Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Denken mee over Schiphol

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 1247 
|
 dichtbij.nl/noord-kennemerland 
me_vliegveld_IMG_0721.jpg

Door de Dichtbijredactie (Nieuwsblad de Kennemer)

BEVERWIJK - IJMOND - Milieufederatie Noord-Holland organiseert op donderdag 17 september een bijeenkomst om met iedereen die dat wil mee te denken over 'de toekomst rondom Schiphol'. De Milieufederatie is sinds januari lid van de Omgevingsraad Schiphol, zo legt projectleider Rolf van Arendonk uit.

Die raad is het podium waar alle vraagstukken, belangen en partijen rond de ontwikkeling van Schiphol en omgeving bij elkaar komen. Dus overheden, luchtvaartsector, bewoners en brancheorganisaties. Er is gesproken over nieuwe voorstellen voor hinderbeperking, stroomlijning informatievoorziening Schiphol, wet- en regelgeving nieuw normen-en handhavingsstelsel, enz.

''De Milieufederatie wil nu graag met onze achterban bijpraten over onze ervaringen in de Omgevingsraad. En we willen graag van mensen horen welke onderwerpen men van belang vindt om aan de orde te stellen. Ook willen we graag horen hoe er wordt gedacht over het onderwerp wonen in relatie tot de geluidsoverlast en aantasting van de luchtkwaliteit door de luchthaven.''

Bekijk bericht op "dichtbij.nl/noord-kennemerland"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door V.O.S.

Verloedering. Onder. Schipholbeleid.

*Ook willen we graag horen hoe er wordt gedacht over het onderwerp wonen in relatie tot de geluidsoverlast en aantasting van de luchtkwaliteit door de luchthaven.*


Waar komt de Milieufederatie Noord-holland vandaan?
Van Venus?

Schiphol kan wat mij betreft 5 meter onder water komen te staan.
Zo denk ik er over. Waarom? De arrogantie van de Schiphol-group / regering kent geen grenzen. Geen enkele medeleven met de omwonenden die dag in dag uit onder een tapijt van klere herrie en vervuiling zijn komen te leven.
Ongevraagd wordt er ongelofelijk laag over woonkernen heen gedenderd.
Een geluidsvlek die van Bergen (Noord-Holland) tot aan Leiden ligt, is ronduit asociaal.
De sector heeft carte blanche van de Nederlandse regering omdat zij zelf groot-aandeelhouder is. Deze constructie heeft tot gevolg dat er vrijwel geen rechtsbescherming voor de omwonenden meer is. Dat is in strijd met artikel 21 van de Nederlandse grondwet.

Verder hoeft de Mileiufederatie Noord-Holland slechts deze site maar te bekijken.
Zijn geen ontelbare dure onnodige rapporten voor nodig!

Geplaatst door Henk Bartels uit Wintelre

Ik ben het me de vorige reactie helemaal eens.

Het lijkt erop dat men telkens opnieuw gaat overleggen / onderzoeken / voorstellen enz. terwijl men toch allang dient te weten wat er rondom een vliegveld zich afspeelt.

Door wie wordt het personeel van deze Milieufederatie betaald? Ik kan me niet voorstellen dat degelijke organisaties kunnen bestaand van financiële giften van particulieren.

Je kent de uitdrukking: wiens brood men eet, wiens woord men spreekt!

Er wordt telkens gezegd dat men wel "aan tafel moet blijven" bij overleggen, anders heb je helemaal geen grip op de situatie. Mijn gedachte is: als er telkens over je heen wordt gelopen, dan lijkt het me beter om er uit te stappen. Dan zijn de beslissingen ook geheel hun verantwoording.

Geplaatst door anoniem

Als we met z,n allen nu flink blijven vliegen en co2 uitstoten,dan hebben we straks misschien uiteindelijk toch die luchthaven in zee.

Wij hebben inderdaad geen directe invloed op Schiphol.
De staat is eigenaar, maar de staat dat zijn wij allen samen!
Dus met de verkiezingen goed nadenken waarop te stemmen.
Misschien is het een goed idee om rond de volgende verkiezingen een overzicht te geven van de plannen die alle partijen met Schiphol en vlieghinder hebben.

Geplaatst door Grove uit Nanteuil Auriac de Bourzac

Momenteel is het grootste probleem de productie van ultra fijnstof.
Voor een deel op te vangen met het watergeluidscherm. waarom niet een testopstelling?

Geplaatst door gerard uit castricum

een bomenscherm werkt. Nog niet zo lang aangetoond in het BBC programma 'Trust me I'm a doctor'. Ingeval van Schiphol: heel hoge bomen. Maar die werken er genoeg toch?