Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Dien uw protest in tegen het uitbreiden van nachtvluchten

 |
 Geplaatst door: webbeheer 
 |
 Bekeken: 2170 
|
 wantoestandenluchtvaart 
gh_vliegtuig_060902-TB-1908_uur_Landingsgestel_uit_boven_centrum_Castricum.JPG

Er ligt een ontwerpbesluit van de overheid om het aantal nachtvluchten van Schiphol te verhogen.
De website wantoestandenluchtvaart.nl heeft een handleiding gepubliceerd om uw zienswijze hierover aan de overheid kenbaar te maken.
Doe dit vóór 15 februari!


Schiphol wil het aantal nachtvluchten ophogen. zie hier.

De handleiding/hulp om uw zienswijze in te vullen vindt u hier.

Via deze link is het mogelijk te reageren d.m.v. copy paste kant en klare tekst. Eigen toevoegingen zijn natuurlijk ook prima.

Geef dit bericht door aan iedereen die u kent!

Bekijk bericht op "wantoestandenluchtvaart"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door V.O.S.

Verloedering. Onder. Schipholbeleid.

Goed initiatief.
Helaas ben ik wel bang dat de overheid, zoals zij al zo vaak heeft laten zien, geld laat prefereren boven de maatschappelijke verantwoordelijkheid ten opzichte van de inwoners.
Vooral de kapitalistisch ingestelde VVD heeft daar een handje van.

Er zal waarschijnlijk wel worden geschermd met: niet ontvankelijk verklaard enzovoort.
De Nederlandse overheid heeft helaas een behoorlijke hoeveelheid 'instrumenten' achter de deur om de bezwaren naar een afval-archief te sturen.

En dan nog de druk op de regering vanuit de sector, een niet te onderschatten factor.
De Schipholgroup heeft zich al decennia lang, diep in de Nederlandse overheid genesteld.
Belangenverstrengeling pur sang.




Geplaatst door gerard uit Castriicum

Tja... De sector is inderdaad machtig met eigen kamerleden en bewindslieden. Maar als de burger zich massaal laat horen, en regelmatig het nieuws weet te halen, voorbeeld Groningen, dan kan je toch een kentering forceren. Maar dan moet de burger absoluut als één front opereren, zelfs als zich flagrante missers zoals 'Wijk aan zee' voordoen.

Daarom: allemaal individueel en als organisaties gewoon een zienswijze indienen, al of niet met eigen tekst. Niet schieten is zeker mis. (Al schoot ik die ontwrichtende nachtvluchten liever direct uit de lucht.)

Geplaatst door anoniem uit Aalsmeer

Het enige dat werkt is met 60.000 man naar het Malieveld, maar dat gaat niet gebeuren. Zelfs petities als ikstemvoorstilte blijven hangen op enige duizenden handtekeningen. Schiphol geholpen door de overheid gaan gewoon door denderen. Op naar 'Vliegveld Nederland'.

Geplaatst door Ichel uit Wijk aan zee

Zo toch nog maar even wat vragen gesteld via de link, het is even wat werk maar dan heb je ook wat.



Staan er naar uw mening onjuistheden in het ontwerpbesluit?
Zijn er grote zaken en/of belangen over het hoofd gezien?
Uw reactie
Uw reactie
Bijlagen
U kunt ook bijlagen toevoegen (totaal maximaal 18 Mb). Bijlage 1
Bijlage 2

Is er een kostenanalyse gemaakt van de extra ziektekosten die deze extra nachtvluchten gaan voortbrengen? Indien het antwoord ja is, hoe wordt dit gecommuniceerd met de Nederlandse burger en wat is de maximale stijging van de te verwachten extra ziektekosten? Indien het antwoord nee is dan graag een onderbouwing van deze conclusie.

Deze nachtvluchten geven extra milieuvervuiling door uitstoot en geluid waar de burgers extra aan onderhevig zijn. De extra kosten die hier uit voort vloeien krijgen de burgers weer door berekent van de zorgverzekeraars. Dit betekent weer een verzwaring van de lasten voor de burgers.

Wat gebeurt er met de gelden van de pensioenen die niet meer uitbetaald worden omdat pensioengerechtigden eerder overlijden door deze extra overlast van geluid en uitstoot? Worden nabestaanden financieël gecompenseerd door Schiphol door het verlies van inkomsten voor de nabestaanden?

Klimaataccoord Parijs, door het ondertekenen van dit accoord door de Nederlandse overheid zijn de burgers ervan verzekerd dat de Nederlandse regering zich conformeerd naar doelstellingen die uitstoot van broeikasgassen te verminderen. Met uitbreiding van oa deze nachtvluchten gaan deze doelstellingen niet gehaald worden en worden de burgers niet serieus genomen.
Daarom per direct een vermindering van dag en nachtvluchten op alle in Nederland beschikbare vliegvelden.

Geplaatst door Jaap uit Bussum

@VOS en anoniem. Ik heb de zienswijze al ingediend. De weerstand tegen de luchtvaart is duidelijke groeiende. Over 2017 hebben 42% meer mensen bij BAS klachten ingediend, terwijl het aantal vliegbewegingen met nog geen 4% is toegenomen. Op de actie van het Groene Hart is een behoorlijke respons geweest en de weerstand tegen Lelystad is bepaald nog niet uit te lucht. Ook dringt het besef steeds meer door wat de schadelijke effecten van vliegen voor het milieu zijn; denk aan het proefschrift van Paul Peeters en de publiciteit die dat heeft getrokken.
Nu massaal afwijzende zienswijzen indienen tegen verhogingen van de voor de volksgezondheid zeer kwalijke nachtvluchten past in deze ontwikkeling.
De (vermeende) economische groei op de korte termijn van nog meer luchtvaart mag en kan geen rechtvaardiging zijn voor de bedreigingen van de volksgezondheid en het milieu. De negatieve economische gevolgen hiervan op de wat langere termijn zijn niet te overzien.

Geplaatst door M uit U

Ik snap het niet helemaal. Het ontwerpbesluit geeft aan dat er niks verandert, want het was al 32.000 vluchten dus het levert officieel geen extra lawaai, vervuiling etc op. Het daadwerkelijke aantal nachtvluchten is nu nog 29.000 maar ze mogen volgens een of andere afspraak officieel 32.000 vluchten uitvoeren, en dat gaan ze nu dus ook echt doen? Oftewel: er verandert zogenaamd niets, behalve dan dat er nu daadwerkelijk 32.000 vluchten komen i.p.v. 29.000?

Geplaatst door M. de Jong uit Uitgeest

Vandaag op voorpagina van het Noordhollands Dagblad/Dagblad Kennemerland:
"Schiphol telt jets en helikopters niet mee"
door Frans van den Berg

Geplaatst door Peter uit Badhoevedorp

Zo de mening van snel groeiende partij FvD van Baudet is ook binnen:

"Schiphol moet blijven groeien, het is een belangrijke pijler van onze economie. Je kunt vanuit Nederland de hele wereld bevliegen en dat moet zo doorgaan. "

VVD en CDA subsidiëren al decennia kanker, herrie en vervuiling van ons belastinggeld, maar naast PVV wil nu ook FvD er blijkbaar graag nog een grote schep bovenop doen.

Geplaatst door Frans S. uit Heemstede

Vlak de PVDA ook niet uit ,die hebben tenslotte ook in heel wat kabinetten gezeten . En bij D66 moet je ook niet zijn.
Ik ga voor de partij voor de dieren.

Geplaatst door M uit U

Vervelend eigenlijk dat er mensen in Nederland wonen. De vliegtuigliefhebbers zouden het liefst het hele land asfalteren zodat het één groot vliegveld wordt. Geld is namelijk het belangrijkste dat er is.

Geplaatst door Jaap uit Bussum

Alsof Nederland van de wereld geïsoleerd raakt als Schiphol niet meer verder groeit. Dan blijven de bestaande verbindingen toch gewoon intact? Behalve als je ze inruilt voor vakantievluchten. Overigens is het maar de vraag of we blij moeten zijn dat Schiphol zo belangrijk voor de economie is; de luchtvaart draait nog decennia op fossiele brandstoffen en dus ook het deel van onze economie dat van luchtvaart afhankelijk is geworden.

Geplaatst door Frans .S. uit Heemstede

Het is trouwens maar de vraag of Schiphol wel zo belangrijk is voor de economie zoals de luchtvaartlobby altijd maar beweert. Er zijn tenslotte al verschillende rapporten van onafhankelijke onderzoekers die heel wat anders laten zien. Dat onafhankelijke is als het over de luchtvaart gaat trouwens vaak ver te zoeken.

Geplaatst door Jaap uit Bussum

@Frans S. Inderdaad. Voor buitenlandse commerciële bedrijven vraag ik mij dat ten zeerste af; als die in Nederland geld kunnen verdienen, komen ze toch wel; al moesten ze bij wijze van spreken met de trekschuit komen. Nederland heeft sterke troeven zoals gunstig belastingklimaat (de rulings van de Belastingdienst zijn beroemd en berucht), goed opgeleide Engels prekende werknemers, zeer goede ICT, sociaal stabiel klimaat, lage huisvestingskosten, goed openbaar vervoer, rechtsstaat, hoog ontwikkelde dienstverlening (juridisch en financieel), stabiele banken, enz. Schiphol is voor hen een leuke bijkomstigheid. Voor Nederlandse bedrijven die in het buitenland zaken doen ligt het mogelijk iets anders, maar zou een keertje vaker overstappen nou zo'n ramp zijn?