Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

De ronduit gevaarlijke mythes van KLM-baas Pieter Elbers

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 437 
|
 trouw.nl - 29-07-2019 
KLM_aeroclub_hvs.jpg

OPINIE

Door Lars Moratis en Frans Melissen

Met drie mythes verhult KLM-baas Pieter Elbers hoe vliegen inwerkt op het klimaat. Lars Moratis en Frans Melissen prikken die door. Beiden zijn lector duurzaamheid aan Breda University of Applied Sciences.

Veel beter dan marketinguitingen of duurzaamheidsverslagen leggen uitspraken van CEO’s van grote bedrijven bloot wat hun maatschappelijke engagement daadwerkelijk is én welke rol zij voor hun bedrijven zien weggelegd in de transitie naar een duurzame samenleving.

In dat verband baart de uitspraak ‘Geniet, maar vlieg met mate’ van de president-directeur van KLM Pieter Elbers in het interview met Trouw op 20 juli enig opzien.


Lees dit artikel verder via onderstaande link naar Dagblad Trouw.............

Bekijk bericht op "trouw.nl - 29-07-2019 "

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Kijk naar de toekomst

DUBIEUZE ROL OMGEVINGSDIENST EN PORTEFEUILLEHOUDERS IN ONZE REGIO

In dit artikel wordt de truc van de cirkelredenering en in onze regio het betrekken van wethouders en Omgevingsdienst R.U.D. bij deze mythes kraakhelder.
Niet toevallig werd midden in de zomervakantie een regionaal bestuursakkoord met voortzetting van achterhaald Mainport beleid, z.g. gematigde groei en slappe maatregelen zonder handhaving weer voor vier jaar vastgelegd. Dat wordt dan tevens het beleid voor de in de Omgevingsraad Schiphol ondergebrachte bestuurlijke vertegenwoordiging.

Wat ook opvalt is dat dit regiobeleid zwak afsteekt bij het Coalitie akkoord Provincie Noord Holland, zo willen de bestuurders in onze regio voor elke eventueel te schrappen nachtvlucht er meerdere dag vluchten voor terug. Waarschijnlijk in de randen van de nacht, wat een walgelijke misleiding van alle bewoners inhoudt. Bewoners die N.B!. zowel de genoemde O.R.S. , de Organisatie Metropool regio Amsterdam en Omgevingsdienst met belastinggeld bekostigen!

Geplaatst door Bob

Als u begrijpt hoe criteria als Lden en Lnight werken dan ziet u al snel hoe men door nachtvluchten met een hogere straffunctie (factor 10) te schrappen ervoor kan zorgen dat er in de randen van de nacht (factor 3.16) en overdag (factor 1) meer kan worden gevlogen voor dezelfde Lden-waarde. Als men de nacht definieert van 01:00 tot 05:00 u mag u dus een nachtrust van wel 4 u hebben, gul he! Maar dan begint de ellende om 05:00 helemaal en duurt tot 01:00 's nachts door.

Laat u niet besodemieteren!

Geplaatst door Arnold

@Bob

Daar ben ik ook bang van inderdaad. En geen nachtrust en meer vliegtuigen aan de rand van de nacht(en waarschijnlijk tot 1 uur snachts). Dit is volgens mij een sigaar uit eigen doos.


Geplaatst door Bob


Geplaatst door Michel