Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Dijksma wil snel oplossing Schiphol

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 1220 
|
 Noordhollands Dagblad 
Dijksma wil snel oplossing Schiphol

Schiphol mag van staatssecretaris Dijksma van Luchtvaart verder groeien, als daarover afspraken met omwonenden te maken zijn.

Download het gehele artikel 'Dijksma wil snel oplossing Schiphol'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Wim uit Castricum

Ik lees, ze wil het snel en ze wil groeien en het zou makkelijk zijn als de ORS omwonenden meewerken.
Ze had moeten zeggen: met volle verstand van alle betrokken partijen zijn willens en wetens afspraken gemaakt, onder andere over de maximale omvang bij groei. Bovendien, alle groei is meer van het zelfde, levert niks op, niet anders dan overlast onveiligheid, overbelasting van de infrastructuur en ongezondheid, Schiphol maakt even een pas op de plaats totdat de groei, meer dan afgesproken, wordt opgevangen door Lelystad en Eindhoven. Helder, punt, klaar.
Maar nee, het wordt weer een soapvoorstelling, waarbij de "omwonenden" weer de lul zijn, of niet?.


Geplaatst door Erwin von der Meer uit Castricum

Het afgesloten Alders akkoord is door alle partijen geaccordeerd met als toevoeging dat dit akkoord ondeelbaar is en dat op onderdelen niet teruggevallen zou mogen worden in al eerder gevoerde discussies. Conclusie: alle mogelijke voor/nadelen voor de verschillende partijen werden als zodanig geaccepteerd en daarmee basta.
Wat is de praktijk? De sector heeft zich tussentijds niet aan de gemaakte afspraken gehouden. Denk aan: CDA vliegen Polderbaan, het maximum aantal nachtvluchten, het nieuwe starten (NADP2) dat meer geluidshinder veroorzaakt enz. enz,
Wat kunnen de bewoners nog doen om Schiphol te beletten om m.b.v. de staatssecretaris zich niet aan de afspraken m.b.t. het maximale aantal vluchten op Schiphol te houden? Het enige dat zij kunnen doen is geen verdere medewerking meer te verlenen aan het ORS toneelstuk dat slechts bedoeld is om zonder veel spektakel de belangen van de sector te verdedigen en de belangen van de bewoners indien noodzakelijk daarvoor op te offeren. Dit vereist karakter en een sterk gevoel van integriteit. Doen de bewoners dit niet dan fungeren zij slechts als schaamlap voor een op zich schandelijke vertoning. As simple as that. Meer smaken zijn er niet.

Geplaatst door Jan Griese uit Amstelveen

@: Geheel met je eens Erwin ! {Gevolg echter: PVV en VVD bepleiten nog meer groei.... en zullen met .SGP en wie weet enkele CDA diehards de meerderheid vormen straks , of nu al ? ] Dat neemt niet weg, dat je als Bewoners dat risico maar moet nemen. Het gaat om de Eigenwaarde en karakter.... Je laten gebruiken door manipulatoren en leugenaars is veel erger ! .

Geplaatst door anoniem

Voordat er van enige extra groei sprake kan zijn zal toch eerst het rapport over het ultra fijnstof en de gevolgen voor de gezondheid bekend moeten zijn. Dijksma heeft dit onderzoek zelf naar achteren geschoven tot 2020, dus tot 2020 ook geen extra groei. Hoe kunnen de bewoners nu instemmen met extra groei terwijl er niks bekend is over de mogelijke gevaren?

Geplaatst door anoniem

Lol zie nu dat het meer nachtvluchten worden.

Dus eerst beloofd de luchtvaart terug te gaan naar 29k nachtvluchten, dit als compensatie en lokkertje voor de bewoners om akkoord te gaan met de nieuwe regels voor het gebruik van 4 banen (een voor de bewoners al bijzonder ongunstige ruil in de eerste plaats!!!)

Vervolgens het jaar erop brengt Schiphol de vluchten niet terug maar houd deze gewoon op 32k. En het jaar erna wil Schiphol het gaan verhogen, dit is toch echt ongelooflijk. Iemand moet deze moloch gaan stoppen voordat zij het leef klimaat in heel Nederland verpest!

Geplaatst door Erwin von der Meer uit Castricum

Het enige tegengeluid dat indruk maakt op de staatssecretaris en de politiek is het opstappen van de bewoners uit het overleg ORS. De ORS is de opvolger van de oude CROS (Commitee Regionaal Overleg Schiphol). In de wet Luchtvaart staat dit overlegorgaan als een verplichting waar de sector aan moet voldoen.
Als de bewoners weigeren om verder mee te doen aan deze alibi vertoning heeft de staatssecretaris een probleem dat zij moet oplossen en waarover zij naar de kamer toe verantwoording moet afleggen. Dat zal zij niet leuk vinden want dan komt een discussie op gang die zij niet overtuigend kan voeren. Waarom stappen de bewoners op? Ja omdat Schiphol zich niet aan het Alders akkoord wil houden. Dat is de enige manier om zaken onder druk te zetten, maar dat vereist moed en standvastigheid van de bewoners die als clustervertegenwoordigers optreden. Een tweede keus is doorgaan met het pappen en nathouden en hopen op enige redelijkheid van de sector. Met de pet in de hand om genadebrood vragen wetende dat dit niet zal worden gegeven.

Geplaatst door de Vries

Je bent toch een domme l*l als je hier nog aan wenst mee te doen? Als opstappen de enige oplossing is, dan lijkt mij dat duidelijk. Dan moet dat gebeuren. Schiphol belazert de boel aan alle kanten. Dijksma denkt alles met "stillere" vliegtuigen op te lossen. Een utopie en volledig teniet gedaan door de invoering van NADP2, als je al van stillere vliegtuigen mag spreken.

Meer vliegen = meer hinder

Zo simpel is het.

Dijksma kan op d'r Twitter account: https://twitter.com/sharon_dijksma flink doen over de luchtvaart die de co2 moet gaan terugdringen, maar dan kan je niet tegelijkertijd Schiphol laten groeien.

Wat een zooitje. Schiphol is groot genoeg, nu al te groot voor zo een dichtbevolkt gebied.

Geplaatst door Jan Griese uit Amstelveen

@Allen, Ik weet niet of Dijksma wel goed op de hoogte is van ALLE shit die Schiphol uitvreet, De Bewoners stonden al op grote Achterstand ! Denk aan de uitspraken van drs Huib Everdijk , Vz CDV II : gedaan in het zondag journaal 20:00 uur 2006 : DE OMWONENDEN ZIJN BELAZERD.. ERDIENEN 90 Handhavingspunten bij te komen. Oud CDA minister mevr Carla Peijs en destijds demissionair verzon een grote smerige Truc, en gaf ene Hans Alders de opdracht tot vorming van zijn Alderstafel. Daarmee gingen alle dure commissie voorstellen de bekende Lade in.. en regelde
boef oud Min . Eurlings dat de Luchtvaartjongens de wind in de zeilen kregen ... Het moet gezegd CDAer Kamerlid Helvert steunde zeer recent de motie van Kamerlid Monasch, die kritische vragen stelde aan Mevr S Dijksma ..... Zou het CDA eindelijk het licht hebben gezien ? .

Geplaatst door Thijs uit Heiloo

Wij willen ook snel een oplossing voor Schiphol.
Zodat we eindelijk eens van al die kabaal af zijn en normaal kunnen wonen.

Geplaatst door anoniem

Het fijnstof dossier is onze beste kans!!
Het argument is heel erg sterk en moeilijk te negeren.

Er zijn indicaties genoeg dat een vliegveld erg schadelijk is voor de omwonenden, men kan niet van de bewoners verwachten dat zij instemmen met meer groei zonder dat dit risico duidelijk in kaart is gebracht.

Dit is zeer logisch,niks tegen in te brengen. De politiek zal wel erg krom moeten gaan handelen als ze dit willen negeren. Ga voor dit punt,ik denk dat het de beste kans is.

Terugdraaien van groei is onmogelijk,dat weet iedereen. Als straks blijkt dat een beetje extra groei extreme schadelijk is voor de gezondheid (ook van uw kinderen!) dan is er niemand die dat wil. Althans, niemand zal dat openlijk durven toegeven want dat is politieke zelfmoord dan.


Geplaatst door Jan Griese uit Amstelveen

@ Anoniem, En Hetis nog ernstiger, dan RIVM denkt ! Prof Lucas Rijnders: RIVM kent haar literatuur niet ! Er is al erg veel bekend ! Dus Kom op RIVM met dat rapport !

Geplaatst door de Vries

Er zijn legio rapporten met daarin de gevaren van fijnstof. Men probeert de boel nu alleen maar te vertragen.

Als kunstgras gevaarlijk blijkt te zijn is iedereen in rep en roer, maar wat er boven onze hoofden gebeurt gaat lekker in de doofpot.

Geplaatst door anoniem

Niet alleen word de overlast bij groei exponentieel groter naarmate de stiller routes voller en voller raken,de meeropbrengst voor de economie word ook exponentieel kleiner. Het netwerk van de klm dat is er,de bestemminging die er eventueel nog bij kunnen komen zijn steeds minder courant en noodzakelijk. Verder is het vooral meer van hetzelfde. Dan blijven er over de directe banen op Schiphol. Maar als onderneming is niet Schiphol niet extreem efficient in vergelijking met andere bedrijfstaken, Dit ondanks de grote steun en het ontbreken van enige hinder vergunning. Als je dan de enorme investeringen en de gevaren plus grote overlast voor omwonenden mee neemt dan is de worden de voordelen van meer groei ten opzichte van de nadelen wel bijzonder klein.

Geplaatst door Jan Griese uit Amstelveen

@Anoniem : Dit schrijven is erg lastig te lezen.... Advies : Iets minder snel op verstuur drukken ??

Geplaatst door anoniem

Boven almere vliegt het landende verkeer voor de kaagbaan al op 1500 meter hoogte. Om die hoogte te behouden moet er continue gas worden gegeven,zeker waneer er ook bochten gemaakt worden. Deze herie is enorm,niet alleen bij wide body vliegtuigen maar ook bij het boeing 373/embraer 190 type. En vanaf daar is het nog zon 60 kilometer vliegen tot de langdingsbaan. Een 60 kilometer spoor van grote herrie en vervuiling. Niet alleen over weilanden,ook over bebouwing waar bij elkaarf meer dan 500k mensen wonen.