Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

Boete van een ton op niet melden Schipholherrie + Zwart-Wit commentaar

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 133 
|
 NHD 
Boete van een ton op niet melden Schipholherrie + Zwart-Wit commentaar Download het gehele artikel 'Boete van een ton op niet melden Schipholherrie + Zwart-Wit commentaar'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Wim

Ruim baan voor Schiphol. Altijd, nu en in de toekomst. De wereld op zijn kop.
Straks krijgt iedere Nederlander zo'n clausule, want ja, groeien moet kunnen.

Geplaatst door anoniem1

Hoop wel dat ze bekend maken welke postcodes hier onder vallen want ik heb op dit moment geen flauw idee. is dit alleen direct rondom Schiphol of ook voor gemeentes als castricum?

Geplaatst door anoniem1

Oops het geld alleen voor nieuwe woningen zie ik nu. Dat is wel vreem. Is dat dan geen rechts ongelijkheid ten opzichte van een al bestaand rijtje dat 100 meter verderop ligt?

Geplaatst door Jaao

Het wordt gebracht alsof je met de huidige overspannen woningmarkt makkelijk kunt kiezen tussen een nieuwe woning met een geluidsclausule en een woning zonder zo'n clausule. Nu valt het al niet mee om in de wijde omgeving, zeg in een straal van 50 km. om Schiphol, een woning te vinden waar je geen last van vliegtuigen hebt. En na Lelystad komen nog veel meer gebieden onder de geluidsdeken te liggen, maar dat verder ter zijde.
Het gaat mij om de vermeende keuzevrijheid. Technisch is die er wel, maar om economische redenen, denk aan betaalbaarheid, plaats waar je werkt, enz, kunnen mensen min of meer gedwongen worden om schoorvoetend de clausule te tekenen.
En die ton boete die je kunt krijgen als je je niet aan het kettingbeding houdt, lijkt een aardige weerspiegeling van wat je huis minder waard is omdat het onder een vliegroute ligt.
En dat allemaal omdat Schiphol geen last van de omwonenden wil hebben. Daarom moeten de omwonenden wel accepteren last van Schiphol te hebben. Inderdaad Wim, het is de wereld op zijn kop.

Geplaatst door anoniem

Hier in Gouda-Oost ook steeds meer herrie. Iedere dag veel stijgende vliegtuigen. We blijken onder een vaste route te liggen.

Nederland moet zich richten op schone economische groei en luchtvaart is dat nog lang niet. Kijk naar bedrijven zoals ASML die moeilijk aan goed technisch personeel kunnen komen. In onderwijs en zorg dreigen grote personeelstekorten. Nee, groei luchtvaart in Nederland is niet nodig!

Geplaatst door Jaap

@ Anoniem. Die laatste alinea over personeel is mij uit het hart gegrepen. Microsoft oprichter Bill Gates heeft eens verzucht dat zijn grootste concurrent de zakenbank Goldman Sachs was. Niet op het gebied van software, maar op de personeelsmarkt. Die zakenbank betaalde zulke hoge salarissen dat het voor Microsoft moeilijk werd om aan goede mensen te komen. Hoe meer mensen Schiphol en de luchtvaartmaatschappijen aantrekt, hoe minder mensen er voor de andere sectoren overblijven. Vooral voor sectoren die zich geen hoge salarissen kunnen veroorloven, zoals zorg en onderwijs.
En dan bestaat er altijd nog het risico dat de luchtvaartsector door milieumaatregelen of andere verstoringen (conjuncturele neerslag, aanslagen) weer in een dip terecht komt, wat een steeds meer op luchtvaart steunende economie kwetsbaar en bewegelijk maakt.

Reageren?

Let op! Door het plaatsen van een reactie gaat u akkoord met onze huisregels.