat de beurswaarde van AF/KLM ongeveer 2 miljard euro is. Als je het gemiddelde van een kleiner vliegtuig (100 miljoen aanschafkosten) en een groter vliegtuig (300 miljoen aanschafkosten) neemt, zijn ze dus ongeveer 10 vliegtuigen "waard". Ze hebben er 560 vliegen, waarvan er dus 550 van de bank zijn ........... Dit bedrijf is één grote bak met schuld, en bijna historie.....
Mijn hoop en wens is dat de zwaar overgewaardeerde, voor de nederlandse economie vrijwel nutteloze, en voor het milieu/de gezondheid/ruimtelijke ordening zeer schadelijke netwerkfunctie ook snel historie zal zijn. Ik heb goede hoop ..............
Geplaatst door gerard uit castricum