Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Kun je CO2-neutraal het vliegtuig in? Dat valt tegen

 |
 Geplaatst door: webbeheer 
 |
 Bekeken: 836 
|
 Trouw 
Noordpool_afgebrokkelde_ijsvlaktes.jpg
Verbrokkeling van de Noordpool
Credit: Pranav

De CO2-compensatie die bedrijven aanbieden is niet voldoende. ‘Nattevingerwerk’, zegt een deskundige.

en vlucht van KLM of Transavia, een tankbeurt bij Shell of zelfs uw gasverbruik bij Vattenfall: tegenwoordig kan het allemaal ‘CO2-neutraal’. En dat voor een zacht prijsje: de vliegschaamte van een enkele reis Amsterdam-Tokio is al gesust met een toeslag van 6 euro. Greenseat, een bedrijf dat CO2-compensatie aanbiedt, stuurt dat geld naar een windmolenproject in India, om zo 750 kilo CO2-uitstoot te compenseren.

Maar het kan nogal verschillen bij welke vliegmaatschappij je boekt en wie er voor de compensatie zorgt. Voor datzelfde enkeltje

Japan rekent KLM 820 kilo CO2 met een prijskaartje van 7 euro. En FlyGRN, een ander CO2-compensatiebedrijf, berekent zelfs 1400 kilo, bijna het dubbele dus. De prijzen variëren al net zo veel: van 6 euro tot maar liefst 40 euro bij FairClimateFund.

Hoe zit dat? Vanwaar die verschillen? En zet CO2-compensatie sowieso wel zoden aan de dijk?

Lees verder via onderstaande link

Bekijk bericht op "Trouw"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Jaap uit Bussum

Die CO2-compensatieprogramma's doen meer kwaad dan goed, omdat de reiziger die er gebruik van maakt ten onrechte kan gaan denken dat hij op die manier zonder bezwaar veel kan reizen.
Niet uitstoten is altijd beter dan achteraf proberen de uitstoot te compenseren.

Geplaatst door V.O.S. uit Uitgeest

Verloedering. Onder. Schipholbeleid.

Zo word je ook gestoord van die ongelofelijke irritante reclame van 'SunWeb Holidays' op de televisie. Die het ook aandurft om te beweren zogenaamd CO2 neutraal te zijn.
Stelletje leugenaars, zitten natuurlijk in dezelfde hoek als de luchtvaartsector.
Alles gericht op geld en het slopen van de planeet.