Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Deze coup is pijnlijk voor KLM

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 514 
|
 telegraaf.nl - 15-01-2019 
Bewoners_logo_2x.png

De uitbreiding van KLM staat op de tocht. Daarvoor was een groei van Schiphol nodig. Die leek er tot voor kort ook te komen, maar nu hebben omwonenden zich daar alsnog tegen verzet. Luchtvaartverslaggever Yteke de Jong legt uit.

Redactie vlieghinder.nl
Zie de video in het originele artikel via onderstaande link.

Bekijk bericht op "telegraaf.nl - 15-01-2019"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Kijk naar de toekomst uit Uitgeest

GAAT DE BEERPUT NU ECHT OPEN?

Jarenlang verschool de brede politiek zich achter de slim opgetuigde Adviesraad O.R.S waar onder geheimhouding wordt vergaderd. Maar of de beerput na de gebleken misstanden echt open wordt gelegd is maar zeer de vraag:

De greep van de sector op O.R.S., de Omgevingsdiensten en zelfs Milieufederatie (lid G 11) en bepaalde "Dorpsraden" en platforms is zo ver doorgeslagen dat inmiddels elke balans ontbreekt.

Zo pleit een dorpsraad in Uitgeest ervoor om de vlieghinder maar "op de koop toe te nemen", daartoe aangezet door NB! de bewonersvertegenwoordiger Polderbaan die tevens nauw verbonden is aan zowel TATA STEEL (manager duurzaamheid!), een grote politieke partij en een andere dorpsraad in de Schipholregio!

De door Provincie (gedeputeerde Tekin) en Postcode loterij gefinancierde Milieufederatie ontsloeg gekwalificeerde medewerkers die in Wijk aan Zee eerder TATA Steel in bedwang hielden en sloot achter de schermen een deal met O.R.S vertegenwoordiger Zwanenburgbaan Van Ojik om de Polderbaan regio met nog eens 25.000 vluchten extra op te zadelen!

Maar ja, Hans Alders heeft van de politiek een garantie op geheimhouding verkregen en zo zal het deksel wel weer op de put worden gelegd..........................

Geplaatst door anoniem uit aalsmeer

De betreffende bewonersvertegenwoordiger GJ weet heel goed dat de toename boven 500k niet ten koste gaat van de primaire Polderbaan maar wel van de secundaire banen en dan met name de Aalsmeerbaan door forse toename starts bij hoofdzakelijk zuidelijk baangebruik.

Geplaatst door Kijk naar de toekomst uit Uitgeest

Dat op de primaire / "preferente" Polderbaan - door inzet van grotere toestellen en verhoging van de piek capaciteit - wederom meer passagiers kunnen worden toegevoegd aan de 71 miljoen huidige laat zien dat het gevaar van nog meer overlast op die baan wel degelijk bestaat. Het moest geheim blijven, maar men (uit O.R.S. kring) praatte in media de mond voorbij.................

Geplaatst door anoniem uit aalsmeer

Maximum startcapaciteit Polderbaan is al jaren 38 per uur en max landingscapaciteit bedraagt 34 per uur. Door inzet grotere toestellen wordt capaciteit eerder verlaagd dan verhoogd.

Geplaatst door Kijk naar de toekomst uit Uitgeest

O.R.S. rammelt aan alle kanten

Bij gelijk aantal vluchten zetten grotere toestellen al heel wat meer passagiers aan de grond en neemt derhalve de capaciteit flink toe. Verder is onderzoek gedaan naar het verhogen van de piek capaciteit door -computergestuurd- dichter achter elkaar te vliegen en aldus nog meer capaciteit te genereren. Had waarschijnlijk ook geheim moeten blijven, maar bleef dat evenmin.

De hele O.R.S. constructie rammelt aan alle kanten en dat mag nu wel eens aan de kaak worden gesteld.

Geplaatst door anoniem uit aalsmeer

U praat over passagierscapaciteit en niet over start/landingscapaciteit aantallen vliegtuigen.
Het laatste is m.i. toch van belang.

Grotere toestellen vereisen een grotere separatie in tijd bij start en landing dus zal de capaciteit
afnemen.

Dat de inzet van grotere toestellen de geluidswinst van stillere vliegtuigen teniet doet staat buiten kijf.

Geplaatst door Jan Griese uit Amstelveen

@Kijk naar de toekomst:
Ja. Het spel van de doortrapte van Ojik lijkt eindelijk voorbij, en @Kijk naar de toekomst:
Wat je stelt tav Milieu Federatie N-H is stemmingmakerij De MF-NH deelt de stelling van de HUIDIGE ORS Bewonersdelegatie , Tot 2023 zeker GEEN vliegtuig erbij: Eerst alle gebroken beloften en de huidige MER op orde, voor we überhaupt over groei praten . Dat zijn ook de standpunten van de BRS (Gezamenlijke gemeenten +provincies) En de gemeente Amsterdam

Bovendien verdient MF-NH directeur SIJAS Akkerman een grote pluim voor zijn recente activiteiten . Hoe hij de MF NH omturnde van een "'Geitenwollen sokkenclubje (Bang om haar subsidies kwijt te raken ) in een zeer actieve Stakeholder van formaat ,die zegt waar het opstaat !
Ook tilde hij een belangrijk Gezondheidsrapport van de Gezamenlijke GGDen boventafel ! (INHOUD : Er zijn veel meer ernstig gehinderden dan het Ministerie + Sector doet voorkomen

Hij organiseerde een voortreffelijke dag der Rechtvaardigheid te Utrecht, financierde die ook , met top deskundigen en Experts. Zo kwam er de Alliantie LBBL tot stand , ORS Bewoners regio Schiphol en Regios Gelderland/Overijssel trekken nu samen op

SVP Doe eens wat minderazijn in uw reacties svp En wat betekent : lid G 11 . En dan Dorpsraden noemen met naam en toenaam svp ; Recente ORS Bewonersbesluit : GEEN groei
werd UNANIEM door de 9 resterende CVers genomen !